Anketa:
WSBK 2007 – 13 – Francúzsko, Magny Cours, 7. 10. 2007 - Toseland majstrom WSBK 2007, no tesne...
ZdieľaťPridané: 09.10.2007 Autor: Brambo
Čitatelia: 3885 [Šport - SuperBike]
Až posledná jazda sezóny 2007 na francúzskom okruhu Magny Cours rozhodla o svojom víťazovi.
![]() |
Okruh Magny Cours vo Francúzsku |
Superbike
V sobotňajšom superpole si časom 1.38.501 zaistil prvé miesto na štarte James Toseland a tak mal skvelú možnosť už v prvej jazde získať titul. Na druhé miesto sa postavil prekvapivo Max Neukirchner, spoza tretej bielej čiary vyrazil Troy Corser a spoza štvrtej Nori Haga. Jakub Smrž štartoval z miesta 15.
Jazda 1
Avšak v Toselandovom postupe za víťazstvom urobila škrt cez rozpočet už prvá zákruta, kedy sa aj spolu s Biaggim dostal mimo trať. Nasledovala stíhacia jazda, Max skončil nakoniec šiesty a James siedmy. Šieste miesto vyradilo Biaggiho z boja o titul a keďže zvíťazil Horiyuki Haga, situácia sa ešte viac zdramatizovala. Druhý skončil Troy Bayliss a tretí Troy Corser. Jakub Smrž žiaľ pre pád nedokončil.
![]() |
Víťaz prvej jazdy - Nori Haga |
Jazda 2
Do druhej jazdy sa už Toseland tak nehrnul, na čele sa usadili Haga, Corser a Biaggi. Nitro Nori sa stále držal vo vedení, na druhé miesto sa postupne dostal Biaggi a za neho Fonsi Nieto na Kawasaki. James Toseland s istotou kontroloval situáciu zo šiesteho miesta. Aj druhú jazdu vyhral Haga a tak si z krajiny galského kohúta odniesol „dabl“. Strieborný skončil Biaggi a na stupne víťazov sa dostal aj Fonsi Nieto. Šiestym miestom a náskokom dvoch bodov si prišiel do cieľa pre titul Toseland. Ani túto jazdu Jakub nedokončil, tentoraz pre technickú poruchu.
![]() |
Celkový víťaz, brit James Toseland |
Prvá päťka sezóny 2007 bodovo:
- 1. Toseland 415 b
- 2. Haga 413 b
- 3. Biaggi 397 b
- 4. Bayliss 372 b
- 5. Corser 296 b
V celkovej tabuľke figurujú aj tri české mená, Jakub Smrž skončil celkovo so 66 bodmi na 14. pozícii, Jiří Dražďák na 28. a Marek Svoboda na 31. mieste, obaja s dvomi svetovými bodmi.
Supersport
![]() |
Kenan Sofuoglu |
Kenan Sofuoglu bol najrýchlejší v kvalifikácii, 1.42.057 bola hodnota jeho najrýchlejšieho kola. Vedľa neho stáli Broc Parkes, Sebastien Charpentier a Tommy Hill.
Po štarte sa vo vedení striedali Sofuoglu s Parkesom, tretí jazdil Hill. V strednej časti preteku viedol Parkes, no v sedemnástom kole sa pred neho definitívne dostal Sofuoglu a svojím ôsmym víťazstvom dokázal, že mu titul patrí právom a taktiež stanovil nový rekord v počte vyhratých pretekov počas jednej sezóny v tejto kubatúre. Na druhom mieste sa udržal Broc Parkes a bitku o tretie miesto nakoniec vyhral Craig Jones. Za tím Intermoto Czech bojoval tentoraz Kenny Foray, ktorý dokončil štrnásty, druhý jazdec tímu, Mauro Sanchini pretek nedokončil.
Prvá päťka sezóny 2007 bodovo:
- 1. Sofuoglu 276 b
- 2. Parkes 133 b
- 3. Foret 128 b
- 4. Fujiwara 101 b
- 5. Jones 94 b
Sezóna 2007 je za nami. Ponúkla nám skvelé súboje, víťazom a nielen nim gratulujeme a máme sa určite na čo tešiť tú budúcu!
Pridané: 09.10.2007 Autor: Brambo Zdieľať
Súvisiace články:
- WSBK 2007 – 10 – Anglicko, Brands Hatch, 5. 8. 2007 Sofuoglu majster sveta! Toseland prvé double - Brambo
- WSBK - 13 - Magny Cours - motoracingsk
- WSBK 2007 – 11 – Nemecko, Eurospeedway Lausitz, 9. 9. 2007 Toselandov náskok znížený - Brambo
Ďalšie články tohto autora:
- Supermoto Honda deň 2008, ochutnávka noviek Honda v Brne
- MotoGP 2008 – 8 – Donington
- WSBK 2008 – 7 – Nurburgring
- MotoGP 2008 – 7 – Katalánsko
- MotoGP 2008 – 6 – Mugello
- MotoGP 2008 – 5 – Le Mans
- Pancierové brzdové hadice HEL Performance
- WSBK 2008 – 5 – Monza
- MotoGP 2008 – 4 – Čína
- MotoGP 2008 – 3 – Estoril
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!