Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1526 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31363
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18382)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12981)

Články - Ostatné Články

Zobrazujem články 2041 až 2055 z cekového počtu: 3158.

17.01.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5079 [Testy a predstavenia - Test]

-

Projekt z cesty do terénu - ako trénujem ja: RHplusB

Keď som začal písať o Kafke, ozval sa mi RHplusB, že to sleduje a má radosť z toho, že sa tu niečo také robí. Prehodili sme zopár ss a tu je článok od neho ako trénuje. Ak je vás viac, kľudne mi napíšte, radi to uverejníme. Takže nech sa páči, niečo od RHplusB.

 

16.01.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11332 [Novinky - Oznam]

-

Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2011

Pripravili sme pre vás malú analýzu slovenského trhu motocyklov za rok 2011, vrátane porovnania s poslednými rokmi.

 

12.01.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 13199 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Projekt z cesty do terénu: Čo na seba ku kroske

Motorka je doma a s ňou aj prvé „problémy“. Čo na seba?

 

12.01.2012 - gilbert Čitatelia: 7710 [História]

-

História Pionier: Pionier v Škandinávii

Druhý slovenský fenomén Pionier sa cez Motokov vyvážal do väčšiny štátov sveta a prakticky do celej Európy. Vďaka predstaviteľom istého výrobcu s dvojitým W v názve a samozrejme s odobrením vtedajšej vlády bol prezentovaný ako český výrobok a dokonca továreň Manet musela platiť bratom Čechom na základe potupnej licenčnej zmluvy za používanie tohoto loga.

 

10.01.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10600 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Predstavujeme novinky Continetnal pre rok 2012

Pre rok 2012 Continetnal pripravil viacero noviniek a nových modelov pneumatík. Absolútnou novinkou je Continetal Sport Attack 2.

 

09.01.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5130 [Testy a predstavenia - Test]

-

„Blog“ - Projekt z cesty do terénu – už som sa poučil

Síce mi to trvalo dlhšie, ale nevadí, aj to, že som sa učil sám, mi dalo niečo, čo využijem nielen na kros, ale aj na ceste. Začal som sa učiť sám, ale postupne som nechal trochu dirigovať od skúsenejších.

 

04.01.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5066 [Novinky - Oznam]

-

Na rakúskych diaľniciach a rýchlostných cestách pribudla nová povinnosť

dovoľujeme si vás upozorniť na novú povinnosť, ktorá sa od 01.01.2012 zavádza na rakúskych diaľniciach a rýchlostných cestách (t.j. cestách s dvoma a viacerými jazdnými pruhmi).

 

02.01.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5915 [Testy a predstavenia - Test]

-

"Blog" - Projekt z cesty do terénu – stále samouk

V prvom tréningovom článku ste si už prečítali, ako som začal s mojim vlastným trénovaním. Dá sa povedať, že sa zo mňa stal samouk. A ako to už býva, väčšinou to nie také, aké by malo.

 

25.12.2011 - Cacao Čitatelia: 9651 [Novinky - PR článok]

-

Ako vzniká kombinéza 4SR RR Edition EVO

Čo môžu mať spoločné jazdci svetových superbikov a my, "bežní" smrteľníci? Vymontovaný pud sebazáchovy to nebude, pretekárska moto-technika za niekoľko stoviek tisíc eur taktiež nie a v niektorých prípadoch ani kvalitné pretekárske oblečko. To však nie je prípad českého výrobcu "for street racing".

 

23.12.2011 - Beal Čitatelia: 5882 [Novinky - Oznam]

-

Vianočné fotenie od motoproject.sk

Počas celého roka vás v spolupráci s motoride.sk zásobujeme kopu videí z motocyklového diania. Rozmýšľali sme, čím by sme vás potešili na Vianoce. Tento krát to budú fotky, rozhodli sme sa, a tu je výsledok.

 

23.12.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 31742 [Testy a predstavenia - Test]

-

Honda SW-T 600 – jednoducho bohovské zvezenie

Bohovské zvezenie. Nezvyknem začínať takto od konca, ale čas strávený v sedle SW-T600 bol naozaj skvelý.

 

22.12.2011 - gilbert Čitatelia: 9622 [História]

-

História Pionier: Pionier v Grécku a Turecku

Nakoľko som spomínal, že Pionier sa vyvážal do sveta a vyrábal tiež nielen na Slovensku, ale aj v odľahlých krajinách sveta, nesmiem zabudnúť na predaj v dovolenkových destináciách v Európe a Ázii.

 

21.12.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4910 [Testy a predstavenia - Test]

-

"Blog" - Projekt z cesty do terénu – začiatky „tréningu“

Dnes tu mám pre vás ďalšie video z mojej prípravy. Ako som už písal, na začiatku som jazdil iba ,,plochodrášku”. Potom som prešiel na celú trať a snažil som sa držať aspoň za niekým, aby ma tak nejako ťahal a ja som niečo obkukal.

 

19.12.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6081 [Testy a predstavenia - Test]

-

„Blog“ - Projekt z cesty do terénu - pirátske zábery

V Sobotu som si bol pojazdiť aj v takom otrasnom počasí. Mal som aj diváka a ten ako som neskôr zistil, "ukoristil" pirátske zábery z tréningu.

 

16.12.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 20454 [Testy a predstavenia - Test]

-

Porovnávací test naháčov - Z 750R vs. StreetTriple 675R vs. GSR 750 vs. Hornet

Prednedávnom som mal možnosť otestovať štyri podobné stroje. Jednu šestovku, jednu šesťsedempäťku a dve sedempadiny. Dve boli v eRkovej úprave a jedna s C-ABSkom. Ďalšia trochu pretŕčala aspoň podľa uvádzaných údajov s výkonom. Podobné sú, ale asi iba tým, že sú to naháče.

 

| 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 |

Motozem

yamaha_tour-side-05-2025

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »