Anketa:
Články - Novinky
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 811 až 825 z cekového počtu: 1688.
04.11.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6337 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA Miláno 2014 - KTM predviedlo nové 1050 Adventure
KTM v Milane prekvapilo uvedením 1050 Adventure. Moto LC8 sa tak vracia na scénu, ale priaznivci 950/990 Adventure sa sai nepotešia. 1050 zdedila vzhľad aj celkové "cestnejšie" zameranie od svojej väčšej sestry.
04.11.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4780 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA Miláno 2014 - Suzuki
V stánku Suzuki boli vidieť všetky novinky 2015 a tiež špeciál MotoGP.
04.11.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4785 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA Miláno 2014 - Triumph inovoval malé Tigre, má celkovo 4 verzie s kopou noviniek
Triumph inovoval malé Tigre 800, teraz má v ponuke vraj Tigra pre každého jazdca, sú totiž 4 verzie: XR, XRx, XC, XCx.
04.11.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4924 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA Miláno 2014 - Kawasaki - malé naháče a cestná verzia Ninja H2
Ninja 250, Z250 SL, Z30, Vulcan S ale hlavne cestná verzia H2, to sú hlavné lákadlá Kawasaki v Miláne.
04.11.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6622 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA Miláno 2014 - BMW F800R a S1000XR
BMW ukázalo naháč F800R a športovné cestovné enduro S1000XR.
04.11.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6695 [Novinky - Predstavujeme]

Doplnené: EICMA Miláno 2014 - Yamaha - My sme R1 - my sme jedno (moto a jazdec)
Tlačovka Yamaha sa niesla v duchu sloganu We R1, čo je slovná prešmyčka, ktorá sa dá pochopiť aj ako R1 (model) a tiež ako my sme jedno (moto a jazdec). Všetky modely postupne smerovali k odhaleniu YZF-R1 2015.
DOPLNENÉ: Foto noviniek zo stánku.
03.11.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6318 [Novinky - Predstavujeme]

Doplnené: EICMA Miláno 2014 - Ducati - 1299 Panigale, Diavel Titanium a nová Multistrada 2015
Kolotoč tlačoviek a svetových premiér rozbehla na domácej pôde talianska Ducati. Svetu ukázala najnovší superbike 1299 Panigale, už avizovanú Multistradu a limitovanú edíciu Diavel Titanium.
DOPLNENÉ: Foto noviniek zo stánku.
15.10.2014 - Romoto Čitatelia: 3550 [Novinky - Reportáž]

Intermot 2014 - AMD WORLD CHAMPIONSHIP OF CUSTOM BIKE BUILDING 2014
Prestavby sú mojou srdcovkou. Sám som sa o pár výtvorov pokúsil a aj sa o ďalší idem teraz cez zimu pokúšať.
07.10.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4563 [Novinky - Súťaž]

Súťaž o vstupenky na Sony Xperia Freestyle X-Night 2014
Aj tohto roku vám prinášame súťaž o vstupenky na obľúbenú FMX show, ktorá sa vracia do Košíc.
06.10.2014 - Romoto Čitatelia: 4494 [Novinky - Reportáž]

Intermot 2014 v detailoch
Prvotné informácie o tých najväčších novinkách z Intermotu máme za sebou, skúsme sa teda spolu poprechádzať po výstavných uličkách v jednotlivých halách.
01.10.2014 - Romoto Čitatelia: 9175 [Novinky - Reportáž]

Výstava Intermot 2014 mojím pohľadom
V dňoch 30.9. až 5.10.2014 sa v priestoroch kolínskeho výstaviska uskutočňuje populárny Intermot. Ako píšu Nemci už 50 rokov, ale ako vieme my, nie každý rok, teda nie 50 krát.
18.09.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13573 [Novinky - Predstavujeme]

SYM prináša trojicu nových skútrov na sezónu 2015
Značka SYM, známa najmä širokou ponukou skútrov, ju rozšírila o 3 nové modely v aktuálne najpredávanejšej kubatúre 125 cc. Keďže ide o 3 celkom odlišné skútre, určite si v nich každý niečo nájde.
14.09.2014 - Romoto Čitatelia: 3688 [Novinky - Reportáž]

Festival Glemseck 101 - 2014
V dňoch 5.-7.septembra 2014 sa uskutočnilo ďalšie stretnutie priaznivcov Café Racer štýlu v nemeckom Glemsecku.
12.09.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6224 [Novinky - Pozvánka]

Harley-Davidson OPEN HOUSE 2014 - Privítaj osobne absolútne nový Street 750
Pre všetkých, ktorí strihajú meter do uvedenia horúcej novinky z Milwaukee na slovenský trh, modelu Harley-Davidson® Street™ 750, prichádza jesenný OPEN HOUSE.
10.09.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12472 [Novinky - Predstavujeme]

Nová Honda VFR800X Crossrunner pre rok 2015
Spoločnosť Honda Motor Europe dnes predstavila nový model VFR800X Crossrunner pre rok 2015, ktorý sa vyznačuje množstvom zmien a prináša nové funkcie, ktoré upevňujú jeho pozíciu v segmente cestovných endúr (adventure sports tourer).
Predchádzajúce | 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 | Nasledujúce
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!