Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 7591 až 7605 z cekového počtu: 8723.
20.10.2006 - MaAT Čitatelia: 9374 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Jesenné potulky Fischbacherskými Alpami
Nemám vo zvyku písať o každom motovýlete, ale... Veď posúď sám. Možno vás inšpirujem na výjazd ešte túto sezónu.
20.10.2006 - janoxl Čitatelia: 21965 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moje Varadero, r. v. 2004
Keď som si kúpil v 2004 voňavučkú funglovku, myslel som, že som v siedmom nebi. Nie že by Africa bola zlá motorka, ale toto bolo niečo viac.
18.10.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9267 [Novinky - Pozvánka]

Výstava fotografií Jiřího Hanzelku a Miroslava Zikmunda v Košiciach
Mená Jiří Hanzelka a Miroslav Zikmund netreba strednej a staršej generácii nijako extra predstavovať. Mladšia generácia však dnes už asi ani netuší o dobrodružstvách dvoch cestovateľov, ktorí sa stali legendou. Ich výstavu fotografií, si môžete v týchto dňoch pozrieť v Košiciach.
Nové: Audio záznam z besedy.
18.10.2006 - janoxl Čitatelia: 7990 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Jesenný výlet do Tatier
Nakoľko nás jeseň milo prekvapila príjemnými teplými dňami, bola by škoda niekam nevyraziť. A keď vyraziť, tak prečo nie do našich veľhôr.
17.10.2006 - djkorka Čitatelia: 5047 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Jawa výjazd
Jedného októbrového dňa som hodil na motoride výjazd s názvom Jawa, MZ, ČZ a ostatné moto do 80 km/h. A že ako to celé dopadlo, vám opíšu riadky nižšie...
16.10.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9731 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Hortobágy Tour II, alebo chceli sme vidieť pusztu
Ešte pred štyrmi rokmi ma Žeňo zavolal na výlet do maďarského parku Hortobágy. Vtedy som kvôli nedostatku času odmietol, čo som neskôr oľutoval. Odvtedy sa tam každú jeseň chystám...
16.10.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 26169 [Novinky - Oznam]

Výstava Intermot 2006, Kolín
V nedeľu 15. októbra 2006 sa v nemeckom Kolíne nad Rýnom skončila jedna z najväčších európskych výstav motocyklov a príslušenstva Intermot 2006.
12.10.2006 - mitzo Čitatelia: 25188 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda XL200R
Píšem o nej preto, lebo som nenašiel takmer žiadnu zmienku o nej. Z vďaky a pre tých, čo sa rozhodujú, na čom začať, venujem jej aspoň zopár riadkov.
12.10.2006 - vadim Čitatelia: 54585 [Technika - Dobré Rady]

Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!
Na Slovensku sú skútre horúca novinka. Za komunizmu u nás prakticky neexistovali, pretože ich úlohu zastupovali mopedy a my, hrdí budovatelia svetlejších zajtrajškov sme skútre poznali len z úpadkovej (najmä talianskej) filmovej tvorby.
11.10.2006 - PalinoTDM Čitatelia: 10500 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Balkánska rozlúčka
Premyšľal som, ako sa rozlučiť s letom a moto sezónou. Jediné, čo ma napadá je poriadny výlet krásnou krajinou k moru.
11.10.2006 - pucho Čitatelia: 18535 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki GSX-R 1000 r. v. 2001
Tento bike je veľmi obľubený na celom svete, preto som sa rozhodol napísať moje dojmy z jazdenia, chovania motorky a tak rôzne. Nenašiel som tu naň žiadnu recenziu, tak aj preto.
10.10.2006 - nezabutko Čitatelia: 15516 [Vaše stroje - Moja motorka]

My dream - Suzuki GSX 600 R
Po nespočetných týždňoch práce, hrabania sa v inzercii a prebdených nociach sa mi splnil sen.
10.10.2006 - lievik11 Čitatelia: 11063 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Krásna cesta do Osvienčima
Cesta za poznaním svetovej histórie... A príbeh o pokazenej motorke...
09.10.2006 - gilbert Čitatelia: 20863 [História]

Palivá pre pohon motocyklov
Motocykel je vozidlo, ktoré sprevádza ľudskú populáciu prakticky od vynálezu spaľovacieho motora a jeho aplikácie do "bicyklového rámu", teda pôvodneho rámu kostitrasu. Na ňom odvážni muži s grimasovým výrazom na tvári a vypúlenými očami pri neuveriteľnej rýchlosti 9 km/h prežívali svoje extázy.
08.10.2006 - majoBA Čitatelia: 11540 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Cez Grossglockner do Chorvátska 2006
Stokrát čítané nenahradí prežité a tak padlo rozhodnutie ísť do Chorvátska cez Hochalpenstrasse.
Predchádzajúce | 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!