Anketa:
Články - Novinky
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 1261 až 1275 z cekového počtu: 1688.
04.09.2010 - karol1 Čitatelia: 10517 [Novinky - Oznam]
Svedkom motonehody 2...
Je to už nejaký čas čo som napísal článok: Svedkami motonehody... Motorky vedia byť niekedy kruté, teraz sa karol1 stal viac ako len svedkom nehody.
02.09.2010 - Beal Čitatelia: 6810 [Novinky - Oznam]

II. Medzinárodný festival motorkárskych filmov
Pošlite svoje filmy alebo vytvorte logo festivalu a hrajte o poukážku na nákup tovaru v hodnote 200 eur.
30.08.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5046 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Tatranský Moto Víkend 3. - 5. september 2010
Miesto konania: Štôla – Vysoké Tatry, areál penziónu Domino - areál ponúka priaznivé podmienky na ubytovanie, stravovanie a zábavu.
25.08.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5348 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: 47. ZLATÁ PRILBA SNP Žarnovica 2010
V nedeľu 29.8.2010 sa na plochodrážnom štadióne v Žarnovici uskutoční 47.ročník medzinárodných
plochodrážnych pretekov „ZLATÁ PRILBA SNP“.
23.08.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 39552 [Novinky - In Memoriam]

Miklo, zbohom!
V nedeľu 22. 8. 2010 večer nás opustil náš kamarát, motorkár, Miloš Urbanovský z Trnavy.
19.08.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5911 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet Motocyklov 8-9/2010
Nové dvojčíslo Sveta motocyklov je na pultoch novinových stánkov. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?
13.08.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 23239 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Motorky tiahnu na východ - Motozraz Zemplínska šírava
Už od začiatku roka organizátori deviateho ročníka Medzinárodného motozrazu Sveta motocyklov tvrdo pracujú na dosiahnutí rovnakého cieľa ako po minulé roky – zabezpečiť na tomto najväčšom motozraze na Slovensku a okolitých krajinách návštevníkom zaujímavý program a dobrú zábavu.
11.08.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9947 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Poď vyskúšať KTM motocross modely 2011
KTM Central East Europe Vás pozýva na oficiálnu prezentáciu KTM modelov SX 2011, ktorá sa uskutoční 15. augusta 2010.
09.08.2010 - Beal Čitatelia: 4534 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motohouse 9/2010
Čo iného by malo byť v motocyklovom časáku cez prázdniny v lete ako kopa motoriek. Tento krát sme sa na naše stránky pokúsili natlačiť čo najviac strojov, a to či už sériovky, alebo prestavby. Nechýbajú najnovšie klebety zo športu a množstvo rozhovorov so zaujímavými ľuďmi. Motohouse vletel do druhej polovice tohto roku na plné pecky, a dúfame, že to na ňom bude vidieť. Tu je ponuka:
09.08.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7980 [Novinky - Oznam]

Polícia hľadá majiteľa červenej KTM Duke II 640
Okresné riaditeľstvo policajné zboru v Leviciach nás požiadalo o súčinnosť pri vyšetrovaní zločinu lúpeže, ktorého sa dopustili doposiaľ nezistení páchatelia v Leviciach.
07.08.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7214 [Novinky - Súťaž]

Súťaž: Touratech BEST ADVENTURE TRIP 2010
Bol si už tento rok na adventure výjazde? Alebo sa ešte len chystáš na expedíciu do exotických krajín? Zažil a videl si niečo nezvyčajné? Podeľ sa s nami o svoje zážitky!!!
05.08.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3806 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na desiaty ročník Podjavorinského okruhu v Novom Meste nad Váhom
Príďte sa pozrieť 7. a 8. augusta do Nového Mesta nad Váhom na preteky oldtimerov.
04.08.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 16057 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: 9. Stretnutie Motoride-ákov alebo Motoride Tour 2010 - 13. - 15. 8. 2010 - Tokaj
Tak ako sme avizovali, tohto roku sa uskutoční už deviaty ročník stretnutia motorideákov - Motoride Tour 2010 a bude to znovu za hranicami. Tento rok vás Motoride v spolupráci s jedným z jeho členov zavedie do vinohradníckej oblasti k sútoku Bodrogu a Tisy - do Tokaja.
30.07.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3322 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Trať pro Strike Sport Motoráj Maraton 2010 připravena!
Ukrajina. Země divokých hor, dravých bystřin, hlubokých lesů a travnatých plání. Země, kde zjistíte, co ve vás skutečně je.
14.07.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9495 [Novinky - Oznam]

Rozhovor: BRP Enduro campy s Jarom Katriňakom
V rámci úspešnej minuloročnej sezóny zrealizoval Environ Imidjex team 16 enduro campov na Slovensku aj v Rumunsku pod taktovkou Maxa Kovalčíka a Jara Katriňáka. Každý camp bol špecializovaný podľa prihlásených endurákov, či už na štvorkolky, alebo ľahké, ostré endurá tak, aby si každá skupina čo najkvalitnejšie zajazdila.
Predchádzajúce | 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 | Nasledujúce

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!