Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2056 až 2070 z cekového počtu: 3166.
02.01.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5972 [Testy a predstavenia - Test]

"Blog" - Projekt z cesty do terénu – stále samouk
V prvom tréningovom článku ste si už prečítali, ako som začal s mojim vlastným trénovaním. Dá sa povedať, že sa zo mňa stal samouk. A ako to už býva, väčšinou to nie také, aké by malo.
25.12.2011 - Cacao Čitatelia: 9885 [Novinky - PR článok]

Ako vzniká kombinéza 4SR RR Edition EVO
Čo môžu mať spoločné jazdci svetových superbikov a my, "bežní" smrteľníci? Vymontovaný pud sebazáchovy to nebude, pretekárska moto-technika za niekoľko stoviek tisíc eur taktiež nie a v niektorých prípadoch ani kvalitné pretekárske oblečko. To však nie je prípad českého výrobcu "for street racing".
23.12.2011 - Beal Čitatelia: 5945 [Novinky - Oznam]

Vianočné fotenie od motoproject.sk
Počas celého roka vás v spolupráci s motoride.sk zásobujeme kopu videí z motocyklového diania. Rozmýšľali sme, čím by sme vás potešili na Vianoce. Tento krát to budú fotky, rozhodli sme sa, a tu je výsledok.
23.12.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 32203 [Testy a predstavenia - Test]

Honda SW-T 600 – jednoducho bohovské zvezenie
Bohovské zvezenie. Nezvyknem začínať takto od konca, ale čas strávený v sedle SW-T600 bol naozaj skvelý.
22.12.2011 - gilbert Čitatelia: 9703 [História]

História Pionier: Pionier v Grécku a Turecku
Nakoľko som spomínal, že Pionier sa vyvážal do sveta a vyrábal tiež nielen na Slovensku, ale aj v odľahlých krajinách sveta, nesmiem zabudnúť na predaj v dovolenkových destináciách v Európe a Ázii.
21.12.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4968 [Testy a predstavenia - Test]

"Blog" - Projekt z cesty do terénu – začiatky „tréningu“
Dnes tu mám pre vás ďalšie video z mojej prípravy. Ako som už písal, na začiatku som jazdil iba ,,plochodrášku”. Potom som prešiel na celú trať a snažil som sa držať aspoň za niekým, aby ma tak nejako ťahal a ja som niečo obkukal.
19.12.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6155 [Testy a predstavenia - Test]

„Blog“ - Projekt z cesty do terénu - pirátske zábery
V Sobotu som si bol pojazdiť aj v takom otrasnom počasí. Mal som aj diváka a ten ako som neskôr zistil, "ukoristil" pirátske zábery z tréningu.
16.12.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 20870 [Testy a predstavenia - Test]

Porovnávací test naháčov - Z 750R vs. StreetTriple 675R vs. GSR 750 vs. Hornet
Prednedávnom som mal možnosť otestovať štyri podobné stroje. Jednu šestovku, jednu šesťsedempäťku a dve sedempadiny. Dve boli v eRkovej úprave a jedna s C-ABSkom. Ďalšia trochu pretŕčala aspoň podľa uvádzaných údajov s výkonom. Podobné sú, ale asi iba tým, že sú to naháče.
14.12.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5976 [Novinky - O motoride.sk]

DVD Motoride Sand Rally 2011 a Motoride XL Baja Romania 2011 už v predaji
Skompletovali sme všetky fotografie a videá z oboch XL endruo akcií, ktoré sme tento rok organizovali a v spolupráci s motoproject.sk si môžete tieto DVD + čosi navyše objednať.
13.12.2011 - Cacao Čitatelia: 44807 [Testy a predstavenia - Test]

Kráľ na každý deň - Suzuki DL 650 V-Strom 2012
Jeden z najpredávanejších modelov súčasnosti sa dočkal svojho nástupcu. V dizajnovo nezmenenej podobe sme sa s V-Stromom stretávali od roku 2003, kedy bol prvýkrát prezentovaný verejnosti. Papierové predpoklady hovoria o tom, že súčasný model by mal byť vo všetkých smeroch lepší. Či môžeme povedať "zomrel kráľ, nech žije kráľ", uvidíme na konci testu.
12.12.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 9782 [Testy a predstavenia - Test]

„Blog“ - Projekt z cesty do terénu – predstavenie trate
V dnešnom dieli je na rade predstavenie trate. Možno niektorý viete, kde je, možno ste tam už aj boli a možno aj viete, že sa nám tu „dokaličil Bučko“. Možno preto sa jej viac ľudí bojí ako by si sem chodili radi zajazdiť. Ja sa jej nebojím, mám z nej síce rešpekt, ale mám ju rád.
10.12.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4264 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet Motocyklov 12/2011
Nové číslo Sveta motocyklov je na pultoch novinových stánkov. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?
09.12.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6417 [Testy a predstavenia - Test]

„Blog“ - Projekt z cesty do terénu
Ako ste už mohli čítať, pripravili sme pre vás seriál článkov o mne a Kawasaki KX250F. Ale aby to bolo ešte o niečo aktuálnejšie a aby ste sa dokázali viac vcítiť do môjho trápenia, budem tu písať taký malý blog.
08.12.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9205 [Testy a predstavenia - Doplnky]

FogCity Hyper Optiks - Fotochromatická antifog vložka do plexiskla
Poznáte to keď sa ochladí, začne pršať, alebo dokonca jazdíte v zime a vrstva proti zahmlievaniu na priezore vašej prilby už nestíha. Potom môžete siahnuť len po vložke proti zahmlievaniu. Novinkou sú aj vložky, ktoré dokážu reagovať na svetlo a stmavnúť podľa potreby.
07.12.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 13658 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

BMW prináša na trh špeciálne edície motoriek K 1300 R, K 1300 S a R 1200 GS
Aj keď všetky tri edície boli predstavené už na výstave v Miláne, na trh sa dostanú v Januári 2012. Poďme sa teda pozrieť na to, čo si pre nás BMW pripravilo.
Predchádzajúce | 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 | Nasledujúce
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!