Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 6016 až 6030 z cekového počtu: 8722.
12.04.2010 - doddy Čitatelia: 41478 [Vaše stroje - Moja úprava]

Malá motorka pre veľkých mužov alebo úprava Drag Star XVS 650-tky
Po trojročnom šetrení peňazí a postupnej úprave svojho Draka 650 som sa dostal na koniec mojej cesty. Mám motorku takú, akú som chcel.
11.04.2010 - motoracingsk Čitatelia: 4197 [Šport - MotoGP]

MotoGP - 1.kolo - Qatar
Prvé preteky seriálu motoGP sa konali pod umelým osvetlením na okruhu v Qatare. Nielenže sa celý kolotoč rozbehol ale predstavila sa nám úplne nová trieda Moto2.
11.04.2010 - motoracingsk Čitatelia: 3428 [Šport - SuperBike]

WSBK - 3.kolo - Valencia
Ďalšie kolo pretekov superbikov zavítalo na španielsky okruh do Valencie.
09.04.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7852 [Technika - Úpravy motocyklov]

Prestavba: Ducati Sport 1000
Ako to dopadne keď sa krásky z Talianska chopí nemecká firma ktorá sa zaoberá tuningom Ducatiek? Reč je o firme Ducati Saarland a ich prestavbe menom Ducati Ultima 1000.
08.04.2010 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4079 [Novinky - Editorial]

Editorial Motoride.sk 04/2010
V poradí druhý editorial som si vybral napísať ja. Pokúsim sa vám v ňom priblížiť čo chystáme a chcel by som sa vám v ňom aj oficiálne predstaviť, ako nový člen Motoride tímu.
08.04.2010 - Varan Čitatelia: 44576 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Test sady na opravu defektov
Defekt. Nepríjemnosť pre každého motorkára o to väčšia, keď na ňu nie je vyzbrojený prípravkom na opravu defektov. Jeden z nich sme vyskúšali...
08.04.2010 - sinet Čitatelia: 16884 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moje skúsenosti s motorkou Kawasaki Z 750 S
Kawasaki Z 750 S rok výroby 2005, o týchto strojoch som na motoride.sk nenašiel veľa informácií, rozhodol som sa, že napíšem zopár svojich postrehov a skúseností.
07.04.2010 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 8750 [Bleskovky - Predstavujeme]

Ťažký kaliber Husaberg FS570
Keď v roku 2009 vypadol z ponuky Husabergu model FS 650 a ostali len enduro modely, asi každé srdce supermotardistu horko zaplakalo. Pre rok 2010 je tu jeho nástupca FS570.
07.04.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11932 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Otvorenie nového BMW Motorrad centra a BMW moto-sezóny 2010
Pozývame vás na slávnostné otvorenie nového BMW Motorrad centra pre Slovensko a BMW moto-sezóny 10.4.2010 v FMoto Bavaria.
06.04.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11696 [Novinky - PR článok]

Výpredaj v Honde na Zlatých Pieskoch + pozvánka do novej pobočky v Lamači
Máme pre vás tip, ako sa výhodnejšie pripraviť do novej sezóny - destinácie sú na Zlatých Pieskoch a v Lamači.
06.04.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 14354 [Novinky - PR článok]

Kawasaki 2010 v 25 kW verziách a možnosť predĺženia záruky WarrantyPlus
Chcete jazdiť na "veľkej motorke", ale máte vodičský len do 25 kW? Zdá sa vám 2-ročná záruka na motocykel málo? V Kawasaki majú pre vás riešenie!
06.04.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 14918 [Bleskovky - Predstavujeme]

Ural Cross - vážny dobrodruh
Jedná sa o modifikáciu známeho modelu Sportsman, na ktorý bola namiesto štandardnej lodičky namontovaná Crossová konštrukcia.
06.04.2010 - Cistic Čitatelia: 10385 [Vaše stroje - Moja motorka]

6. sezóna alebo ako som prišiel k ďalším 600 ccm
V prvom rade sa ospravedlňujem všetkým, ktorý čakali, že prídem so šiestym pokračovaním sezóny strávenej so Suzuki VZ800 Marauder. Hold čas plynie a nároky sa menia aj u mňa, ako ortodoxného zástancu Marauderov. Nech som sa bránil akokoľvek, neubránil som sa a muselo dôjsť k zmene.
04.04.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5250 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet motocyklov číslo 4/2010
Nové aprílové číslo Sveta motocyklov je na pultoch novinových stánkov od 31. marca. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?
02.04.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 11815 [Bleskovky - Novinky]

Nová Aprilia Tuareg?
Na webovej stránke motociclismo.it sa nedávno objavili neoficiálne informácie o znovuzrodení Tuarega.
Predchádzajúce | 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 | Nasledujúce

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!