Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2326 až 2340 z cekového počtu: 3158.
06.04.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 14347 [Novinky - PR článok]

Kawasaki 2010 v 25 kW verziách a možnosť predĺženia záruky WarrantyPlus
Chcete jazdiť na "veľkej motorke", ale máte vodičský len do 25 kW? Zdá sa vám 2-ročná záruka na motocykel málo? V Kawasaki majú pre vás riešenie!
04.04.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5241 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet motocyklov číslo 4/2010
Nové aprílové číslo Sveta motocyklov je na pultoch novinových stánkov od 31. marca. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?
01.04.2010 - majkro Čitatelia: 7837 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Touratech Travel Event 2010
Touratech Travel Event netradičné stretnutie všetkých nadšencov mototuristiky a cestovania na dvoch kolesách sa uskutoční na Slovensku už po tretí krát!
29.03.2010 - kizuna Čitatelia: 28737 [Technika - Dobré Rady]

Bezpečnosť jazdy na motocykli - 2. časť - Miera rizika
Rozlišovanie typu motocykla a rizika. Keď letíte na motorke ako víchor a nemyslíte na nič než na jazdu, oproti vám sa rúti cesťák a ešte pred zákrutou sa zdravíte, už viete, čo vás cestou stretlo... Pan European alebo Goldwing. Perfektne ste prečítali znamenia počas vašej jazdy...
24.03.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6528 [Technika - Úpravy motocyklov]

Pekná prestavba: Triumph Thruxton
Ako to dopadne, keď sa sériový caffe racer Triumph Thruxton dostane do rúk Jürgena Schnallera? Zdanlivo malé úpravy dokážu celkový image motorky poriadne zmeniť.
17.03.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5945 [Novinky - Editorial]

Editorial Motoride.sk 3/2010
Napriek počasiu a zime, ktorá nás akosi nechce tohto roku opustiť, tu máme už čoskoro ďalšiu motosezónu. Prvé akcie ako festival motofilmov a výstavu Motocykel už máme za sebou. Čo nás čaká?
15.03.2010 - kizuna Čitatelia: 60275 [Technika - Dobré Rady]

Bezpečnosť jazdy na motocykli - 1. časť Mali by ste jazdiť na motorke?
Motoride.sk pre vás exkluzívne v spolupráci so SuperDRIVE Moto pripravil seriál článkov o bezpečnom jazdení na motocykli. Každý týždeň sa môžete tešiť na zaujímavé informácie z tejto sekcie, ktorú pre vás píše inštruktor motoškoly Matúš Podstrelenec.
10.03.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11249 [Novinky - Bike roka]

Test, foto a video roka 2009
V anketách ste hodnotili aj prácu redakcie, počas celej sezóny pracujeme a prinášame vám testy a reportáže. Predstavujeme vám víťazné foto, video a test roka 2009.
09.03.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10717 [Novinky - Bike roka]

Víťazné cestopisy ankety Cestopis roka 2009 a vyžrebovaní výhercovia
Predstavujeme víťazov ankety Cestopis roka 2009 a tých, na ktorých sa usmialo šťastie pri žrebovaní.
09.03.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 14803 [Novinky - Bike roka]

Vyhlásenie výsledkov ankiet Motoride.sk - Bike roka 2010 a Motofirma roka 2009
V anketách Bike roka 2010, Motofirma roka 2009 a Cestopis roka 2009 sa vyzbieralo dohromady 23 473 hlasov. Ak ste neboli na výstave pri vyhlasovaní výsledkov, tak tu sa môžete dozvedieť, aké biky a ktoré firmy vyhrali v jednotlivých kategóriách našej ankety.
09.03.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3107 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Motocyklová jar v Brne 2010
Medzinárodný veľtrh motocyklov, príslušenstva a oblečenia sa uskutoční 10. – 14. marca 2010 v areáli brnenského výstaviska.
09.03.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 16031 [Technika - Úpravy motocyklov]

Can-Am v Afganistane - Čo na to armáda?
Keď sa pozeráte večer na správy a občas príde reč na Afganistan, tak sa v reportáži, sem tam mihnú českí vojaci na niečom, čo trochu pripomína Outlandera. Celkom náhodou sme sa dopracovali k jednému z chlapov, ktorý má so štvorkolkami v Českej armáde veľa spoločného a nebol proti sa o tejto téme porozprávať. Volajme ho Jozef.
05.03.2010 - Beal Čitatelia: 4593 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motohouse 4/2010
Nové číslo uvidíte na pultoch v stánkoch síce až budúci týždeň, ale od dnešného dňa si ho môžete kúpiť na výstave Motocykel v stánku Motohouse.
04.03.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9017 [Novinky - Pozvánka]

Výstava Motocykel 2010 už v plnom prúde! Príďte sa pozrieť do stánku Motoride.sk!
Napriek kríze a studenému počasiu Bratislava v týchto dňoch žije naplno motorkami vďaka výstave Motocykel 2010. A je sa znovu načo tešiť! Vo výstavných halách uvidíte mnoho motonoviniek a za hriech stojí aj sprievodný program...
02.03.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8214 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na výstavu Motocykel 2010 s bohatým sprievodným programom
Jar je už tu a pomaly sa nám blíži aj výstava Motocykel 2010. Všetko sa to začne vo štvrtok 4. marca a skončí v nedeľu 7.3.2010.
Predchádzajúce | 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!