ISSN 1336-6491 | Online: 1014 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31513
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18437)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (13076)

Články - Najnovšie Články

Zobrazujem články 5851 až 5865 z cekového počtu: 8722.

28.07.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7468 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Michal Puškár získal titul šampióna UEM Alpe Adria

Počas uplynulého víkendu si slovenský motocyklový reprezentant Michal Puškár (SG FIX racing) na Autodróme v českom Moste šiestym víťazstvom v sezóne zabezpečil titul tohtoročného šampióna seriálu UEM Alpe Adria v triede 125SP.

 

28.07.2010 - danfoss Čitatelia: 8342 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

-

Ako sa zo sna stala realita!

Možno ma niektorí, ktorí budete čítať tento krátky článoček spoznáte, pretože pred niekoľkými mesiacmi som na túto super stránku pre motorkárov hodil do rubriky Diskusné fórum prosbu, kto by mi požičal motorku na týždeň?

 

27.07.2010 - Romoto Čitatelia: 13432 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

JSA - časť 9. - Moje vzory

26.3.2010 som mal v Limbachu stretnutie s pánom Mariánom Kozákom. Motorkári sa zvyknú oslovovať krstnými menami, ale v tomto prípade „pán“ je úplne na mieste.

 

27.07.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15667 [Testy a predstavenia - Test]

-

Honda VT750S - sivá myška či Sportster?

Sivá myška alebo japonský sportster? To sú dve slovné spojenia, ktoré mi napadli po zhliadnutí prvých fotiek tejto honďáckej variácie na tému VT. Avšak ani po týždňovom spolužití s eS-kom v tom nemám celkom jasno.

 

27.07.2010 - 1a1a1 Čitatelia: 10931 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Rumunsko - Bulharsko - Grécko - 2010

Cez zimu som plánoval pár cieľov, ktoré by som cez leto na mojom varadere rád navštívil. Boli to Sicília, Rumunsko, Estónsko a Alpy. Prvé dva plány mám za sebou. Tak som sa po dlhšej úvahe rozhodol, že sa s vami podelím s pocitmi a zážitkami, aj keď nemám spisovateľské črevo. Hádam to nejako prelusknete.

 

26.07.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4778 [Šport - Enduro]

-

2x zlato a 1x striebro pre Slovensko z Európskeho poháru v country crosse 2010

Počas uplynulých dní vyvrcholil nový nový seriál Európskej motocyklovej únie (UEM) - Európsky pohár v country crosse záverečným tretím podujatím vo Švédsku (Prästtomta).

 

26.07.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4811 [Šport - Plochá dráha]

-

MS speedway juniorov Gdansk - Martin Vaculík na 7.mieste

V sobotu 17.7.2010 sa v poľskom Gdansku uskutočnilo prvé finále tohtoročného svetového šampionátu speedway juniorov do 21 rokov.

 

26.07.2010 - shella Čitatelia: 21656 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Prestavba: Tučný Intruder

Keď si človek ako ja čo rád robí všetko po svojom obstará Intruder, bola by blbosť očakávať že debata bude o fabrickej motorke.

 

26.07.2010 - Mitja Čitatelia: 6141 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

-

Marcová snežná eufória

Aj ty si kochajúci sa pútnik, ktorého domovom je CESTA? …

 

23.07.2010 - MilanJa Čitatelia: 7510 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Alpská serenáda 2010

Keď o niečom snívam príliš dlho, nezostane mi nič iné, ako premeniť sen na skutočnosť.
Presne toto sa stalo v súvislosti s Alpami.

 

23.07.2010 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 17356 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

-

Bunda 4SR - REBEL OLD STYLE

Ako som už písal, túto sezónu som začal voňavo, komplet v novom ošatení. O papučkách ste si už mohli prečítať pár úvodných riadkov, tak poďme tieto riadky venovať bunde.

 

20.07.2010 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 6732 [Šport - Trial]

-

Fotoreport Trial Kysak 2010

Uplynulý víkend sa v Kysaku konali Medzinárodné majstrovstvá SR v triale. Prinášame krátky fotoreport aj s výsledkami.

 

20.07.2010 - gracia3991 Čitatelia: 12202 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Cagiva Super City 125 po 4500 km

V jeden príjemný štvrtkový večer si prezerám moju asi najsledovanejšiu e-stranku motoride.sk. Tak mi napadlo, že napíšem bližšie dojmy a skúsenosti z mojej Cagivi.

 

20.07.2010 - Romoto Čitatelia: 10289 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

JSA - časť 8. - Moje vzory

V roku 1984 som bol socialistickým vojakom, ktorý bránil našu komunistickú vlasť pred prienikom japonskej a západoeurópskej techniky na náš motocyklový trh. Vozili sme sa na Jawách a Čezetách, občas na Emzete.

 

16.07.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4813 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Jaroslav Černý a Bily Racing Team na Majstrovstvách sveta v Brne

Týždeň po vynikajúcom víkende na domácom Slovakiaringu sa Jaro Černý a Bily Racing tím predstavil na Majstrovstvách sveta na Masarykovom okruhu v Brne.

 

| 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 |

Motozem

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »