Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1876 až 1890 z cekového počtu: 3158.
30.08.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 13953 [Technika - Úpravy motocyklov]

Café Racer BMW R100
Rôzni úpravcovia motoriek čoraz častejšie siahajú po starých vzduchom chladených BMWčkach. Túto prestavbu zrealizoval Aric Russom, umelec a fotograf z Massachusetts.
29.08.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 7100 [Testy a predstavenia - Test]

Projekt z cesty do terénu – Kráľ je mŕtvy, nech žije kráľ!
Nedávno som sa rozlúčil s Kafkou a nevedel som čo ďalej. Rekapituloval som, čo som dokázal za ten krátky čas v jej sedle a čo som sem napísal. Je to stále nedokončené a mám zopár tém, o ktorých by som rád napísal. Ukončiť to v tejto fáze by bolo také slovenské, ale ako ďalej?
28.08.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2386 [Novinky - Pozvánka]

Alpe Adria Championship opäť na Slovakia Ringu
Alpe Adria Championship už po druhýkrát v tejto sezóne pozýva divákov do areálu Slovakia Ring. Prestížny medzinárodný šampionát cestných motocyklov sa 31.8-2.9 vracia späť na Slovensko.
28.08.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 23457 [Testy a predstavenia - Test]

Honda Integra 700 2012 - klame telom
Motorka či maxiskúter? Ani ryba ani rak. To boli moje prvé dojmy po zhliadnutí úvodných fotiek a nasatí prvých informácií o Integre. A uvažoval som nad tým až do momentu, keď som sa porozprával z jej konštruktérom...
27.08.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5442 [Testy a predstavenia - Test]

Husqvarna 2013 - Predstavenie cross modelov v Malpense
Koniec júna, Taliansko, Malpensa, mx park, teplota 38 0C a do radov nachystané nové naleštené endurové a crossové stroje modelovej rady 2013. Pripravil som vám dva články rozdelené na kros a enduro. Tu sa pokúsim priblížiť krosové kozenky TC250R a CR125. Na veľkú TC449 už mi bohužiaľ nevyšli sily...
24.08.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 1906 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na 49. ročník Zlatej Prilby SNP
Ani sme sa nenazdali a máme tu ďalší ročník pretekov o Zlatú prilbu SNP, ktorá sa bude konať v nedeľu 26.8.2012 o 13:30 hod. Tento rok to bude už 49. ročník týchto populárnych pretekov na plochej dráhe na ktorých sa stretnú jazdci z deviatich krajín.
24.08.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6260 [Technika - Úpravy motocyklov]

Ducati Multistrada Biuta od Carla Roscia
Tak táto Ducati Multistrada 1000DS z roku 2003 si prešla zmenou takpovediac od hlavy až po päty keď sa ju rozhodol Carlo Roscia spolu so svojím bratom prestavať.
23.08.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9605 [Novinky - Predstavujeme]

Harley-Davidson pripravil limitované výročné modely pri príležitosti 110-teho výročia značky
110th Anniversary Edition sa vyznačuje exkluzívnym lakom a pamätným znakom na nádrži. V roku 2013 môžeme očakávať po celom svete, od Milwaukee až po Rím, oslavy 110. výročia motocyklov Harley-Davidson.
22.08.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 23554 [Testy a predstavenia - Test]

Honda CRF250L – „holka pro všechno“
Ako prví sme na Slovensku dostali do rúk novinku od Hondy, určenú nielen pre začínajúcich mladých endurákov, ktorí chcú lacnú, servisne nenáročnú, ale hlavne motorku s malou spotrebou.
21.08.2012 - Varan Čitatelia: 13665 [Testy a predstavenia - Test]

Husqvarna SMR 511 - generátor zábavy
Minuloročná novinka v triede supermoto vyvolala veľa diskusii najmä v súvislosti s dizajnom. Nás však viac zaujímalo ako to jazdí.
20.08.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5632 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Touratech Travel Event s Igorom Brezovarom
5.ročník Travel Eventu sa uskutoční už čoskoro a to 7.-8.septembra na tradičnom mieste v kempe Goralský Dvor v Haligovciach. Na stretnutie priaznivcov adventure turistiky zavíta aj známy český cestovateľ Igor Brezovar.
17.08.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10524 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Vyskúšali sme: stavba Harley-Davidson od TT Choppers
V košickom servise vo firme K-moto sa ocitla táto stavba na báze Harley-Davidson a my sme dostali ponuku sa na nej odviesť. To sme si nemohli nechať ujsť.
16.08.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7859 [Novinky - PR článok]

Akciová ponuka motocyklov Honda
Motocyklová sezóna je v plnom prúde. Užite si ju s novým motocyklom z výhodnej akciovej ponuky značky Honda.
15.08.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4379 [Technika - Úpravy motocyklov]

Marcus Walz Hardcore Cycles Benchmark
Najnovšia generácia drag bikov od Marcusa Walza nesiem meno Benchmark. Aj keď sú navonok podobné predchádzajúcim modelom tak až 90% dielov je úplne nových.
13.08.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 10673 [Testy a predstavenia - Test]

Triumph Rocket Roadster - God Save the Queen
Radový trojvál, 2294cc, 148PS/5750 rpm, 221 Nm/2750 rpm a 367 kg suchá hmotnosť. Viac faktov v číslach vás zaujímať ani nemusí. Všetko ostatné je len a len o pocitoch! Je ich toľko, že sa až miešajú.
Predchádzajúce | 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 | Nasledujúce

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!