Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 331 až 345 z cekového počtu: 8707.
30.01.2023 - Romoto Čitatelia: 2385 [Novinky - Reportáž]

Custombike Show Bad Salzuflen 2022 - časť 1.
Tak som v tomto roku predsa len ten môj Grand Slam dal na štyri účasti. Pri písaní článku Glemseck 101 vydanie rok 2022 som úplne zabudol na Custombike Show v nemeckom Bad Salzuflene.
27.01.2023 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11456 [Novinky - Predstavujeme]

Cena novinky Honda Transalp je 9 990 eur
Oficiálny importér motocyklov značky Honda dnes potvrdil, že cena nového Transalpa je 9 990 eur. Začiatkom marca ho aj otestujeme.
23.01.2023 - gilbert Čitatelia: 3012 [História]

Supermoto paddock pod Pezinskou Babou, 7. - 8. 9. 2002, časť I.
Na Slovensku práve pod Babou sa udiali úvodné preteky slovenského šampionátu 5. 5. 2002 a po tomto podujatí na základe ohlasu zo zahraničia (Rakúska) a slovenských jazdcov jazdiacich spomínaný šampionát sa konal 7. - 8. 9. 2002 míting alebo supermoto víkend. Organizátori, ktorí sa odhodlali k prvému kroku boli dovozcovia motocyklov KTM na Slovensko v podaní známych osobností R. Žubora z B. Bystrice a pána Š. Javorku práve z Pezinka.
19.01.2023 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3016 [Novinky - Predstavujeme]

Harley-Davidson oslavuje 120. výročie a predstavuje nové motocykle
Celoročné oslavy 120 rokov tradície a remeselného umenia značky Harley-Davidson zahájila americká značka predstavením prvých nových modelov pre rok 2023, vrátane modelu CVO™ Road Glide® Limited Anniversary a šiestich ďalších modelov v limitovanej edícii s exkluzívnymi výročnými farbami, spracovaním a detailmi.
19.01.2023 - gilbert Čitatelia: 3548 [História]

Bernolákovský pretek veteránov 2022 "-".
Viem, že v motoristickom športe si každý svoju pozíciu musí vyjazdiť, no vždy to bolo na jazdcovi, pretože v každej kategórii sa nikdy nestretli stroje, ktoré by nemali porovnateľné výkonové parametre. V Bernolákove to je ale vždy ináč. Nepochopil som, prečo sa nedá aspoň vzdialene priblížiť k rokmi zabehnutému systému akýchkoľvek šampionátov aspoň na regionálnej úrovni, veď sa tým nič neskomplikuje.
17.01.2023 - Macro Čitatelia: 9480 Strany: 2 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Turecko a Irak - osamelá a bezstarostná jazda
Ak cestovať, tak výhradne v nepárnom počte, pričom traja je už veľa. Takto začala jazda, ktorá sa posunula až do Iraku. Som rád, že sa mi podarilo splniť sľub z prvého cestopisu a našiel som si čas na obnovenie spomienok a napísanie tohto tu...
15.01.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12617 [Šport - Rally]

Dakar 2023 vyhral v napínavom boji o každú sekundu Kevin Benavides pred Priceom, Svitko 12-ty - AL-HOFUF > DAMMAM
Špeciál: 136 km, presun: 281 km. Začíname 05:50. 09:04 - Kevin Benavides šialenou ale rýchlou poslednou etapou získal pre seba druhý Dakarský titul tentoraz v sedle KTM a porazil svojho tímového kolegu Toby Price. Po štrnástich dňoch pretekania a štyridsaťštyri a pol hodinách meraných úsekov je Toby Price druhý len o 43 sekúnd!
14.01.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17972 [Šport - Rally]

Dakar 2023 - Šialené finále: v 13. etape končia Walkner a Klein, vedúcu dvojicu delí 12 sekund pred poslednou etapou! - SHAYBAH > AL-HOFUF
Špeciál: 154 km, presun: 521 km. Začíname 05:30. 19:25 - Martin Michek mal dnes tesne pred cieľom technické problémy začala mu vynechávať motorka a postupne strácal výkon v posledných 20 kilometrov doslova do hrkal. Našťastie sa objavil SVi ktorý Martina ťahal na lane 150 kilometrov až k asistencií. Presun mal totiž dnes až 510 kilometrov a motorka nešla. Tam vymenili vstrekovač a motorka ožila a vďaka tomu Martin mohol pokračovať...
13.01.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9783 [Šport - Rally]

