Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 6271 až 6285 z cekového počtu: 8722.
24.09.2009 - Cacao Čitatelia: 8850 [Bleskovky - Novinky]

Kawasaki vstupuje do triedy 125 cm3
Kawasaki predstavuje dva úplne nové modely: endurko KLX125 a motardovo stavaný D-TRACKER 125. Zatiaľ sú k dispozícii len základné informácie, viac sa pravdepodobne dozvieme na jednej z jesenných výstav.
24.09.2009 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 10926 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Husqvarna 2010 test day Sverepec
Sobota 12. septembra 2009 sa konala v znamení závodných modelov Husqvarny, modelový rok 2010 a celé testovanie sa zomlelo vo Sverepci.
23.09.2009 - tref Čitatelia: 27064 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki Bandit 1200 S
Další prudko neobjektívny a zaujatý článok. Čo viac dodať? Jaj áno, by som bol zabudol: Suzuki Bandit K1 1200 S r.v.2001
22.09.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8594 [Šport - Cestné Motocykle]

Michala Puškára so zlomenou kľúčnou kosťou delili od víťazstva v Poznani tri stotiny sekundy
Počas uplynulého víkendu sa na okruhu v Poznani konalo záverečné podujatie tohtoročného UEM Alpe Adria šampionátu v cestných pretekoch motocyklov. Náš reprezentant Michal Puškár, jazdec tímu SG FIX racing podal opäť vynikajúci výkon.
22.09.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8765 [Šport - Enduro]

Štefan Svitko majster Európy 2009 v triede E3!
Tohtoročný európsky šampionát v endure jednotlivcov vyvrcholil záverečným, trojdňovým (18.-20.09.2009) podujatím v Talinskom Castiglion Fiorentino. Okrem záverečných bojov šampionátu v jednotlivých kategóriach a triedach sa v Taliansku uskutočnili i ME družstiev - malá európska šesťdňová.
22.09.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11515 [Bleskovky - Novinky]

Novinka - Kevlarové oblečenie Bulletproof
Určite to poznáš... Vonku je krásne počasie a ty by si na dohodnutú schôdzku najradšej išiel na svojej láske, ktorá už netrpezlivo čaká v garáži. Do kože sa ti na taký kúsok trepať nechce a kvôli pocitu, že nie si dostatočne chránený berieš "plechovku" ako bezpečnejší spôsob dopravy. Zabudni na to!
21.09.2009 - Cacao Čitatelia: 11541 [Bleskovky - Novinky]

Krátky report z ukončenia moto sezóny
V trnavskom Bikerscentre sa tento víkend uskutočnila jesenná akcia ako už tradične býva zvykom. Pravdepodobne bola v Trnave posledný krát. Od budúceho roka chcú kompetentní zorganizovať väčšie akcie, ktoré sa budú konať na Zlatých pieskoch.
21.09.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4625 [Šport - Rally]

7. O.R.C. BAJA SLOVAKIA 2009: Úspešná repríza
Po desiatich mesiacoch sa na Slovensko vrátila jediná domáca cross country rally, 7. O.R.C. Baja Slovakia. Súťaž bola súčasťou štyroch šampionátov a po jej skončení bol už v predstihu známy nový český Majster.
21.09.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7267 [História]

Rally Dakar ročník 1986 - čierny rok
Čierny rok, Thierry Sabine, francúzsky spevák Daniel Balavoine, novinár Nathaly Odent, pilot vrtuľníka Francois Xavier-Bagnoud a rádio technik Jean-Paul Le Fur všetci zahynuli pri havárii vrtuľníka.
20.09.2009 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 18155 [Testy a predstavenia - Test]

Malá zelená žabička - Kawasaki ZX-6R
Pre tento krát sme skúsili niečo, čo by možno nikto z Vás nečakal. Vyskúšali sme nielen importérovu odvahu zveriť moto do mojich rúk, ale skúsili sme spojenie dvojvalcového fanatika so superšportovým štvorvalcom. Čo z tohto spojenia vzniklo, si prečítate v nasledujúcich historicky sa možno neopakujúcich slovách.
20.09.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 27279 [Bleskovky - Predstavujeme]

Honda zaháji v Thajsku výrobu a predaj úplne nového skútra PCX
Nový globálny model, ktorý bude od začiatku roku 2010 z Thajska vyvážaný do Japonska, do Európy aj do USA, je vybavený systémom zastavenia motora a štartérom ACG.
17.09.2009 - Venco Čitatelia: 10023 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Zopár kilometrov po okolí, alebo MotoTrip 2009
Tohtoročná 9-dňová dovolenka na dvoch kolesách po okolí.
16.09.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 29265 [Novinky - PR článok]

AIRHAWK - zbohom boľavým zadkom
Určite ste už aspoň raz v živote zliezali z motorky s boľavým zadkom. Stovky kilometrov a hodiny za riadidlami to niekedy dokážu urobiť. Vymýšľať polohu aby vás čo najmenej bolel zadok je zbytočné. AIRHAWK je riešením.
16.09.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5581 [História]

Rally Dakar ročník 1985 - double pre Mitsubishi
Po troch predchádzajúcich štartoch z Place de la Concorde, sa štart rally Dakar presunul preč, mimo Paríža do Versailles.
15.09.2009 - motogpsk Čitatelia: 8756 [Šport - Ostatné]

Havířovský zlatý kahanec 2009 - nedělní závody
Ve druhé části článku o závodech silničních motocyklů a sidecar Havířovský zlatý kahanec 2009 Vám prozradíme něco více o průběhu jednotlivých závodů, které se letos na Těrlickém oruhu uskutečnily. Naleznete zde jejich výsledky a pár dalších fotografií.
Predchádzajúce | 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 | Nasledujúce

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!