ISSN 1336-6491 | Online: 1303 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31591
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18467)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13124)

Články - Najnovšie Články

Zobrazujem články 7231 až 7245 z cekového počtu: 8722.

27.08.2007 - Retro Čitatelia: 8287 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Oldtimer 24 hodín Kunmadarás, 21. - 22. 7. 2007

Preteky oldtimerov naberajú v poslednom čase na obľube, o čom sme sa mohli presvedčiť aj v Novom meste n. Váhom. O tom, že maďarskí nadšenci organizujú aj vytrvalostné 24-hodinové preteky na bývalom letisku v Kunmadarási, u nás vie málokto.

 

27.08.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 2863 [Šport - Motocross]

-

Pozvánka: Veľký motokrosový víkend v Lučenci

Agentúra PELIKÁN GROUP, s.r.o., SMF a Združenie Grand Prix Fabianka vás srdečne pozývajú na „VEĽKÝ MOTOKROSOVÝ VÍKEND“, v dňoch 1. a 2. septembra 2007 do Lučenca-Fiľakovských Kľačian.

 

27.08.2007 - Diger Čitatelia: 9064 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

-

Dážď alebo cesta do Štiavnice

Nedeľa ráno, pod mrakom, padajúce kvapky, mokrý asfalt a my.

 

27.08.2007 - Tomahawk Čitatelia: 10951 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

-

5. Live weekend zraz, Osrblie 2007

Celý týždeň bola horúčava a nepovolila ani v piatok pred cestou. Od rána bolo neznesiteľne dusno a celá cesta bola ako v plameňoch. Ani ochladenie z 37 oC na 34 oC rýchlou jazdou neosviežilo. Uvoľnenie nastalo pri príchode na Osrblie búrkou a mokro vydržalo až do večera. Spočiatku to ani nevyzeralo na veľkú účasť, ale k večeru sa to už začalo zapĺňať.

 

23.08.2007 - Richard Karnok Čitatelia: 3790 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Svitok bodoval v Chorvátsku

Slovenský motocyklový pretekár Tomáš Svitok štartujúci za tím Gold Fren Team Erinac absolvoval počas uplynulého víkendu ďalší diel medzinárodného šampionátu UEM Alpe Adria Championship, ktorý sa konal v chorvátskej Rijeke.

 

23.08.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7838 [Šport - Plochá dráha]

-

Zlatá prilba SNP – Žarnovica, 26.08.2007

V nedeľu 26.augusta 2007 sa na jednom plochodrážnom štadióne na Slovensku, v Žarnovici uskutoční medzinárodný pretek na plochej dráhe Zlatá prilba SNP.

 

22.08.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3249 [Šport - Trial]

-

Pozvánka: MM SR v Triale Bardejov 2007

Priaznivci trialu sa stretnú znovu v Bardejove. Ak chceš vidieť týcho akrobatov na motorkách naživo nenechaj si to ujsť.

 

22.08.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9570 [Šport - Enduro]

-

Krompachy znovu privítajú svetovú špičku endura

Po minuloročnom úspešnom podujatí na východe Slovenska sa promotér svetového seriálu v endure rozhodol nevynechať slovensko ani z tohtoročného kalendára.

 

22.08.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10688 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

-

6. Stretnutie Motoride-ákov alebo upršaný Motoride Tour 2007

Päť rokov počasie stretnutiu priaznivcov motoride.sk prialo. Nemohlo to byť však naveky a na 6. stretko do Tatier neprišiel suchou nohou nikto, pretože dážď striedavo padal v každej časti Slovenska.

 

22.08.2007 - mirecLC Čitatelia: 38504 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic

Motocykel Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic je klasický cruiser, ktorého dizajn je inšpirovaný motocyklami z konca 30. rokov minulého storočia.

 

21.08.2007 - Brambo Čitatelia: 3900 [Šport - MotoGP]

-

MotoGP 2007 – 12 – Česká republika – Brno, 19. 8. 2007 Brno pod vedením Stonera

Po letnej prestávke sa elita planéty zišla neďaleko od nás na veľkej cene Brna, tentoraz pod názvom „Cardion AB Grand Prix Českej republiky“. Rekordných 141-tisíc fanúšikov asi najviac potešil Lukáš Pešek svojím tretím miestom.

 

21.08.2007 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 10308 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

-

20 km ku šťastiu alebo Motorkári navštívili výnimočné deti II

Ak by sa ma dnes niekto opýtal, čo potrebuje človek k tomu aby bol šťastný, odpovedal by som asi:“20 kilometrov.“ Určite to mnohým z vás nedáva zmysel, ale ak si tento článok prečítate do konca, tak isto pochopíte.

 

20.08.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 16322 [Novinky - Oznam]

-

Rozhovor s policajtami na motorkách

Už niekoľkokrát som mal možnosť s týmito chalanmi kecať o motorkách a ich práci. Vždy to bola zaujímavá debata, ale nič z toho som nemohol zverejniť bez povolenia. Tak som sa vydal oficiálnou cestou, odoslal žiadosť a rozhovor je na svete.

 

20.08.2007 - Hospoder Čitatelia: 6341 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

-

Jawa zraz 2007

2. ročník neoficiálneho Jawa zrazu je za nami.

 

17.08.2007 - branyo Čitatelia: 9064 Strany: 2 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Podjavorinský okruh 2007 - Nové Mesto nad Váhom

Víkend 11. a 12. augusta sa v Novom Meste nad Váhom konal 6. ročník Majstrovstiev Európy historických motocyklov. Tréning prebehol v sobotu, samotné preteky v nedeľu.

 

| 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 |

Kawasaki Good Times Tour

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »