Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 7921 až 7935 z cekového počtu: 8724.
16.11.2005 - stratovar Čitatelia: 15999 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kawasaki EL 250
Nazdar borci, chcel by som sa uviesť do klubu. Som čerstvý majiteľ Kawasaki Eliminator a po niekoľkých rokoch som opäť zasadol na jednostopú mašinu.
15.11.2005 - klaban Čitatelia: 10993 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Cesta po Evropě + Faro 2005
Po větším dlouhém přemýšlení a přemlouvání mé drahé choti jsem se rozhodl jet na své YAMAHA XJ900S do Fara. Samozřejmě proti byli dost vysoké náklady na cestu, spoustu najetých km, vybrat si celou dovolenou a také udělat celkový servis moto. Nakonec jsme se ale se všemi těmito problémy dost dobře vyrovnali a zážitky z cesty a z Fara jsou prostě super.
14.11.2005 - JOSE Čitatelia: 47585 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kawasaki KLR 600 1987
Tak tú to sezónu som si zohnal a teda mal možnosť vyskúšať motorku japonskej značky KAWASAKI. Presnejšie ide o cestné enduro KAWASAKI KLR 600, rok výroby 1987.
11.11.2005 - Peter Fischer Čitatelia: 19595 [Testy a predstavenia - Test]

Test BMW HP2
Ako u BMW býva dobrým zvykom, každá novinka musí prísť na svetlo sveta s niečím nevídaným–neslýchaným. Tentoraz zobrali tisícdvestovkový boxer z GS, omotali ho rúrkovým rámom, dopredu dali obrátenú vidlicu, dozadu pokrokovú tlmiacu jednotku s Paraleverom, nazvali to HP2 a povedali, že je to do terénu...
09.11.2005 - Kapro Čitatelia: 22248 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

4000 km po Islande
Vždy som si myslel, ze názov Island je odvodený od anglického slova pre ostrov. Všetko je ale úplne inak. Ísland v domorodštine znamená Ľadová Zem. Dávno som sa pohrával s myšlienkou vyraziť tam na motorke...
08.11.2005 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 12466 [Testy a predstavenia - Test]

Honda SCV 100 Lead - Mejd in India
Toto leto som dostal skvelú ponuku vziať do "opatery" skútra. Keďže som bol v tom čase bez motorky, neváhal som a ponuku som prijal.
07.11.2005 - dominator Čitatelia: 10436 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Chorvátsko a Dolomity (20. 9. - 25. 9. 2005)
Nápad a sen vybrať sa do Dolomitov a osviežiť sa napokon v Jadrane sa nám konečne podarilo bez vážnejších nástrah uskutočniť a tu v krátkosti niekoľko zážitkov:
04.11.2005 - MajoKE Čitatelia: 13223 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Okolo SR za 88 hodín, I. časť
Ak by som bol indián, moje meno by bolo Oceľová riť. Vydal som sa na cestu skúsiť aké to je pár dní na moto, bez presného plánu a túlať sa kam chceš. Som propagátorom nenáročného a skromného cestovania, nuž aj výbavy. Mám na sebe toľko vecí z Číny, že by som mohol byť aj veľvyslanec Číny v SR.
01.11.2005 - AcHeRoN Čitatelia: 30987 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Novinky v triede cruiser/custom - Suzuki Boulevard a Triumph Rocket III
Najväčšia motorka od Suzuki Boulevard M109R a raketa od Triumphu má nového brata - Triumph Rocket III Classic.
31.10.2005 - marekxxx Čitatelia: 15073 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Varadero expedition Nordkapp 2005
Stojím pred ťažkým oceľovým trezorom, v pravej ruke poťažkávam Glock 26 s 31-ranovým zásobníkom a v ľavej HK USP, obidve kalibru 9 mm Luger a premýšľam. Po poslednej návšteve Ruska som nadobudol dojem, že bez palných zbraní sa tam nevrátim.
29.10.2005 - vlke Čitatelia: 19887 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda VTR 1000 F alias Desire
Na každého príde rad - vraví jedno zo slovenských prísloví. Po pätnástich rokoch čakania, snívania a samozrejme sporenia som sa dočkal aj ja...
28.10.2005 - vadim Čitatelia: 36787 [Technika - Dobré Rady]

Poradíme, pomôžeme: 17. časť: Odpočívaj v pokoji
Už roky v novinách, časopisoch a dnes už aj na stránkach internetu v tomto období čítame rady o tom, ako zazimovať motorku. Dozvedáme sa, že do valcov treba natlačiť olej, do výfukov handry, do obývačky baterku a do luftu celú motorku.
27.10.2005 - Goofy Čitatelia: 23348 [Vaše stroje - Moja motorka]

Môj stroj Honda XR 125 L
Tak sa trochu pochválim...
26.10.2005 - Freedom Čitatelia: 15198 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rakúsko - Chorvátsko 2005
Zostava: Freedom, Ružička (Yamaha Virago 1100), neskôr Drtič, Sisa, Pagy, Kika, Marek, Ondro a Saška.
25.10.2005 - MaAT Čitatelia: 10315 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Africa Twin - Spotkanie w Bieszczadach 30. 09 - 02. 10. 2005
Keď pozriem do veľkého techničáku mojej Afriky, mám pocit, že pozná viac slovenských „Afričanov“ ako ja. V databáze členov Motoride Klubu je ich síce registrovaných cez dvadsať, ale osobne som stretol snáď piatich z nich. Práve z tohto dôvodu som ani chvíľu neváhal, keď v motoriďáckej diskusii vyšla Cementova pozvánka na stretnutie Africatwinerov v poľskom Folusze.
Predchádzajúce | 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 | Nasledujúce

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!