Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 8416 až 8430 z cekového počtu: 8726.
07.05.2003 - gsx1400 Čitatelia: 17671 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki GSX1400
Ahojte vsetci, rad by som Vam predstavil moju GSX1400....
02.05.2003 - sita Čitatelia: 6655 [Šport - Cestné Motocykle]
V Imole štart MS v endurance aj so slovenskou účasťou
Svetový šampionát vytrvalostných pretekov cestných motocyklov odštartuje pretekmi na 200 míľ v Imole...
02.05.2003 - sita Čitatelia: 9228 [Šport - Motocross]
V Myjave najlepším Erik Riho
38. ročník motokrosových pretekov v Myjave
02.05.2003 - Vidicon Čitatelia: 32863 [Vaše stroje - Moja motorka]

YAMAHA TDM 850
Moja prvá veľká motorka … a je to fakt kočka :-)
29.04.2003 - sita Čitatelia: 5601 [Šport - SuperBike]

MS v superbikoch - Opäť triumf Hodgsona
MS v superbikoch
29.04.2003 - sita Čitatelia: 7457 [Šport - Cestné Motocykle]

Slovenský Častka Racing Team úspešne vstúpil do sezóny
Slovenský Častka Racing Team absolvoval svoju tohtosezónnu súťažnú premiéru v rámci osemdielneho seriálu Euro Open 2003, ME v cestných pretekov motocyklov.
28.04.2003 - Vrllo Čitatelia: 21930 [Vaše stroje - Moja motorka]

YAMAHA XTZ 660 TÉNÉRÉ
Takto pred rokom (2002), keď Slovensko žilo v hokejovom ošiali majstrov sveta ma kamarát (Chozé) previezol na jeho cestej Yamahe 125. A od tej doby sa začínala cesta k hľadaniu môjho ideálneho stroja na cestu i necestu.
28.04.2003 - Andre Čitatelia: 26074 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki DR 800 BIG
Klan BIGOV na Slovensku sa rozrastá.
Pár ľudí už o tom vie ak vlastní tento stroj. (Pozdravujem Zdeňka)
28.04.2003 - sita Čitatelia: 5459 [Šport - MotoGP]

Giberanau zdolal v dramatickom závere Rossiho
Druhé preteky MS cestných motocyklov v JAR
28.04.2003 - sita Čitatelia: 5266 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]
Motorky z celej Európy opäť v Bratislave
Jedenásty ročník Staropramen Chopper Show sa začne na bratislavských Zlatých pieskoch 2. mája a bude trvať tri dni.
24.04.2003 - tomxx Čitatelia: 26993 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha TT350
Otcova stará Honda XL125R už nedokázala držať so mnou krok.
21.04.2003 - sita Čitatelia: 6798 [Šport - MotoGP]

Kato podľahol svojim zraneniam
Lekárom sa napokon život japonského motocyklistu Daidžira Kata nepodarilo zachrániť
19.04.2003 - sita Čitatelia: 6579 [Šport - Cestné Motocykle]
MS v endurance so slovenskou účasťou
Stálym účastníkom tohtoročného svetového šampionátu endurance bude v kategórii Superproduction aj slovenský tím Maco Moto racing team Slovakia
15.04.2003 - sita Čitatelia: 5419 [Šport - MotoGP]

Melandriho nahradí Abe
Norick Abe bude jazdiť v tíme Fortuna Yamaha namiesto Marca Melandriho
Predchádzajúce | 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!