Anketa:
Články -
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3556 až 3570 z cekového počtu: 4035.
23.06.2008 - Beal Čitatelia: 3007 [Bleskovky - Novinky]

Rozbaľ to so svojou hudbou!
Hľadáme hudobné skupiny, formácie, sólistov. Hudobné zameranie rock, punk, metal, jazz alebo elektronická hudba. Načo? Použijeme ich v našich videách!
23.06.2008 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 22544 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Honda CBR 600 RR TenKate vs. Yamaha YZF-R6
Dnes máte v podstate dve možnosti, ako žiť v neustálej ilegalite a jednou nohou v kriminále. Buď budete prechovávať vo svojej pivnici jedného z rodinných príslušníkov, ako je to teraz populárne u našich rakúskych susedov, alebo si začnete voziť zadok na novej R6 alebo šestkovej CBR. My sme zvolili tú druhú možnosť.
20.06.2008 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 29638 [Testy a predstavenia - Test]

Test Yamaha WR 250 R
Tak som zase o rok starší. Už nikdy si v kolónke vek nenapíšem ako prvé číslo dvojku, nebudem už baliť na díze babenky, lebo by som tam vyzeral ako starý úchyl. Nemám rád svoje narodky, pretože mi pripomínajú, že ani ja nemladnem a že život je tak strašne krátky. Ešteže sú tu veci, ktoré robia život krásnym. Nasledujúcich pár okamihov to bude WR 250 R a ja sa teším ako malé decko na novú hračku.
16.06.2008 - agressor Čitatelia: 41418 [Testy a predstavenia - Test]

Test najmenšej Ninje od Kawasaki - 250R
Premýšľam, načo je taká dvestopäťdesiatka dobrá. Bude to veľká stodvadsaťpäťka alebo malé päťkilečko? Ninju 250R preberám s veľkými otáznikmi a teším sa, že si ich zodpoviem.
16.06.2008 - Scarp Čitatelia: 3662 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na Scooter Show 2008
Máte chuť sa zabaviť, zasúťažiť si, užiť si skvelý výjazd a zašprintovať si na uzavretej dráhe? Tak potom je Scooter Show tá správna akcia pre vás.
13.06.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6126 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Yamaha deň na okruhu v Moste, 9. – 10. 6. 2008
V pondelkové skoré ráno, či skôr v noci, sme vyrazili na Mostecký autodrom, kde sa konal počas dvoch dní Yamaha deň. K dispozícii na otestovanie sme mali letecký R-kový materiál a (polo)nahotiny FZ.
13.06.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9363 [Novinky - Oznam]

Už 5 rokov jazdíme na diaľnici 130-tkou legálne
Ale nebolo tomu tak vždy. Práve uplynulo päť rokov od protestnej akcie na našich diaľniciach, do ktorej sa na oboch koncoch republiky zapojilo mnoho motorkárov. Pri tejto príležitosti zverejním video, ktoré som vtedy spracoval, ale dosiaľ nepublikoval.
10.06.2008 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 6151 [Novinky - Pozvánka]

ASKOF Cassovia Cup v Slanci
Pozývame vás na ďalšie preteky ASKOF Cassovia Cup v Slanci.
08.06.2008 - Peter Fischer Čitatelia: 10378 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Jazda za zosnulých už túto sobotu
Štvrtý ročník spomienkovej jazdy za motorkárov, ktorí nás opustili, sa uskutoční v tradičnom termíne na tradičnom mieste.
06.06.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 25225 [Testy a predstavenia - Test]

3000 km v sedle Hondy XL 700 V Transalp na Rally Central Europe
Túto novinku na poli cestovných endúr sme si v teste už predstavili. Rozhodol som sa však Transalpa otestovať v podmienkach, na ktoré bol stvorený; viac ako 3000 km za jeden týždeň v Maďarsku a Rumunsku.
06.06.2008 - Peter Fischer Čitatelia: 57675 [Testy a predstavenia - Test]

Test ortodoxného endura BMW F 800 GS
Skôr som čakal blesk s jasného neba než to, že sa na novej osemstovke povozím už v apríli. A že bude krásne zabehnutá, s dobrou výbavou a že s ňou pôjdem pozrieť Central Europe Rally, sa mi ani nesnívalo.
05.06.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9486 [Novinky - PR článok]

Leto s Kawasaki - zľavy až do 80.000 Sk
V rámci akcie Leto s Kawasaki znížila spoločnosť U.M.S., s.r.o. ceny na vybrané modely motocyklov, atv a quad značky Kawasaki.
05.06.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4209 [Novinky - Čo nového v tlači]

Enduroaktuál motoride 06/2008
Začiatkom budúceho týždňa sa dostane k našim predajcom, do stánkov PNS, na vybrané čerpacie stanice a stabilné predajné miesta nové číslo časopisu Enduro aktuál motoride.
04.06.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11452 [Novinky - Pozvánka]

Rally TransOrientale klope na dvere, poď vyprevadiť Jara Katriňáka na cestu do Petrohradu!
Neuveriteľných 10 000 km čaká na Jara Katriňáka, na rely Transorientale z Petrohradu do Pekingu, ktorá štartuje už 12. júna.
02.06.2008 - Peter Fischer Čitatelia: 30204 [Testy a predstavenia - Test]

Test steroidovej cestovateľky Kawasaki GTR 1400
Oživenie modelu GTR bolo pre mňa spočiatku prekvapením, ale postupom času mi bolo stále jasnejšie – veď fabrika mala super základ v ZZR 1400, a tak mali konštruktéri zopár nočných, aby prihodili niekoľko vecí naviac a prišli s moderným parníkom, ktorý v ponuke zelenej značky chýbal.
Predchádzajúce | 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!