Anketa:
Články -
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3886 až 3900 z cekového počtu: 4035.
01.05.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12635 [Novinky - Súťaž]

Spropaguj Motoride a vyhraj motocykel Adams!
Najnavštevovanejšia slovenská stránka pre motorkárov motoride.sk práve oslavuje svoje piate narodeniny. Pri tejto príležitosti pre vás spúšťame doteraz najväčšiu súťaž, v ktorej je hlavná cena motocykel Adams v hodnote 56 000 korún!
27.04.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8073 [Novinky]

Nový Enduro aktuál už na pultoch
Po niekoľkomesačnej prestávke sa opäť na dostáva na pulty predajní jediný česko-slovenský športový časopis Enduro aktuál, ktorý mapuje dianie vo svete terénnych motocyklových súťaží.
07.04.2006 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 14708 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Ducati Monster 695
V tomto mesiaci sa Ducati rozhodla prísť na trh s novinkou určenou pre rok 2007. Je ňou nový model Monstera s označením 695. Motocykel je určený ako pre skupinu začínajúcich motorkárov, tak aj pre tých ostrieľaných. Heslom Ducati pri predstavovaní tohto modelu je: \"Najjednoduchšia cesta ako vlastniť Ducati\"
06.04.2006 - sliver Čitatelia: 9878 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Veľryba menom K 1200 GT
BMW tento rok vystrieľalo toľko nábojov, že iné konkurenčné firmy by mohli na tri roky zavrieť oddelenie výskumu a pracovníkov poslať na neplatenú dovolenku. Však sa pozrime: nová 800vka v dvoch verziách, ešte lepšie GS-ko 1200vka, S-ko, ktoré sa tvári ako športovec atď. Pozrieme sa teda na ich cestovnú loď.
04.04.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 14542 [Testy a predstavenia - Test]

Luma Xmart - zámok na kotúč a stupačka v jednom
Ak používaš zámok na kotúč, je dosť možné, že si raz naň pri odomykaní a štartovaní motorky zabudol, zaradil si jednotku, pustil spojku a... Tresk. Škoda pri takomto incidente nebýva malá a pohybuje sa rádovo v desaťtisícoch korún.
03.04.2006 - sliver Čitatelia: 12640 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Toreádor Mulhacén z Derbi
Nebo bolo modré. Z arény sa niesol šum. Sviatočné šaty. Letná horúčava. Býk sa v ohrade vzpína. Do arény vstúpil toreádor. Obecenstvo utíchlo. Z tejto rodiny už dlho žiaden toreádor nevzišiel.
30.03.2006 - sliver Čitatelia: 16971 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Na kapučíno s Moto Guzzi Griso
Na začiatku bolo slovo... V tomto prípade je to iba tradovaný omyl, pretože na začiatku bola investícia 5,5 milióna eur do vývoja tohto motocykla.
29.03.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 10464 [Testy a predstavenia - Test]

Systém mazania reťaze CLS 200µ na Varadere
Pozorný čitateľ tejto stránky si určite pamätá, že v marci minulého roka začal Awia testovať tento systém na Honde CBR 1000 F. Keďže sme sa CLS rozhodli otestovať aj v náročnejších podmienkach, stal som sa pokračovateľom testu ja - na svoje Varadero som CLS namontoval koncom augusta.
28.03.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6482 [Novinky]

Enduro aktuál hľadá predajcov časopisu!
Vážení priatelia, koncom apríla po prvom tohtoročnom cross country v Gajaroch vyjde po menšej odmlke, vyvolanej zmenou vydavateľa, opäť časopis Enduro aktuál, ktorý ako jediný na Slovensku mapoval motocyklový šport v SR i ČR.
27.03.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 198625 [Novinky - In Memoriam]

Goldy nás navždy opustil...
V nedeľu 26. 3. nás v skorých ranných hodinách navždy opustil náš motorkársky brat Laco "Goldy" - prezident motorkárskeho klubu Predators. Chalani, cítime s vami... Ahoj, Goldy!
24.03.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 12785 [Novinky - In Memoriam]

Maj sa, Noro...
V noci 19. 3. pri tragickej autonehode vyhasol život jedného z nás...
23.03.2006 - sliver Čitatelia: 13259 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

HP2 podľa Schnitzera, alebo HP2 Supermoto
Nemci tento rok vstúpili na trh s terénnou motorkou. A iný Nemci si povedali nie nie nie spravíme z toho supermoto. Je jasné o koho ide v prvom prípade, no a v tom druhom ide o nemeckého úpravcu motocyklov a automobilov (oboch značky BMW) AC Schnitzer.
21.03.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 17127 [Novinky - Pozvánka]

Výstava Motocykel 2006 sa začína
V stredu 22. 3. sa otvoria brány výstavy Motocykel 2006 pre širokú verejnosť. Výstava sa koná tradične v bratislavskej Inchebe spolu s expozíciou Autosalón/Autoservis.
21.03.2006 - sliver Čitatelia: 7450 [Novinky]

Milostné držadlá tentokrát bez latexu
Pri listovaní katalógom anglického predaju motocyklových doplnkov Motrax ma vážne pobavil doplnok, ktorý Vám chcem teraz predstaviť.
20.03.2006 - Andre Čitatelia: 24775 [Testy a predstavenia - Test]

Test systému automatického mazania reťaze Scottoiler Universal Kit
Sezóna sa nám pomaly ale isto približuje a každý z vás už určite rozmýšľa, čo vylepšiť a čo zdokonaliť na svojej motorke. Možno máme pre vás vhodný tip - firma Styx Vráble nám zapožičala na dlhodobý test systém mazania reťaze Scottoiler Universal Kit. Na motocykli SUZUKI DR BIG 800S bude systém celú sezónu 2006, a tak bude čas ho kvalitne preveriť.
Predchádzajúce | 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 | Nasledujúce

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!