Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 31 až 45 z cekového počtu: 47.
19.05.2006 - marekxxx Čitatelia: 9470 Strany: 3 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Malé saharské dobrodružstvo - Tunis 2006
Pijem červené víno, fajčím šišu a premýšľam aká bola. Je pol druhej v noci a ja som zamilovaný. Bola krásna a nepoddajná, tak ako život. Videli sme sa len jeden jediný deň, ale moje oči na ňu nikdy nezabudnú. Tí, čo boli so mnou ju poznajú. Jej meno je... Sahara.
04.05.2006 - Kapro Čitatelia: 13307 Strany: 3 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Veľké saharské dobrodružstvo - Tunis 2006
Keď ma kamarát Viktor pred časom oslovil, že ide s MarekomXXX a Paľom do Tunisu a že či by som sa k nim nepridal, tak som dlho neváhal. Zima bola dlhá, studená a vábeniu horúcej púšte sa nedalo odolať .
22.03.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 16445 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Motoride expedition Egypt 2006 - cez Blízky východ až k Sudánu
Awia (BMW R 1150 GS 2002) a Herghott (Honda XL 1000 Varadero 1999) plánujú v septembri vyraziť takmer až k hraniciam Sudánu...
29.12.2005 - Zeno Čitatelia: 12135 Strany: 3 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Tunis 2003, časť druhá
Viem, že už mám dva roky sklz, ale radšej neskoro, ako nikdy. A preto tu predkladám opis druhej časti cesty, ktorú som uskutočnil ešte v roku 2003 po Tunisku.
18.04.2005 - Peter Fischer Čitatelia: 13398 [Mototuristika - Afrika - Dobré Rady]

Rozhovor s cestovateľom Igorom Brezovarom
Na motorke si vozí všetko a prešiel na nej takmer celý svet. Pôvodom je Slovinec a dnes má v Prahe firmu na parkety. O svojich cestách cez polovicu sveta rozpráva s takou samozrejmosťou, ako iný o nedeľnom výjazde na zmrzlinu...
29.03.2005 - Pilgrim Čitatelia: 15539 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Na mopedu k beduínům – 15.časť
Keď som počas Vianoc začal pripravovať prvý diel „Beduínov“, mal som pred sebou dlhú zimu a dlhý príbeh. Dnes, počas Veľkonočných sviatkov jedno aj druhé končí a pred očami sa mi otvára obzor nových ciest. Prajem vám aj sebe úspešnú novú sezónu...
21.03.2005 - Pilgrim Čitatelia: 15873 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Na mopedu k beduínům – 14.časť
Dobrodružstvo malých motocyklov sa pomaly blíži k svojmu koncu. Po malom fenickom intermezze sa ich svetobežnícke kolesá znova dotkli európskej pôdy. Aj keď domou to majú ešte ďaleko...
15.03.2005 - Pilgrim Čitatelia: 12986 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Na mopedu k beduínům – 13.časť
Žiaden československý motocykel tej doby ešte nezdolal obratník Raka. A tak naši hrdinovia využili ďalšiu výzvu osudu a pokúsili sa o nemožné. Prekročiť ho tými najmenšími z najmenších...
10.03.2005 - Pilgrim Čitatelia: 13111 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Na mopedu k beduínům – 12.časť
Malé motocykle splnili svoj hlavný cieľ – prejsť žeravou Sinajskou púšťou, Ale im to nestačilo. A tak namiesto k domovu namierili svoje nenásytné čumáčiky k južným rovnobežkám. Teda presnejšie k tej jednej....
28.02.2005 - Pilgrim Čitatelia: 12286 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Na mopedu k beduínům – 11.časť
Všetko raz dôjde k svojmu záveru. V tejto časti sa dostaneme na koniec sinajského dobrodružstva. Ale nebojte sa. Príbeh, rovnako ako tohtoročná zima, ešte zďaleka nekončí...
21.02.2005 - Pilgrim Čitatelia: 12847 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Na mopedu k beduínům – 10.časť
V tejto časti vymeníme rozpálené sedadlá malých motocyklov za sedla na ťavích chrbtoch a vydáme sa spolu s hrdinami príbehu do púšte na lov kozorožcov. A ako to všetko dopadne? Čítajte...
14.02.2005 - Pilgrim Čitatelia: 13076 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Na mopedu k beduínům – 9.časť
Je možné, aby naši hrdinovia došli tak ďaleko a potom sa jednoducho vzdali? Ja som tomu neuveril a vy? Spoločne sa teda pozrime na udalosti, ktoré nasledovali...
07.02.2005 - Pilgrim Čitatelia: 11993 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Na mopedu k beduínům – 8.časť
Púšť je krásna, ale aj nemilosrdná. Svojím návštevníkom pripraví v ten najnevhodnejšej chvíli skúšku. Bod zlomu. Kto zlyhá, zahynie. Ak ho zachránia, do konca života ju bude nenávidieť. Kto obstojí, zamiluje si púšť navždy...
01.02.2005 - Pilgrim Čitatelia: 12945 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Na mopedu k beduínům – 7.časť
Dostávame sa do druhej tretiny príbehu. Európske Alpy, prvá púšť severnej Afriky aj preľudnená Káhira zostáva za chrbtami odvážnych cestovateľov, ktorí už blatníkmi svojich motocyklov pomaly otvárajú pomyselnú bránu tretieho kontinentu - Ázie....
24.01.2005 - Pilgrim Čitatelia: 13453 [Mototuristika - Afrika - Moto-akcia]

Na mopedu k beduínům – 6.časť
Malé mašinky nás už presvedčili o svojej húževnatosti a odvahe. Dokážu však presvedčiť aj úradníkov egyptskej polície a získať vytúžene povolenie pre vstup do púšti Sinaja? Uvidíme....
Predchádzajúce | 1 2 3 4 | Nasledujúce
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!