Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 6421 až 6435 z cekového počtu: 8722.
03.06.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15732 [Technika - Dobré Rady]

Príprava roadbooku na rally súťaž
Pri príležitosti prvého ročníka orientačnej enduro súťaže Motoride Enduro Challenge 2009 si zhrnieme par dobrých rád ako si pripraviť roadbook.
02.06.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 15397 [Testy a predstavenia - Test]

Porovnávací test okruhových pneumatík
V motoristickom športe sú pneumatiky alfou a omegou úspechu. Môžete mať výkonný motor, špičkové brzdy alebo ten najlepší podvozok, ale bez kvalitných pneumatík sa pôjdete akurát kĺzať. A to doslova.
02.06.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 16954 [Novinky - PR článok]

Novinka od Blaty 125 Motard/Enduro
Český výrobca špičkových minibajkov sa pred nedávnom pustil aj do výroby motoriek pre začínajúcich motorkárov. Perfektný dizajn, kvalitné komponenty, vývoj a výroba v Čechách. Vybrať si môžete z dvoch verzií, Motard 125 alebo Enduro 125.
02.06.2009 - Cacao Čitatelia: 21851 [Testy a predstavenia - Test]

Pracant na každý deň, skúter roka 2009, to je Honda SW-T 400
V poslednej dobe je to už druhá motorka, ešte k tomu aj Honda, na ktorej som jazdil a chýbala jej klasická „šaltpáka“, do ktorej by sa aspoň občas dalo kopnúť. Chyba alebo výhoda? Poďme sa tomu pozrieť na zúbok.
01.06.2009 - motogpsk Čitatelia: 4389 [Šport - MotoGP]

Casey Stoner ukončil v Mugelle Rossiho nadvládu
Casey Stoner na Ducati zvíťazil v dramatickej GP Talianska na okruhu Mugello pred Jorge Lorenzom a favorizovaným Valentinom Rossim a zastavil tak počet Rossiho víťazstiev v rade za sebou v Mugelle na čísle sedem.
31.05.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5523 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Touratech Travel Event 2009 sa blíži
Už len pár dní nás delí od tohtoročného TOURATECH TRAVEL EVENTu. Dejiskom podujatia je autocamp v Levočskej doline, kde sa v dňoch od 5. – 6. júna stretnú nadšenci turistiky na dvoch kolesách.
31.05.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8339 [Šport - Enduro]

Askof Cassovia Cup Kechnec 2009 - blatisté prekvapenie
Po dlhom období sucha prekvapilo jazdcov daždivé počasie a náročná blatistá trať v Kechneci.
30.05.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9111 [Šport - Enduro]

Pozvánka: MS Enduro Púchov 2009 - To najlepšie z endura priamo v meste!
GP IRS of SLOVAKIA - Púchov 19. – 21. 06. 2009 - to musíte proste zažiť!!!
30.05.2009 - motofanatic Čitatelia: 12282 [Technika - Úpravy motocyklov]

SUZUKI GSX-R 1000 by OMtuning
...nehľadaj žiadny systém, pravidelnosť – tento výtvor je iba taký môj úlet, myšlienka spraviť niečo nezvyčajné. Ostatne, ako vždy. ;)
29.05.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4647 [Bleskovky - Novinky]

Pozor: Deň otvorených dverí v Trenčíne presunutý!!!
Vzhľadom k nepriaznivému počasiu bude Deň otvorených dverí v Trenčianskej Honde presunutý na 13.6.2009.
29.05.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13385 [Bleskovky - Novinky]

Kvalita za rozumnú cenu, to je prilba Vemar Jiano v Styxe
Aj takto nejako by sa dala nazvať ponuka Firmy roka 2008 z Vrábeľ. Viac info o prilbe s komunikačnou sadou nájdeš nižie.
28.05.2009 - Cacao Čitatelia: 2849 [Šport - Cestné Motocykle]

Michal Puškár v Brne na druhom mieste
Počas uplynulého víkendu sa na okruhu v Brne konalo tretie podujatie UEM Alpe Adria Championship v cestných pretekoch motocyklov.
27.05.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7532 [Novinky - PR článok]

Ochrana motocyklu pred laserovými meračmi
Na stránke www.antiradar.sk je prezentované nové technické zariadenie, ktoré chráni pred zmeraním rýchlosti motocyklov novými laserovými meračmi. Prezentovaný výrobok pod obchodným menom Vizalert Radar & Laser kompletne vyriešil dovtedy problematickú komunikáciu medzi ochranou motocykla - laserovým iniciátorom a samotnou prilbou jazdca.
27.05.2009 - Cacao Čitatelia: 19590 [Testy a predstavenia - Test]

Príbeh na pokračovanie - Honda CBF 125 - II. epizóda
Na malej CBFke sme za pár týždňov nabehali niečo cez 2500 kilometrov, prešli prvou prehliadkou, pojazdili si hlavne v mestskej džungli ale aj dlhších presunoch. Ako sa tomuto "štupľovi" zatiaľ vodí?
27.05.2009 - jozo13 Čitatelia: 12224 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

IV. Haličská Motorkáreň 2009 - zhodnotenie akcie + foto
Toto je subjektívne hodnotenie jedného z organizátorov. Volám sa Jozef Pročko (jozo13) narodil som sa v Haliči a všetko čo v Haliči robím, robím ako veľký lokálpatriot. Svoju rodnú dedinu milujem.
Predchádzajúce | 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 | Nasledujúce

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!