Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1706 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30710
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18073)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12637)

Články - História

slider

Už 20 rokov jazdíme na diaľnici 130-tkou legálne

Ale nebolo tomu tak vždy. Práve uplynulo 20 rokov od protestnej akcie na našich diaľniciach, do ktorej sa na oboch koncoch republiky zapojilo velikánske množstvo motorkárov....

slider

Považskobystrický motocykel 2020

Po nahrievaní kostí a po výletoch pod Tatrami som sa ocitol na XII. Ročníku "Prehliadky Motocyklov Vyrábaných v Považskej Bystrici". Tento ročník sa niesol v zacielení na...

slider

Ojedinelá odťahovka - Honda Goldwing

Honda Gold Wing je luxusom na dvoch kolesách, je to ikona medzi Supertourermi, je to medzi cestovateľmi N°1, je vlajkovou loďou Hondy už od minulého storočia. Jej výnimočnosť...

slider

Ružomberská ruža veteránov 2019 - 22. ročník

V sobotu 22.6.2019 bola v Ružomberku prehliadka strojov v rámci 22. ročníka Ružomberskej ruže veteránov. Zrazu veteránov, ktorý svoje ostatné dva ročníky obmedzil na vozidlá...

slider

História Pionier: Nový Pionier 05 - 2. čašť

Okolo nových Pionierov označených ako Pionier 05 bolo vždy živo. Majitelia boli čosi ako vyššia elita. Či to boli dlhoroční jazdci na Jednosedadlákoch, či chalani, všetci...

Zobrazujem články 181 až 195 z cekového počtu: 272.

01.07.2011 - gilbert Čitatelia: 8300 [História]

-

Reinkarnácia, či prevteľovanie, veteránov na Slovensku - múzeá v Nitre

S rodinou sa cez prázdniny vždy potulujem po Slovensku a netajím sa tým, že výber destinácií je vyberaný podľa toho, kam idú koľaje a kde popri kúpaní sú aj technické múzeá, či výstavy. Už dávnejšie sme navštívili Nitru a nebolo to len jedenkrát.

 

24.06.2011 - gilbert Čitatelia: 20086 [História]

-

História Pionier: Pionier v Indii

India je stále pre nás exotická krajina. Žiaľ, Pionier tam vyrábaný nebol esteticky exotický ako v Brazílii. Vyrábal sa na základe licencie pod názvom Ideal Jawa.

 

09.06.2011 - gilbert Čitatelia: 12601 [História]

-

História Pionier: Pionier v Brazílii

Snáď každý pozná druhý všadeprítomný považský fenomén minulosti a síce motocykel Pionier. Začínal na ňom nejeden kvalitný pretekár rokov minulých. Pionier sa vyrábal na Slovensku po roku 1955, kedy zostala voľná kapacita v Považských Strojárňach po skončení výroby dvojpiestového Manetu M 90. Počala sa teda produkcia malých motocyklov Jawa 550 a ukončená bola modelom Mustang.

 

01.06.2010 - Romoto Čitatelia: 17538 [História]

-

Moje prvé stroje - časť 1.

Ahoj motorkári! Pri čítaní Motoridu si rád prečítam názor „druhého redaktora“. Je to preto, že tento jazdec má zvyčajne menej času na jazdu s motorkou a teda „musí“ ju vnímať intenzívnejšie ako prvý redaktor, ktorý má možno viac času na to, aby si motorku „užil“.

 

22.02.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 8696 [História]

-

Rally Dakar ročník 2007 - Jaro deviaty!

Druhý krát sa východiskovým štátom Dakaru stalo Portugalsko. Volkswagen, už od prvých európskych etáp, preukázal svoju vôľu ukončiť dominanciu Mitsubishi.

 

14.02.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5724 [História]

-

Rally Dakar ročník 2006 - Lisabon - Dakar

Po prvý krát v histórii, rally Dakar okúsila Portugalsko a jeho hlavné mesto Lisabon, hostilo jazdcov pred štartom. Európske etapy dali zažiariť miestnym jazdcom a až v Afrike sa rozpútal ten pravý „Dakar“.

 

08.02.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4748 [História]

-

Rally Dakar ročník 2005 - veľmi smutný pretek

Štart v Barcelone bol dobrou príležitosťou pre súťažiacich, ktorý ešte neokúsili pohostinnosť Katalánska, aby to napravili.

 

01.02.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5620 [História]

-

Rally Dakar ročník 2004 - Tradičná trasa

26. ročník rally Dakar sa vrátil k svojej tradičnej trase. Štartovalo sa z Clermond-Ferrand a ciel bol v Dakare.

 

25.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4764 [História]

-

Rally Dakar ročník 2003 - KTM, KTM a zase KTM

Rally Dakar dostala k svojmu dvadsiatemu piatemu výročiu divný darček. Zmenenú trasu. Trasa bola totálne zmenená, k Dakaru sa ani len nepriblížila.

 

19.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5461 [História]

-

Rally Dakar ročník 2002 - Meoni druhý krát top

24. ročník rally Dakar bol privítaný veľkým davom ktorý sa prišiel pozrieť na odštartovanie preteku do Arrasu.

 

11.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6798 [História]

-

Rally Dakar ročník 2001 - víťazom je žena

Ročník 2001 bol inšpirovaný prianím zvýrazniť hlavné hodnoty rally Dakar. Veľa zmien sa udialo vo „vzduchu“, hlavne v rozhodnutí zredukovať časť leteckej podpory (mechanikov) aby mechanici nasledovali svojich pretekárov tradične po zemi.

 

04.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6278 [História]

-

Rally Dakar ročník 2000 - zo západu na východ

Dvadsiate druhé vydanie rally Dakar prinieslo veľké prekvapenie. Po prvý krát rally viedla naprieč Afrikou zo západu (Senegal) na východ (Egypt).

 

28.12.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4590 [História]

-

Rally Dakar ročník 1999 - Schlesser sa dočkal

Mesto Grenada, hlavné mesto Andalúzie, sa stalo tretí krát dejiskom štartu rally Dakar.

 

21.12.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6081 [História]

-

Rally Dakar ročník 1998 - Prvý Slovák Jaro Katriňák - boj s dunami

Dakar oslavuje 20. výročie. Pretek bol odštartovaný z Versailles, prechádzal krížom cez Španielsko a končil v Dakare.

 

14.12.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4422 [História]

-

Rally Dakar ročník 1997 - tam a späť

Začíname od konca. Štart rally bol tohto roku v Dakare. Na programe rally bolo trasa oblúkom z Dakaru do Dakaru.

 

| 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 |

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »