Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 6541 až 6555 z cekového počtu: 8722.
03.03.2009 - Ivan ifk0 Kuzevič Čitatelia: 8887 [Šport - Ostatné]

Pionier cup 1.3.2009 – predposledné kolo
Veľká zábava pre malých chlapcov. Alebo naopak? Tak, či onak predposledné kolo Pionier cup prinieslo opäť veľa zábavy. Pre mňa tento krát aj v role jazdca.
02.03.2009 - Cacao Čitatelia: 3712 [Šport - SuperBike]

Superbajkové šialenstvo sa začalo! WSBK 2009 - 1 - Phillip Island
Prvý marcový deň zahájili sezónu svetové superbajky. Štartové pole sa rozšírilo o dve nové značky a bitka o titul bude určite zaujímavá.
02.03.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4090 [Bleskovky - Novinky]

Jarné zníženie cien v Conti-Moto!
Chystáš svoj závodný bike na okruhovú sezónu a nevieš kde kúpiť nové slicky? Turistická sezóna pomaly začne a tvoj stroj je skoro "na boso"? Conti-Moto vyrieši tvoj problém za super ceny. Watch this!
02.03.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6975 [Novinky - Oznam]

Prvé jarné oranžové dávky adrenalínu - KTM Test day 2009 Lorinčík
Posledný deň februára 2009 sa niesol v znamení Ready to Race. Dosť bolo zimného leňošenia. Koho neodradila štvorka nad nulou a prísľub poriadneho blata ten mal možnosť vyskúšať KTM offroady 2009.
02.03.2009 - Cacao Čitatelia: 3170 [Bleskovky - Šport]

Video: Trialové šialenstvo a la Julien Dupont
Mnohí ste to už určite videli v našom diskusnom fóre, ale nedalo mi a chcel by som dať tohoto borca do pozornosti aj ostatným, ktorí nestíhajú surfovať aj po iných stránkach.
27.02.2009 - Lubo66 Čitatelia: 50759 [Technika - Úpravy motocyklov]

Prestavba Babetty 210 na detský chopper
Motocykel vznikol na podnet mojej 6-ročnej dcéry, keď jedného dňa vyhlásila, že už nechce plastovú odrážačku, ale mini moto, ktoré jazdí samo. Onedlho som zohnal moped Babetta 210.
27.02.2009 - Mikinesko Čitatelia: 24613 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha YZF-R125
Tak toto je moja motorečka: Yamaha YZF-R125 je spoľahlivý a nádherný stroj.
26.02.2009 - scorpio666 Čitatelia: 7251 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

MOTO SNOW (V) 2009 - zimný zraz
Ako to celé vzniklo? No presne v období mimo normálnej bežne sezóny, keď naše dvojkolesové lásky väčšinu času oddychujú v garážach...
26.02.2009 - miso251SK Čitatelia: 9440 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Zmoknuté prvé Alpy 2008
Tento článok je v podstate prepis a jemné štylistické úpravy z mojej diskusie „čo si nenechať ujsť, alebo vynechať AU-CH-ITA.“ Prvé Alpy sú síce frekventovaná inšpirácia na článok, ale je to určitá méta v motoživote. Pohodlne sa usaďte, vyrážame...
26.02.2009 - ToM46 Čitatelia: 18642 [Vaše stroje - Moja motorka]

Keeway Land Cruiser 250 - Hlásenie o škodách
Je to "čína". To je vyhadzovanie penazí. Ako často je to v oprave? Na "moprdoch" nejazdím. No len sa choď keevať. Keď vlastníte Keeway určite ste niečo z toho počuli aj na vlastnú adresu. Poďme sa presvedčiť o ich tvrdeniach...
24.02.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9882 [Novinky - Pozvánka]

Výstava „Motocykel včera a dnes“ v Martine od 13.02.2009 do 24.04.2009
Dňa 13.02.2009 o 16.00 bola v Slovenskom národnom múzeu v Martine otvorená výstava „Motocykel včera a dnes“, ktorá je návštevníkom prístupná do 24.04.2009.
23.02.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 23683 [Novinky - Oznam]

Otvorenie Yamaha Motoshopu Žubor v Banskej Bystrici
Kto počas minulého roka prechádzal cez Banskú Bystricu smerom od Donovalov určite si všimol, že sa niečo chystá. To čo tam vyrastalo je dnes už novou predajňou značky Yamaha.
23.02.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4016 [Novinky - Pozvánka]

KTM TNT - Okruhové dni – Slidery pre všetkých!
KTM okruhové dni teraz po prvý krát ponúkajú možnosť jedinečné skúsenosti z jazdy na pretekárskych okruhoch – a to pod dohľadom profesionálnych inštruktorov.
23.02.2009 - Wildman Čitatelia: 33529 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

BMW F650- FUNDURO
Rád by som vám predstavil tento v našich končinách stále nie veľmi rozšírený stroj BMW F650, vo svete a hlavne v zámorí známy skôr pod synonymom funduro.
20.02.2009 - bezdooo Čitatelia: 19928 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja druhá sezóna s KTM LC4-kou
Bolo to ešte niekedy počas výšky, ked som sa nejak zamiloval do dvojkolesových strojov. Keď som prišiel po prázdninách v tretiaku z UK, mal som naškrabané nejaké prachy, a začal som uvažovať, čo s nimi.
Predchádzajúce | 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 | Nasledujúce

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!