Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2386 až 2400 z cekového počtu: 3158.
20.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5336 [Novinky - Oznam]

Petícia za beztrestný pohyb po poľných a lesných cestách
Milý priatelia motošportu, autošportu, quadšportu, offroadšportu a všetci milovníci moto, auto, quad, ski turistiky. Obraciam sa na vás s prosbou o pomoc pri zbieraní podpisov na petíciu ,ktorá sa týka beztrestného pohybu po poľných a lesných cestách.
18.11.2009 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 48864 [Testy a predstavenia - Test]

Záver dlhodobého testu: Honda CBF 125 najazdila u nás 12000 km
Sezóna sa nám skončila a je načase začať bilancovať. Čože sme to tu mali? Ach áno, naša neúnavná spoločníčka Honda CBF 125. Strávila u nás celú sezónu, bola sa pozrieť do Álp a na Korziku a navyše prinášame názor začínajúcej jazdkyne, ktorej sme ju zapožičali.
16.11.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5613 [História]

Rally Dakar ročník 1993 - ťažký rok
Rally sa vrátila k svojej pôvodnej trase. Štartovalo sa z Place du Trocadero a cieľ sa nachádzal v meste Dakar pri Ružovom Jazere. Počet účastníkov bol ale veľmi biedny. Iba 153 dobrodruhov, nikdy na štarte nestálo tak málo ľudí.
10.11.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14471 Strany: 2 [Novinky - Oznam]

Novinky z EICMA 2009 v Miláne naživo!
Tradičná motocyklová výstava EICMA dnes otvorila svoje brány pre novinárov. Aj napriek skromnejšej ponuke ako sme zvyknutí z ostatných rokov sme tu nemohli chýbať.
DOPLNENÉ: ďalšie foto a značky KTM, Aprilia, Moto Guzzi, Suzuki, Can-am, Peugeot, Kymco...
09.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 16234 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Nová Ducati Multistrada 1200
Nová Multistrada je na svete!
09.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13134 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Ďalšie novinky 2010 od Hondy – CBF1000, PCX a nová farba pre Transalp
Tesne pred milánskou výstavou Honda uvoľnila informácie k dvom novým modelom a o zmenách farebných kombinácií na Transalpe, CBF125 a Innove.
08.11.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15074 [Testy a predstavenia - Test]

Enduro víkend v Rumunsku na štyroch kolesách „Can-am“
Záver sezóny, posledné teplé lúče slnka, rumunské hory a štvortkolky Can-Am. K tomu Jaro Katriňák ako sprievodca. No povedzte, odolali by ste takémuto pozvaniu?
05.11.2009 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 8441 [Testy a predstavenia - Test]

Ducati 848 na SlovakiaRingu
25.10.2009 som sa konečne dočkal. Vyskúšam ešte čerstvučký prvý slovenský okruh. Síce nedokončený, ale spôsobilý na jazdu. Chýbajúce obrubníky, číselné tabule pred zatáčkami, vysoké napätie nad dráhou. Ale ani to mi nepokazilo moju radosť. Tešil som sa o to viac, že ho budem jazdiť na Ducati 848, vďaka pozvaniu od importéra Ducati Slovensko.
04.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7875 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet motocyklov 11/2009
Čo môžete nájsť v najnovšom Svete motocyklov číslo 11/2009?
03.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5252 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motohouse 11/2009
Je tu kopec motoriek, o ktorých sa nám môže akurát tak snívať! Napríkla test úchvatnej Ducati Desmosedici, ktorá sa po prvý raz dostane do priameho súboju s bežnou Yamahou R1. Ďalej tu nájdete testy superšportov, jazdených superbikov, ale i klasiky Norton vs. Enfield. Položili sme si tiež niekoľko zaujímavých otázok, vrátane tej, či zabrzdí skôr auto alebo motorka.
02.11.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7453 [História]

Rally Dakar ročník 1992 - naprieč Afrikou
Tohto roku rally zaznamenala obrovskú zmenu trasy. Miestom odjazdu sa stalo Chateau de Vincennes a Gilbert Sabine, ktorý chcel dať nový dych tomuto preteku, sa rozhodol zmeniť aj miesto cieľa rally.
27.10.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5213 [História]

Rally Dakar ročník 1991 - Stephane víťazí
Citroen začal tam kde Peugeot skončil. Francúzskemu výrobcovi áut sa podarilo vyhrať vďaka utečencovi z Peugeotu.
22.10.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 19629 [Testy a predstavenia - Test]

Veľký alpský porovnávací test - 4. časť - Záver a zhodnotenie
A máme tu rebríčky, čísla a verdikty.
19.10.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7127 [Novinky - Pozvánka]

Zmena termínu: DUCATI SLOVAKIA a ERES–RACING na SLOVAKIARING-u!
Vzhľadom na nepriaznivé počasie, ktoré na Slovensku momentálne panuje, sa plánovaná akcia DUCATI SLOVAKIA v spolupráci s ERES–RACING na SLOVAKIARING-u presúva na nový termín.
19.10.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15921 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Ochutnávka KTM off-road modelov 2010
Čo nové napiekla pre svojich fanúšikov rakúska značka KTM vo sfére offroad modelov pre rok 2010, sme sa boli presvedčiť priamo na trati v Čechách. Privítal nás motokrosový areál Březová nad Svitavou.
Predchádzajúce | 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 | Nasledujúce

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!