Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 451 až 465 z cekového počtu: 601.
07.05.2007 - majoccha Čitatelia: 14812 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Potulky Slovinskom
Nebola to rely v púšti, nebolo to ani ako jazda na Masarykovom okruhu, napriek tomu to bol adrenalín, dobrodružstvo a sem-tam aj romantika.
11.04.2007 - todra Čitatelia: 26648 Strany: 10 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Korzika a Francúzske alpy 2006
Ak je niekde na zemi motorkárske nebo, nebude ďaleko od Korziky. Alpy mierne blednú. Neustále zakrútené cesty a cestičky, veľmi málo áut, skoro žiadne drsné vracáky a jeden krajší výhľad ako druhý. Len si tak preklápate z jednej strany na druhú a kocháte sa. Kto neskúsil, neuverí.
10.04.2007 - MajoKE Čitatelia: 14370 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Blízko a predsa ďaleko
Keď sme sa v škole učili na skúšky, tak kamarát si čítal o Tarzanovi. My sme sa drvili a on občas z ničoho nič zareval: „A Tarzan uchopil Jane, to bude drasťák“. Bol bystrejší a nás to štvalo.
05.04.2007 - Pilgrim Čitatelia: 20528 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Johanka z Arku, alebo cesta tam a späť
Toto je pocit z příběhu o Janě. O dívce, která vynikla natolik, že musela zemřít a která zemřela tak, že musela vyniknout... Je to pocit z příběhu o neuvěřitelné vůli věřit, ale také o únavě a nevůli k pravdě. Nikdo z nás nespatřil oheň její hranice a jen málokdo spatřil kdy hranice těch, kteří přicházeli utěšit malé lidi... (Martin Němec – Responsio mortifera.)
13.03.2007 - mahaluko Čitatelia: 5164 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Z Londýna do Španielska
Mototuristika na iný štýl. Dosť podrobný opis môjho výletu do Španielska.
16.02.2007 - riskant Čitatelia: 5318 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Mototuristika na írsky spôsob
S rastúcim počtom “biker friendly” dní, po pár studených týždňoch rastie aj chuť na jazdenie, podporená občasnou závisťou nad zvukom susedovho Vipera na géesixerke.
22.01.2007 - Carlos Čitatelia: 12896 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Slovinsko - Chorvátsko 2006
Pôvodne bol tento výlet plánovaný do Talianska, no nakoľko väčšina náruživých motorkárov viac rozpráva ako jazdí, tak sme ho museli skrátiť. Napriek tomu to bola asi moja najkrajšia tohtoročná dovolenka.
17.01.2007 - Miso251SK Čitatelia: 7385 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

MZ Zraz - Black Demons - Jevíčko, 8. - 10. 9. 2006
Zúčastniť sa aspoň jedného oficiálneho MZ zrazu. To bol cieľ už minuloročnej sezóny.
01.01.2007 - intros Čitatelia: 10377 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Montenegro 2006
Už ma nebavilo cestovať na dovolenku autobusom a preto som sa to rozhodol zmeniť. Hlavným cieľom bola Čierna Hora – Sutomore. Trasu som zvolil cez Chorvátsko, kde sme si chceli pozrieť Národný park Plitvice. Stručne popíšem našu cestu do krajiny, ktorá pár dní pred našim odchodom získala nezávislosť.
28.12.2006 - Francuz Čitatelia: 13896 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko, Moldavsko a Ukrajina 2006
Trasu na tohtoročnú dovolenku sme mali viac menej jasnú už od dávno, išlo len o doladenie niektorých detailov. Či začneme na Ukrajine alebo v Rumunsku, cez ktoré prechody pôjdeme. Po zistení, že moldavské víza sa dajú kúpiť len na troch hr. prechodoch s Rumunskom, zvíťazila varianta, že začíname v Rumunsku. Ja idem na BMW R1200GS, Braňo na úplne novej Honde Transalp.
19.12.2006 - Francuz Čitatelia: 8424 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grécko, Turecko 2005
Pred sezónou 2005, po vzájomnej dohode s priateľkou, padla voľba na tohtoročnú mototuristiku na Rumunsko, Bulharsko, Turecko, Grécko a späť. Netajím sa,že ma inšpiroval aj článok Balkantour na Motoride.
15.12.2006 - Francuz Čitatelia: 12680 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ukrajina, Rumunsko 2005
Tento rok som sa chcel ísť pozrieť ešte niekam do sveta a veľmi ma lákala Ukrajina. Náhodou sa dala do kopy partia 4 - 5 ľudí, ale ako to už býva, tesne pred odchodom sme zostali dvaja.
05.12.2006 - MajoKE Čitatelia: 9989 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Decembrové Maďarsko alebo Majo v škole nesedel, nemecky nevedel
Dôvod? Mám presne ten istý ako horolezec, ktorý vylezie na skalu, pozrie výhľad, zje bôčikovú nátierku a ide dole alebo 40-ročný chlap dobehne maratón za 3:50 hod, unavený na smrť alebo... Mal som chuť.
21.11.2006 - janoxl Čitatelia: 9634 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Alpentour 2006
Táto cesta vznikla úplne náhodou, najprv niekedy v novembri 2005 ako dovolenka v Paríži. Ako však šiel čas, tak sa postupne menila na cestu po priesmykoch, ktorými som bol fascinovaný po prečítaní niektorých cestopisov.
20.11.2006 - wrabec Čitatelia: 11343 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Dovolenka 2006
Alebo šesť štátov za sedem dní...
Predchádzajúce | 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!