Anketa:
Články -
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3736 až 3750 z cekového počtu: 4035.
28.08.2007 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7715 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motoride info 08/2007
Pozri sa, čo bolo v augustovom čísle mesačníka Motoride info.
20.08.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 16294 [Novinky - Oznam]

Rozhovor s policajtami na motorkách
Už niekoľkokrát som mal možnosť s týmito chalanmi kecať o motorkách a ich práci. Vždy to bola zaujímavá debata, ale nič z toho som nemohol zverejniť bez povolenia. Tak som sa vydal oficiálnou cestou, odoslal žiadosť a rozhovor je na svete.
14.08.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11514 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Motoride Enduro Rally 2007 (24. - 26. 8. 2007, Tuhriná)
Tohtoročná Motoride Enduro Rally mala byť pôvodne vo Vyšnom Medzeve, kde sme si prezreli trať a prešli trasu výjazdu už začiatkom mája. Žiaľ, neskôr sa našli prekážky, pre ktoré nebolo možné akciu zorganizovať.
06.08.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 51729 [Testy a predstavenia - Test]

Test vrcholového športovca Honda CBR 600 RR
"Ahoj krásavica, dlho sme sa nevideli", povedal som jej pri preberaní. Naposledy som ťa videl takú krásnu, voňavučkú a nažhavenú, teraz si uzimená a špinavá dažďom. Tak poď, zohrejem ťa...
03.08.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 32690 [Testy a predstavenia - Test]

Test brazílskeho tigríka Yamaha YBR 250
Táto šikovná dvestopäťdesiatka bola v dosť skromnom duchu predstavená ako tohtoročná novinka na kolínskom Intermote. Odvtedy ubehlo tehotenských deväť mesiacov a my ju máme na testík.
02.08.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 8911 [Testy a predstavenia - Test]

Kawasaki paľba na Pannoniaringu
Ešte som sa nezbavil svalovice z minulotýždňovej akcie a už sme ťahali do Maďarska zase...
01.08.2007 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 15769 [Testy a predstavenia - Test]

Test Adamoto Maior 250
Adamoto pripravila pre tento rok päť noviniek v kategórii skútrov. Na toho najväčšieho z nich som si posvietil trochu bližšie.
01.08.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 9155 [Novinky - Pozvánka]

Motoride tour opäť na severe Slovenska
Už striháme meter do šiesteho stretnutia Motorideákov!
29.07.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 26779 [Testy a predstavenia - Test]

Test Honda GL 1800 Gold Wing - turisticus maximalis
Prvýkrát som ju videl krátko po revolúcii v Rakúsku. Keď mi jej majiteľ pri odchode zakýval, zmenilo to môj život. Na taký moment sa nezabúda asi ako na stratu panictva. A po sedemnástich rokoch ju mám doma v garáži...
28.07.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 6849 [Testy a predstavenia - Test]

Ducati deň na Pannoniaringu alebo duc duc do kačírku
Piatok 27. 7. bol dňom, kedy sa nad maďarským okruhom ozývali dva valce oveľa viac než štyri. Desmo rozvody prevažovali nad klasickými, suché spojky pískali na každom rohu. Bol tam totiž Ducati deň.
26.07.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7004 [Novinky - Pozvánka]

3. motoSHOW - Supermoto v Prešove aj s hosťom Petrom Kuchařom
Po prestávke sa pred Mestskou športovou halou v Prešove znovu rozozvučia motory supermotardov. Okrem nich čaká na návštevníkov bohatý program vrátane hviezdy FMX Petra Kuchařa.
24.07.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6564 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motoride info 07/2007
Pozri sa, čo prináša aktuálne číslo mesačníka Motoride info.
23.07.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 42569 [Testy a predstavenia - Test]

Otestovali sme zmes do pneumatík UltraSeal
Mnohí z vás sa ma už na výstave Motocykel 2007 v našom stánku pýtali, ako si počínal UltraSeal na ceste do Egypta. V tom čase som mohol len konštatovať, že 3 motorky prešli spolu viac ako 30 000 km bez defektu.
20.07.2007 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 36192 [Testy a predstavenia - Test]

Test Yamaha XVS 1300 A Midnight Star
Hviezdna rodina Yamahy sa opäť rozrástla. K XV 1900 Midnight Star pribudla menšia sestra XVS 1300 A Midnight Star.
17.07.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 40495 [Testy a predstavenia - Test]

Test cestovateľa Honda CBF 1000
Takmer presne tri roky nám trvalo, kým sme otestovali celý modelový rad CBF. Začali sme päťstovkou, uzatvárame to litrom. Konečne!
Predchádzajúce | 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 | Nasledujúce
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!