Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1094 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32590
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18973)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13617)

Články - Najnovšie Články

Zobrazujem články 5431 až 5445 z cekového počtu: 8790.

29.07.2011 - hanchicken Čitatelia: 8804 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda CB500 – pomocníčka na každý deň

Celé to začalo kúpou skútrika Italjet Formula. Prvotný blán bolo používať ho ako presúvadlo z bodu A do bodu B kvôli práci. Keďže bývam na dedine a kvôli práci často potrebujem pre niečo zbehnúť do neďalekého mesta zdalo sa to ako super voľba.

 

28.07.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13777 [Šport - Enduro]

-

Rozhovor: Jaroslav Katriňák o Gas Gas EC 300 a slovenskom motoršporte

Po roku sme sa s Jarom Katriňákom opäť stretli v predajni Motosport v Púchove, kde si prevzal v poradí už druhý motocykel GasGas EC 300.

 

27.07.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3373 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Lukáš Jasenský, Michal Puškár a Jakub Jantulík na pretekoch v Moste

Ďalší výborný výsledok dosiahol na podujatí šampionátu Alpe Adria v českom Moste Slovák Lukáš Jasenský. 19-ročný pretekár tímu JLT-motoracing nadviazal na doterajšie skvelé výkony a na pre neho neznámom okruhu dokázal s istotou zvíťaziť. Michal Puškár taktiež zvíťazil na Mosteckom autodróme a výrazne si posilnil šance na obhajobu titulu.

 

26.07.2011 - kolaso Čitatelia: 12803 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka: B-akaR rally 19. - 20. august 2011

V auguste sa uskutoční po prvý krát vytrvalostná rally dvojíc pod názvom B-akar 2011.

 

25.07.2011 - gilbert Čitatelia: 12977 [História]

-

História Pionier: Talianský Pionier Mustang

Posledne som naznačil, že produktami taliansko – /česko/slovenskej spolupráce boli Italjet Vampiro s motorom Pionier a Italjet 350 twin s motorom z Jawa 350 kývačka. Začiatok tretej spolupráce bol začiatkom škrípania až do ukončenia spolupráce (začiatkom 70-tych rokov) s rozchodom nie v dobrom.

 

23.07.2011 - furiozo Čitatelia: 7412 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Slovinsko, Taliansko, 1760 km, 7.7. – 15.7. 2011

V zime tohto roku sme sa dohodli, že by sme už mohli spraviť konečne nejaký výlet mimo našej republiky. Plány boli veľké a ako to býva, malo nás ísť veľa, ale napokon zostali len 4 motorky (Majo + Kika, Marek, Oto, Dušan).

 

22.07.2011 - Xfighter199 Čitatelia: 17015 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Aprilia Pegaso 125

Podelím sa s Vami o skúsenosti, ktoré som s touto motorkou mal. Článok je zameraný hlavne na techniku a jazdné vlastnosti a je hlavne pre tých ktorí hľadajú nejaké informácie o týchto celkom dobrých mašinách.

 

20.07.2011 - Varan Čitatelia: 16050 [Testy a predstavenia - Test]

-

Nečakané prekvapenie alebo Honda SH300i

Pozerám na ňu a premýšľam. Veľké kolesá, decentný dizajn, slušný objem. Bude to presúvadlo po meste a okolí, alebo mám čakať niečo viac? No, uvidíme...

 

19.07.2011 - Varan Čitatelia: 15931 [Testy a predstavenia - Test]

-

Husqvarna TE 125 – veľké enduro s malým motorom

Premýšľaš o nenáročnom dopravnom prostriedku do mesta a chceš sa zabaviť aj v teréne? Tak táto 4T ,,Huska“ bude ako pre teba.

 

18.07.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 20371 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka: Jubilejné 10. Stretnutie Motoride-ákov alebo Motoride Tour 2011 - 12. - 14. 8. 2011 - Rajecké Teplice

Už len necelý mesiac nás delí od už v poradí už 10-teho Stretnutia Motoride-ákov, ktoré sa rovnako ako po prvý krát uskutoční v Rajeckých Tepliciach a tohto roku prinesie niekoľko prekvapení.

 

15.07.2011 - Beal Čitatelia: 3232 [Šport - Enduro]

-

MM SR Domaniža – pretek, ktorý nemal byť

Race v Domaniži nebol vôbec v pláne, nik ho nečakal a nik s ním nerátal, dokonca ani sám organizátor.
Pozrite si video.

 

15.07.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6503 [Šport - Ostatné]

-

Cestní skútristi po prvý krát na Slovakiaringu

Slovenská asociácia skútrov(SAS), ako najmladší člen Slovenskej motocyklovej federácie, organizuje tento víkend preteky cestných skútrov v areáli pretekárskeho okruhu Slovakiaring. Sú to v sedemročnej histórii súťaže prvé preteky realizované v takomto profesionálnom prostredí v seriáli MM SR SCOOTER 2011.

 

14.07.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 16632 [Testy a predstavenia - Test]

-

Keď 600 je málo a 1000 už je moc – SUZUKI GSX-R 750

V podstate by sa dalo povedať, že nadpisom som zhrnul všetko čo by sa malo spomenúť o tejto japonskej stálici vyrábanej od roku 1985. To už som mal tri roky a motorky ma veru ešte asi nezaujímali...

 

13.07.2011 - gilbert Čitatelia: 10052 [História]

-

História Pionier: Taliansky Pionier

Podobne ako v exotickej Brazílii a ľudnatej Indii motor z nesmrteľného Pioniera bol montovaný aj do talianskych motocyklov. Spolupráca bola podpísaná s firmou Italemzeta v roku 1966. Bol to rodinný podnik Tartariniových.

 

13.07.2011 - Beal Čitatelia: 5823 [Novinky - Oznam]

-

Bezpečnosť - MOTOproject LIVE - 2. časť

V druhej časti nášho videa sa venujeme prilbám, ich rozopínaniu a skladaniu. Tiež sa dozviete ako môžete byť nápomocní pri zásahu vrtuľníka a ako sa k nemu bezpečne dostať.

 

| 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 |

KTM 390 Enduro R 2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »