Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 6106 až 6120 z cekového počtu: 8722.
19.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5515 [História]

Rally Dakar ročník 2002 - Meoni druhý krát top
24. ročník rally Dakar bol privítaný veľkým davom ktorý sa prišiel pozrieť na odštartovanie preteku do Arrasu.
19.01.2010 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 20553 [Testy a predstavenia - Test]

Test Piaggio Vespa S 125 ie - štýlová kombinácia tradičného a moderného
Zrodením Vespy sa vrátime do roku 1946, kedy z továrne firmy Piaggio vyšiel prvý model "osy".
18.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4308 [Šport - Rally]

Dakar 2010 v cieli, krátky súhrn
Druhý ročník latinsko-americkej rally Dakar už skončil. Cieľa rally sa dočkalo 88 motorkárov, 14 štvorkolkárov, 57 posádok automobilov a 28 posádok kamiónov.
18.01.2010 - Saints Čitatelia: 9328 [Technika - Dobré Rady]

Minirecenzie publikácií venovaných motocyklom a ich údržbe
Ak prejavíte záujem opravovať si motocykel sám, tak príliš veľa možností na to ako sa to naučiť tak, aby ste niečo náhodou „nezbabrali“, nemáte.
17.01.2010 - Beal Čitatelia: 15079 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

I. Medzinárodný festival motorkárskych filmov 2010 - PROGRAM
Možno ste niektorí sledovali novinky ohľadom festivalu pridávané na Facebook, v tom prípade máte pred ostatnými trošku "navrch" a niektoré veci z tohot článku už pre vás nebudú novinky. Tí ostatní môžu stratu dobehnúť teraz.
17.01.2010 - ulba Čitatelia: 15318 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja modra deva Suzuki GSX R1000 K5
Rozhodol som niečo pridať pre tých ktorí majú záujem čítať a nie súdiť moju gramatiku
16.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5344 [Šport - Rally]

Dakar 2010 - 14.etapa, Santa Rosa - Buenos Aires. Števo celkovo trinásty!
Posledných 707 kilometrov dnes čakalo jazdcov na ceste do cieľa rally Dakar. Meraný úsek meral 206 kilometrov.
15.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4047 [Šport - Rally]

Dakar 2010 13.etapa, San Rafael - Santa Rosa. Števo sedemnásty
Predposledná etapa tohtoročnej rally Dakar merala 725 kilometrov z toho 368 kilometrov bolo meraných. Dnes mali jazdci hádam poslednú šancu nejako väznejšie zmeniť svoje postavenie v rebríčku.
14.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4399 [Šport - Rally]

Dakar 2010 - 12.etapa, San Juan - San Rafael. Števo tesne za Top10 !
Jazdcov dnes čakala najdlhšia etapa v tomto ročníku rally Dakar. Celkovo mala etapa 796 kilometrov z toho 476 bolo meraných. Meraný úsek bol ale sčasti predelený presunom po asfalte.
14.01.2010 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 14259 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

YAMAHA SuperTenere 1200 – nekonečné špekulácie
Nový koncept Yamahy SuperTenere predstavený na sklonku minulého roku rozprávkovým spôsobom „ani nahá – ani oblečená“ nedá spávať mnohým fanúšikom troch ladičiek. Polotajomná prezentácia splnila účel a vybičovala fantáziu publika na maximum.
13.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4160 [Šport - Rally]

Dakar 2010 - 11. etapa, Santiago - San Juan. Števo dvanásty!
Jazdci dnes opustili Čile a vrátili sa do Argentíny. Počas dnešnej jedenástej etapy museli motorkári prejsť 434 kilometrov. S časom si to rozdali na meranom úseku dlhom 220 kilometrov. Doplnené info KM-Racing
12.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4425 [Šport - Rally]

Dakar 2010 - 10.etapa, La Serena - Santiago. Števo Svitko šestnásty
Jazdci sa dnes rozlúčili s púšťou Atacama a privítali ich technické pasáže na cestičkách v horách. Celkovo prešli 586 kilometrov z ktorých bolo 238 meraných.
12.01.2010 - Cacao Čitatelia: 29036 [Testy a predstavenia - Test]

Štyri proti dvom - Honda CB600F Hornet vs. Kawasaki ER-6n
Rovnaké a predsa úplne iné. Tieto dve motorky stoja na opačných koncoch kategórie šesťkilových naháčov. Čo sa jednej páči, druhá opovrhuje a zase naopak.
11.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4061 [Šport - Rally]

Dakar 2010 - 9.etapa Copiapo - La Serena. Števo celkovo štrnásty!
Dnešnú etapu postihlo skracovanie. Jazdci prešli 354 kilometrov ale iba 170 bolo meraných. Zmena bola zapríčinená častými hmlami v okolí Copiapa.
11.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6834 [História]

Rally Dakar ročník 2001 - víťazom je žena
Ročník 2001 bol inšpirovaný prianím zvýrazniť hlavné hodnoty rally Dakar. Veľa zmien sa udialo vo „vzduchu“, hlavne v rozhodnutí zredukovať časť leteckej podpory (mechanikov) aby mechanici nasledovali svojich pretekárov tradične po zemi.
Predchádzajúce | 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 | Nasledujúce

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!