Anketa:
Články - Novinky
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 1306 až 1320 z cekového počtu: 1688.
04.04.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5212 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet motocyklov číslo 4/2010
Nové aprílové číslo Sveta motocyklov je na pultoch novinových stánkov od 31. marca. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?
01.04.2010 - majkro Čitatelia: 7806 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Touratech Travel Event 2010
Touratech Travel Event netradičné stretnutie všetkých nadšencov mototuristiky a cestovania na dvoch kolesách sa uskutoční na Slovensku už po tretí krát!
17.03.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5900 [Novinky - Editorial]

Editorial Motoride.sk 3/2010
Napriek počasiu a zime, ktorá nás akosi nechce tohto roku opustiť, tu máme už čoskoro ďalšiu motosezónu. Prvé akcie ako festival motofilmov a výstavu Motocykel už máme za sebou. Čo nás čaká?
10.03.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11169 [Novinky - Bike roka]

Test, foto a video roka 2009
V anketách ste hodnotili aj prácu redakcie, počas celej sezóny pracujeme a prinášame vám testy a reportáže. Predstavujeme vám víťazné foto, video a test roka 2009.
09.03.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10693 [Novinky - Bike roka]

Víťazné cestopisy ankety Cestopis roka 2009 a vyžrebovaní výhercovia
Predstavujeme víťazov ankety Cestopis roka 2009 a tých, na ktorých sa usmialo šťastie pri žrebovaní.
09.03.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 14755 [Novinky - Bike roka]

Vyhlásenie výsledkov ankiet Motoride.sk - Bike roka 2010 a Motofirma roka 2009
V anketách Bike roka 2010, Motofirma roka 2009 a Cestopis roka 2009 sa vyzbieralo dohromady 23 473 hlasov. Ak ste neboli na výstave pri vyhlasovaní výsledkov, tak tu sa môžete dozvedieť, aké biky a ktoré firmy vyhrali v jednotlivých kategóriách našej ankety.
09.03.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3092 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Motocyklová jar v Brne 2010
Medzinárodný veľtrh motocyklov, príslušenstva a oblečenia sa uskutoční 10. – 14. marca 2010 v areáli brnenského výstaviska.
05.03.2010 - Beal Čitatelia: 4543 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motohouse 4/2010
Nové číslo uvidíte na pultoch v stánkoch síce až budúci týždeň, ale od dnešného dňa si ho môžete kúpiť na výstave Motocykel v stánku Motohouse.
04.03.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8994 [Novinky - Pozvánka]

Výstava Motocykel 2010 už v plnom prúde! Príďte sa pozrieť do stánku Motoride.sk!
Napriek kríze a studenému počasiu Bratislava v týchto dňoch žije naplno motorkami vďaka výstave Motocykel 2010. A je sa znovu načo tešiť! Vo výstavných halách uvidíte mnoho motonoviniek a za hriech stojí aj sprievodný program...
02.03.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8179 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na výstavu Motocykel 2010 s bohatým sprievodným programom
Jar je už tu a pomaly sa nám blíži aj výstava Motocykel 2010. Všetko sa to začne vo štvrtok 4. marca a skončí v nedeľu 7.3.2010.
02.03.2010 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 10899 [Novinky - Oznam]

Aký bol 1. Mediznárodný festival motorkárskych filmov?
Len pár týždňov dozadu bol Medzinárodný festival motorkárskych filmov iba sen a predstava s pocitom, že by bolo fajn, keby sa to podarilo zorganizovať. Ľudia snívajú radi a niektorí z nich, ktorí sú pre vec zapálení, tieto svoje sny aj pretavia do skutočnosti.
01.03.2010 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 22252 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Motoride XL Sand Rally 2010 na Záhorí
Na jeseň 2009 pri pive na MotoRaj Rally v Česku sme s Awiom zistili, že sa zaoberáme rovnakou myšlienkou. Usporiadať Country Cross Rally pre ťažké endurá, najlepšie na piesku. Samozrejme na Záhorí, ktoré je celé o piesku a o „kyseuom“ víne.
01.03.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4973 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet motocyklov číslo 3/2010
V predaji je už nové marcové číslo časopisu Svet motocyklov, čo zaujímavé v ňom nájdete?
22.02.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9451 [Novinky - Bike roka]

Odvážnemu šťastie praje alebo ceny pre víťazov ankety Cestopis roka 2009
Ankety o bike, firmu, test, video, foto a cestopis roka sú už v plnom prúde a určite už každý z vás postrehol, že osem štastlivcov z radov hlasujúcich získa pekné ceny. Čo ste však doteraz netušili, boli ceny pre víťazov ankety Cestopis roka 2009.
12.02.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11935 [Novinky - Oznam]

Predaje nových motocyklov na Slovensku za rok 2009
Koľko nových motoriek sa na Slovensku predalo za minulý rok? Kedy sa najviac predáva? Aký je pomer jednotlivých kategórií? A ktorý model bol najpredávanejší? Na tieto otázky nám odpovie nasledujúci článok.
Predchádzajúce | 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 | Nasledujúce

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!