Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 121 až 135 z cekového počtu: 132.
13.07.2005 - cmcindians Čitatelia: 11573 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Pozvánka: Tanec Slnka 2005
Cruiser Moto Club Indians pozýva všetkých priaznivcov jednej stopy na pekelnú akciu!!!
31.01.2005 - janoxl Čitatelia: 11114 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Liptovská otočka
Ako býva u nás zvykom, všetky cesty plánujeme na kofole v Slovnafte. Nebolo tomu inak ani teraz. V nedeľu po GP, sme si dali zraz opäť tu a začali plánovať. Padol návrh na nami už prebádaný a toľko ospevovaný Hohe Wand v Rakúsku. OK, zavolal som aj Ančovi, jasné ideme.
11.11.2004 - Peter Fischer Čitatelia: 9828 Strany: 2 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Expedícia Baso alebo slovenský Elefantentreffen
V sobotu 6.11.2005 sa vo Zvolene zišlo štrnásť vzácnych exotov v jednej stope, aby navštívili svojho kolegu Basa, momentálne užívajúceho si kúpeľný život v Kováčovej.
29.09.2004 - Leon Čitatelia: 12940 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Zraz Baníkov
Do hraničného mestečka Mursko Stredisče na Slovinsko- Chorvátskych hraniciach som dorazil v predposlednú júlovú sobotu okolo 17.00. Prešiel som týmto ničím nezaujímavým malým mestečkom tridsiatkou hľadajúc niečo, čo by mi mohlo napovedať kde sa zraz koná. Zrazu vidím koniec obce a kde nič tu nič. Asi sa to nekoná. Hovorím si zastavujúc na krajnici. Okolo mňa krúži na bicykli očumujúci adolescent. Pýtam sa ho na "moto akciu". Ukazuje mi smer späť a pred hranicou doprava a potom vraj už nájdem. Fajn.
30.08.2004 - riskant Čitatelia: 14375 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Letný Japan Moto Výlet
Pred pár dňami sme absolvovali vcelku pekný výlet po slovenských cestách – necestách.
Ešte pred jazdou náročné, sa mi zdalo už len zosúladenie použitých motoriek, veď posúďte sami: Pipo a Kawasaki GPZ 500S, Andy so Sisou a Yamaha SZR 660, Dano s Evičkou a Suzuki Marauder 800, malý Samko so Simonkou a Honda F6C a moja Yamaha TDM 850. Z dôvodu značného množstva stanov a príslušenstva nás doprevádzal aj Jofi a Ford Mondeo 4x4.
20.05.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10057 Strany: 2 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Bojnický zámok sa oplatí navštíviť
Motoride.sk je na svete už nejaký ten piatok a mňa dosť prekvapuje, že nikto za ten čas ešte nepridal článok o jednom z najkrajších zámkov u nás. Bojnický zámok za návštevu určite stojí a tak som si ho pri poslednej ceste do Bratislavy nenechal ujsť...
17.03.2003 - sita Čitatelia: 3754 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]
SMF bude mať na Autosalóne Bratislava 2003 svoj stánok
SMF na bratislavskom autosalóne
27.09.2002 - Hektor Čitatelia: 15637 Strany: 3 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Cesta okolo Slovenska 4.-13.7.2002
Po dlhej ročnej pauze a plánovaní prišiel deň D, kedy sme sa opäť stretli - partia Slovákov a Čechov na mašinách...
19.09.2002 - mike Čitatelia: 9802 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]
Red Bull GET ON THE TOP 2002
Jedno sobotňajšie ráno som sa zobudil s tým, že idem na super akciu. Áno bolo to 14.9.2002 a dej sa odohrával v obci Porúbka pri Žiline. Už dva týždne pred akciou FUNRADIO dávalo avízo a pozývalo ľudí, ktorých prišlo neúrekom. (môj odhad sa potvrdil, prišlo cez 5000 ľudí) Akciu organizovalo združenie POBYS – vydavateľ časopisu Svet motocyklov.
14.06.2002 - Hektor Čitatelia: 18229 Strany: 2 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Vysoké Tatry - Zakopané - Orava
Štvordňový májový výlet na motorkách okolo Vysokých Tatier.
01.02.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15912 Strany: 5 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Slovensko 2001
Tak ako asi vacšina nadšencov mototuristiky aj ja som sa rozhodol absolvovať svoj moto-debut v relatívnom bezpečí domoviny. Toto rozhodnutie bolo podporené aj nižším finančným rozpočtom po kúpe novej motorky...
27.12.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 39785 [Mototuristika - Slovensko - Dobré Rady]

Ako si vybrať prenosný plynový varič
Do kempovej výstroje nejedného mototuristu patrí aj prenosný plynový
varič. Ak sa aj vy chystáte doplniť svoju výstroj o tohto malého
pomocníka prinášame Vám článok, ktorý by Vám mohol pomôcť zorientovať
sa v širokej ponuke varičov na našom trhu.
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!