Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 76 až 90 z cekového počtu: 104.
27.08.2007 - Diger Čitatelia: 9073 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Dážď alebo cesta do Štiavnice
Nedeľa ráno, pod mrakom, padajúce kvapky, mokrý asfalt a my.
27.08.2007 - Tomahawk Čitatelia: 10969 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

5. Live weekend zraz, Osrblie 2007
Celý týždeň bola horúčava a nepovolila ani v piatok pred cestou. Od rána bolo neznesiteľne dusno a celá cesta bola ako v plameňoch. Ani ochladenie z 37 oC na 34 oC rýchlou jazdou neosviežilo. Uvoľnenie nastalo pri príchode na Osrblie búrkou a mokro vydržalo až do večera. Spočiatku to ani nevyzeralo na veľkú účasť, ale k večeru sa to už začalo zapĺňať.
22.08.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10700 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

6. Stretnutie Motoride-ákov alebo upršaný Motoride Tour 2007
Päť rokov počasie stretnutiu priaznivcov motoride.sk prialo. Nemohlo to byť však naveky a na 6. stretko do Tatier neprišiel suchou nohou nikto, pretože dážď striedavo padal v každej časti Slovenska.
25.07.2007 - superflanker Čitatelia: 4817 Strany: 2 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Holopupkári splnili sľub
Tak ako sme avizovali na našom stretnutí, výťažok z tomboly sme chceli venovať deťom - žiakom Základnej školy Hriňová. Po konzultácii s vedením školy a otázke čo by momentálne najviac potrebovali, sme sa dohodli, že kúpime plátno pred multimediálny projektor.
28.06.2007 - Scarp Čitatelia: 3983 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Pozvánka na Scooter Show 2007
Máš doma skúter a už ťa nebaví len to večné behanie po meste? Tak sa zúčastni 2. ročníka stretnutia malých motocyklov.
19.06.2007 - superflanker Čitatelia: 8441 Strany: 3 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

1. stretnutie hriňovských holopupkárov
Ako sa to všetko začalo? S Jožom (2841dodo) sme pochodili viac zrazov, ale všade nám čosi chýbalo. Poväčšine to bolo všetko nejaké komerčné, masové, všeobecné a anonymné alebo selektované na partie. Výjazdy boli skôr demonštráciou sily ako výjazdmi s cieľom zajazdiť si spolu v peknom prostredí.
17.06.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 13869 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

V sobotu prebehol tretí ročník Jazdy za zosnulých
A to veľmi úspešne! Super počasie znamenalo vysokú účasť a šťastie nám tiež prialo.
13.04.2007 - BosorkaES Čitatelia: 10264 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Dobročský Enduro Výlet na Poľanu 2007
Každý nadšenec Endura si 7.aprila mohol prísť na svoje. Chlapci z
Dobroče a okolia pripravili výlet rozprávkovou prírodou plný adrenalínu.
26.12.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11596 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Vianočná
...alebo nezvyčajný motovýlet 25. decembra...
13.07.2006 - Vydra Čitatelia: 13194 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Malý výlet pre malé motorky
Tento článok je malá inšpirácia pre tých, ktorí zatiaľ sedlajú iba malé strojčeky.
12.07.2006 - Andula Čitatelia: 4482 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Neplánovaný výlet
Alebo ako som sa potúlala mestami úplne sama.
11.07.2006 - fuli Čitatelia: 5212 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Náš piatkový výjazd
Všetko to začalo nevinne, začiatkom týždňa, keď mi Fulinka zavolala do práce, že má toho v robote plné zuby, a navrhla, aby sme si obidvaja zobrali v piatok voľno, že budeme doma vegetiť. Keďže som sa chystal pracovať aj v sobotu, s jej nápadom som bez váhania súhlasil!
13.06.2006 - slimak Čitatelia: 5616 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Cesta okolo Strážovských vrchov za tri hodiny, alebo čo s načatou nedeľou
Môj prvý motovýlet dopadol dobre, ešte v miernej eufórií sa snažím napísať pár dojmov.
11.06.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 40760 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

2. ročník jazdy za zosnulých motorkárov máme za sebou
Veru tak, rok sa s rokom zišiel a stretli sme sa už na druhom ročníku tejto, dá sa povedať, tradičnej akcie.
28.03.2006 - MajoKE Čitatelia: 9872 Strany: 2 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Eger
Bol slnečný piatok 24. 3. Tankujem doplna, zaplatím, chcem si ešte utrieť prilbu a chlap zúrivo trúbi na aute, všade sú voľné stojany, keďže nie som konfliktný typ posuniem teda moto.
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!