Dakar 2023 - Po maratónskej 12. etape ide do vedenia Price, Svitko udržal TOP15 - EMPTY QUARTER MARATHON > SHAYBAH
Špeciál: 185 km, presun: 191 km. Začíname 05:00. 08:45 - Štefan Svitko v cieli strata pod 5 min dnes znamená 16 miesto. Martin Michek stratil len o troch viac 5:11 a obsadil 17. miesto. V celkovom poradí je to: 1. Toby Price 2. Skyler Howes +28s 3. Kevin Benavides +2:40 ... 13. Martin Michek +01:25:54 14. Štefan Svitko +01:34:34
12.01.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10038 [Šport - Rally]

Dakar 2023 - 11. maratónska etapa do čela celkového poradia sa vracia Howes, Svitko 14-ty - SHAYBAH > EMPTY QUARTER
Špeciál: 274 km, presun: 153 km. Začíname 04:30. 16:20 - Štefan Svitko po etape povedal "Dnes maratónska 275 km etapa. Malo to byť najťažšia etapa tohto Dakaru. Samé duny a občas nejaká rovinka. Na cca 80.km som spravil chybu a stratil nejaký čas. K tomu sa mi ešte povolila radiaca páčka, tak som to musel opraviť a zas stratil nejaký čas. Ešte tri etapy."
11.01.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13895 [Šport - Rally]

Dakar 2023 - 10. etapu vyhráva Ross Branch, Svitko 18-ty - HARADH > SHAYBAH
Špeciál: 114 km, presun: 510 km. Začíname 08:00. 22:28 - Zajtra je na pláne maratónska etapa teda s cieľom v bivaku bez asistencie. Začína sa skoro okolo 5 hod nášho času. 15:50 - Martin Michek mal dnes problémy so systémom Ititrack v začiatku etapy zastavil na niektorom CP a tam mu dávali tento systém do poriadku strávil tam dosť veľa minút a tento čas mu majú v cieli odpočítať tým pádom sa pravdepodobne vráti aj v...
10.01.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17265 [Šport - Rally]

Dakar 2023 - 9. etapa - Barreda po páde končí, Svitko 13-ty - RIYADH > HARADH
Špeciál: 439 km, presun: 271 km. Začíname 05:00. 15:47 - Štefan Svitko po etape povedal, že v noci pršalo a preto na etape prechádzali cez viaceré brody plné vody, kde sa dala utopiť aj motorka. Potom na tom navigačne náročnom mieste stretol Matthias Walkner v protismere, spolu našli ten bod a s ním už došiel do cieľa.
09.01.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15166 [Šport - Rally]

Dakar 2023 - Deň voľna po 8. etape Svitko 13-ty v etape aj celkovo - AL DUWADIMI > RIYADH
Špeciál: 346 km, presun: 476 km. Začíname 06:30. 22:32 - Máme po dni voľna a zisťoval som info z tímu Števa Svitka. Počas dňa voľna sa maká na motorke a v minulosti sa menili aj motory. Števo zvyčajne absolvoval Dakar bez výmeny motora, čo sa mu však napríklad minulý rok nevyhlo. Tentoraz mechanici robili bežný servis motorky a naviac preventívne aj servis prednej vidlice. Tak verme že technika bude Števovi makať bez problémov aj v...
06.01.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19395 [Šport - Rally]

Dakar 2023 - Svitko v rýchlej 6. etape 9-ty, celkovo 13. miesto, Varga piaty v etape aj celkovo - HA'IL > RIYADH
Špeciál: 358 km, presun: 409 km. Začíname 06:00. 21:06 - Štefan Svitko po dnešnej etape: Začiatok etapy som sa cítil nejak zadriemaný, ale od polovice etapy som sa rozbehol a išlo sa mi super. Pred koncom som 2 krát padol na nájazde do dún, pretože boli hodne mäkké a zapichlo sa mi predné koleso a išiel som ponad rajdy Ale som v cieli zdravý. Takže pokračujeme ďalej a...
05.01.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18641 [Šport - Rally]

Dakar 2023 - Svitko ide do TOP15 v 5. etape - HA'IL > HA'IL
Špeciál: 373 km, presun: 270 km. Začíname 05:30. 15:56 - Výsledky sa znovu menili pravdepodobne niektorým jazdcom odpočítali čas ktorý strávili pomáhaním pri páde Joan Barreda Bort. Na tretie miesto sa posunul Toby Price a Svitko je jedenásty. 13:34 - Po dojazde ďalších jazdcov bola Štefan Svitko posunutý na 11. Miesto tesne za hranicu top 10. Martin Michek so stratou 16 minút je dnes na 16 mieste. Etapu vyhral včerajší...
Predchádzajúce | 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | Nasledujúce
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!