Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 4471 až 4485 z cekového počtu: 8721.
11.12.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 17244 [Novinky - Predstavujeme]

Ďalšia trojka od Hondy - Honda CB500F, CB500X a CBR500R
Tri nové motocykle strednej kategórie poháňané úplne novým dvojvalcovým motorom, pričom každý z nich ponúka skvelú ovládateľnosť, variabilitu a nízke prevádzkové náklady. Motor s výkonom 35 kW ponúka plynulý prísun sily a zároveň je vďaka nemu každý z trojice nových motocyklov ideálnou voľbou pre držiteľa vodičského preukazu kategórie A2.
11.12.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 8406 [Novinky - Predstavujeme]

Vyšperkovaný vojvoda - KTM 690 Duke R
Ako sa dalo predpokladať ku KTM 690 Duke pribudla aj derivovaná verzia s označením R v názve. Čo nám teda namixovali rakúsky inžinieri do motorky s názvom KTM 690 Duke R?
10.12.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6825 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Košická Mikulášska jazda 2012
Aj tohto roku zavítal Mikuláš aj s čertom v moto oblečení na hlavnú ulicu v Košiciach. Počasie prialo, mínus päť stupňov neodradilo odhadom tak 30-40 bikerov od toho aby sa šli previesť po snehom pocukrovaných Košiciach.
10.12.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 16135 [Testy a predstavenia - Test]

Husqvarna TR 650 Terra ABS – Nenormálny pracant?
Nenormálny pracant? Neviem, posúďte sami. Cestné enduro, výkon 58 koní, suchá hmotnosť 166 kg, ABSko, nízka spotreba a cena 5 990,- €. Ak toto nepresvedčí, tak poďme ďalej.
09.12.2012 - Peter Fischer Čitatelia: 8517 [Novinky - Reportáž]

Mikulášska jazda 2012 v Bratislave
Počasie prialo aj deviatemu ročníku tejto bláznivej akcie.
07.12.2012 - Romoto Čitatelia: 5597 [Novinky - Reportáž]

Custom Bike Show Bad Salzuflen 2012 - časť 2
Pokračovanie komentovanej fotogalérie z Bad Salzuflenu - Custom Bike Show 2012.
06.12.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 23127 [Novinky - Predstavujeme]

Skúter pre rôzne príležitosti - Honda NSS300 Forza
NSS300 Forza je nový športový skúter strednej veľkosti, poháňaný motorom poskytujúcim dostatok výkonu i na dlhšie dochádzanie, a napriek kompaktnému rámu ponúka priestor pre uskladnenie dvoch integrálnych prilieb.
06.12.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 8966 [Novinky - Predstavujeme]

Komfortný Diavel - Ducati Diavel Strada
Ducati svoj model s menom Diavel prináša vo viacerých verziách. Tento rok prišla na svet verzia s označením Strada, a ako názov napovedá, jedná sa o turistickú verziu tohto biku.
05.12.2012 - bubo008 Čitatelia: 21179 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunský poriadok, Grécka pracovitosť a Kosovský blahobyt
Grécko koncom augusta. Tak znela moja výzva na Motoride, ktorou som lákal záujemcov o túto obľúbenú destináciu. Potreboval som spoločnosť. Môj stály parťák, švagor Maťo, si totiž v detskom tábore, nad ránom, odfaklil z prsta pri krájaní slaninky a nemohol viac stláčať spojku.
05.12.2012 - dedomotorhead Čitatelia: 4603 [Vaše stroje - Moja motorka]

Fejtón: Denník spod kolies pásového traktora I.
Tak som si kúpil motorku. Čo motorku... je to žihadlo!
04.12.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9546 [Novinky - Predstavujeme]

S novým veľkým motorom prichádza Moto Guzzi California 1400 Touring a Custom
S veľkým motorom o objeme 1380 ccm prichádza očakávaný model talianskej značky Moto Guzzi, model California 1400. California 1400 prichádza hneď v dvoch verziách Touring a Custom.
04.12.2012 - Romoto Čitatelia: 9253 [Novinky - Reportáž]

Custom Bike Show Bad Salzuflen 2012 - časť 1.
1.decembra sme sa s Cacaom zúčastnili výstavy CUSTOMBIKE 2012 v nemeckom Bad Salzuflene. Už dlho som túžil pozrieť sa na výstavu netradičných - „ručne“ vyrobených motoriek.
03.12.2012 - marekNApionieri Čitatelia: 7359 [Mototuristika - Amerika - Cestopis]

Naprieč Južnou Amerikou: Andami od Cusco do La Paz
Byť v Peru a neísť sa pozrieť na Machu Picchu je asi taký istý hriech ako vlastniť Porche a nikdy mu nepridať nad 100 km/h, takže od Cusca pálime priamo na jeden z divov sveta.
03.12.2012 - radkaMazak Čitatelia: 9829 [Šport - Rally]

Dakar 2013 klope na dvere, ako sú pripravení Slováci?
Rally Dakar 2013 sa nezadržateľne blíži. Slovenské posádky si to uvedomujú lepšie ako ktokoľvek iný a v podstate už finišujú s prípravami. Koncom novembra (22.-23.11.2012) nalodili svoje stroje na nákladnú loď vo francúzskom prístave La Havre a spolu s nimi už aj zbalené kufre.
03.12.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 12035 [Testy a predstavenia - Test]

MV Agusta Brutale 675 - Najmenšia brutalka
Ak by som ju mal opísať čo najkratšie, tak poviem, že to je typická talianka. Krásna, malá, športová a má svoje muchy.
Predchádzajúce | 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!