Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2326 až 2340 z cekového počtu: 3166.
13.04.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7753 [Novinky - Pozvánka]

Dni otovrených dverí v Kawasaki na Myjave
Nový dealer Kawasaki na záhorí - SV MOTO RACING s.r.o. vás srdečne pozýva do svojej predajne na dni otvorených dverí s možnosťou predvádzacích jázd už tento víkend.
13.04.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15129 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Vyskúšali sme Slovakiaring na vlastnej koži
V piatok 9.4.2010 patril nový slovenský okruh motoristickým novinárom. Pripravené pre nás bolo predstavenie okruhu na začiatku jeho prvej sezóny a testovacie jazdy na motorkách ale aj na štyroch kolesách...
12.04.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11091 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: HONDA – Deň otvorených dverí
Motor-Car Bratislava, prevádzky Honda - Lamač a Honda – Tuhovská, vás srdečne pozývajú už na tretí Deň otvorených dverí.
09.04.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7887 [Technika - Úpravy motocyklov]

Prestavba: Ducati Sport 1000
Ako to dopadne keď sa krásky z Talianska chopí nemecká firma ktorá sa zaoberá tuningom Ducatiek? Reč je o firme Ducati Saarland a ich prestavbe menom Ducati Ultima 1000.
08.04.2010 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4152 [Novinky - Editorial]

Editorial Motoride.sk 04/2010
V poradí druhý editorial som si vybral napísať ja. Pokúsim sa vám v ňom priblížiť čo chystáme a chcel by som sa vám v ňom aj oficiálne predstaviť, ako nový člen Motoride tímu.
08.04.2010 - Varan Čitatelia: 44813 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Test sady na opravu defektov
Defekt. Nepríjemnosť pre každého motorkára o to väčšia, keď na ňu nie je vyzbrojený prípravkom na opravu defektov. Jeden z nich sme vyskúšali...
07.04.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11987 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Otvorenie nového BMW Motorrad centra a BMW moto-sezóny 2010
Pozývame vás na slávnostné otvorenie nového BMW Motorrad centra pre Slovensko a BMW moto-sezóny 10.4.2010 v FMoto Bavaria.
06.04.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11743 [Novinky - PR článok]

Výpredaj v Honde na Zlatých Pieskoch + pozvánka do novej pobočky v Lamači
Máme pre vás tip, ako sa výhodnejšie pripraviť do novej sezóny - destinácie sú na Zlatých Pieskoch a v Lamači.
06.04.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 14391 [Novinky - PR článok]

Kawasaki 2010 v 25 kW verziách a možnosť predĺženia záruky WarrantyPlus
Chcete jazdiť na "veľkej motorke", ale máte vodičský len do 25 kW? Zdá sa vám 2-ročná záruka na motocykel málo? V Kawasaki majú pre vás riešenie!
04.04.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5288 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet motocyklov číslo 4/2010
Nové aprílové číslo Sveta motocyklov je na pultoch novinových stánkov od 31. marca. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?
01.04.2010 - majkro Čitatelia: 8000 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Touratech Travel Event 2010
Touratech Travel Event netradičné stretnutie všetkých nadšencov mototuristiky a cestovania na dvoch kolesách sa uskutoční na Slovensku už po tretí krát!
29.03.2010 - kizuna Čitatelia: 28870 [Technika - Dobré Rady]

Bezpečnosť jazdy na motocykli - 2. časť - Miera rizika
Rozlišovanie typu motocykla a rizika. Keď letíte na motorke ako víchor a nemyslíte na nič než na jazdu, oproti vám sa rúti cesťák a ešte pred zákrutou sa zdravíte, už viete, čo vás cestou stretlo... Pan European alebo Goldwing. Perfektne ste prečítali znamenia počas vašej jazdy...
24.03.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6593 [Technika - Úpravy motocyklov]

Pekná prestavba: Triumph Thruxton
Ako to dopadne, keď sa sériový caffe racer Triumph Thruxton dostane do rúk Jürgena Schnallera? Zdanlivo malé úpravy dokážu celkový image motorky poriadne zmeniť.
17.03.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6015 [Novinky - Editorial]

Editorial Motoride.sk 3/2010
Napriek počasiu a zime, ktorá nás akosi nechce tohto roku opustiť, tu máme už čoskoro ďalšiu motosezónu. Prvé akcie ako festival motofilmov a výstavu Motocykel už máme za sebou. Čo nás čaká?
15.03.2010 - kizuna Čitatelia: 60422 [Technika - Dobré Rady]

Bezpečnosť jazdy na motocykli - 1. časť Mali by ste jazdiť na motorke?
Motoride.sk pre vás exkluzívne v spolupráci so SuperDRIVE Moto pripravil seriál článkov o bezpečnom jazdení na motocykli. Každý týždeň sa môžete tešiť na zaujímavé informácie z tejto sekcie, ktorú pre vás píše inštruktor motoškoly Matúš Podstrelenec.
Predchádzajúce | 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 | Nasledujúce
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!