ISSN 1336-6491 | Online: 1936 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31251
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18343)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12908)

Články -

Zobrazujem články 3916 až 3930 z cekového počtu: 4035.

10.01.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5933 [Novinky - O motoride.sk]

-

Nový dizajn motoride.sk

Určite ste si už všimli, že motoride.sk prešiel malou zmenou.

 

20.12.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 219063 [Novinky - O motoride.sk]

-

Aktivity Motoride Klubu

Od vzniku Motoride sa na ňom vystriedalo mnoho ľudí, názorov a nápadov. Niektoré z nich sa podarilo realizovať a dokonca sa z niektorých stali pravidelné akcie.

 

20.12.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7782 [Novinky]

-

Pokojné Vianoce a šťastný nový rok 2006!

Redakcia Motoride vám praje pokojné prežitie vianočných sviatkov a šťastný nový rok 2006.

 

22.11.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 35377 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test moto zámku Master Lock

Na trhu je množstvo moto zámkov, ktoré majú zabezpečiť, aby Vaša motorka na Vás počkala tam, kde ju zaparkujete. Keďže vyskočili pochybnosti o ich užitočnosti rozhodli sme sa jeden z nich overiť.

 

21.11.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15011 [Novinky - Reportáž]

-

Výstava EICMA Miláno 2005

Včera sa v talianskom Miláne skončil 63. ročník jednej z najväčších motocyklových výstav sveta, EICMA.

 

11.11.2005 - Peter Fischer Čitatelia: 19435 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test BMW HP2

Ako u BMW býva dobrým zvykom, každá novinka musí prísť na svetlo sveta s niečím nevídaným–neslýchaným. Tentoraz zobrali tisícdvestovkový boxer z GS, omotali ho rúrkovým rámom, dopredu dali obrátenú vidlicu, dozadu pokrokovú tlmiacu jednotku s Paraleverom, nazvali to HP2 a povedali, že je to do terénu...

 

08.11.2005 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 12439 [Testy a predstavenia - Test]

-

Honda SCV 100 Lead - Mejd in India

Toto leto som dostal skvelú ponuku vziať do "opatery" skútra. Keďže som bol v tom čase bez motorky, neváhal som a ponuku som prijal.

 

01.11.2005 - AcHeRoN Čitatelia: 30925 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Novinky v triede cruiser/custom - Suzuki Boulevard a Triumph Rocket III

Najväčšia motorka od Suzuki Boulevard M109R a raketa od Triumphu má nového brata - Triumph Rocket III Classic.

 

24.10.2005 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 18821 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Honda DN-01 - plnoautomatická "zbraň"

Ako je všeobecne známe, "japončíci" holdujú filmom žánru sci-fi, ktoré do istej miery ovplyvňujú aj ich myslenie a nápady. Na 39. Tokyo Motor Show to dali patrične najavo. Honda tu predstavila jednu zo svojich štúdií športovo-relaxačného vozítka s označením DN-01.

 

12.10.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14850 [Testy a predstavenia - Test]

-

Systém mazania reťaze CLS200µ - Skúsenosti

Počas sezóny som mal k dispozícii systém mazania reťaze CLS200µ, ktorý bol namontovaný na motocykli HONDA CBR 1000F. S týmto systémom som na motocykli najazdil takmer 10000 km a overil som jeho schopnosti v praxi.

 

04.10.2005 - TTom Čitatelia: 23080 [Testy a predstavenia - Test]

-

MINITEST HONDA FORZA NSS 250X (MF08)

Tiež som hovoril že skúter nie je motorka. Už to netvrdím dávno.

 

03.10.2005 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 18091 [Novinky - Oznam]

-

Ako neplatiť PZP po celý rok, alebo nech žije Byrokracia a štátni zamestnanci

Toto je približný návod čo a ako, aj s mojim príbehom ako som to všetko pozisťoval. Ak sa vám to celé nechce čítať, tak skočte na koniec, tam to bude zhrnuté.

 

30.09.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11716 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Suzuki Katana je spať

Legendárna Suzuki Katana sa vracia – ako šesťvalec so zdvihovým objemom 1100 ccm a predpokladaným výkonom okolo 180 koní. Zatiaľ však iba ako štúdia...

 

13.09.2005 - DidoRDMC Čitatelia: 25960 [Novinky - Súťaž]

-

Výsledky súťaže Moto Miss 2005

RED DEVILS MC SLOVAKIA v spolupráci s YUKI, časopisom Motomagazín, SMN internetovým portálom MOTORIDE (motoride.sk) vyhlásila: 1. ročník súťaže o najkrajšiu kombináciu motocykla a dievčaťa pod názvom MOTO MISS.

 

03.09.2005 - vento Čitatelia: 17447 [Novinky - In Memoriam]

-

Venované Patrikovi...

Ani neviem ako mam začať tento príspevok, lebo to čo som videl na vlastné oči neprajem nikomu z Vás.

 

| 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 |

Motozem

A-day-2025-side

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »