ISSN 1336-6491 | Online: 1087 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32209
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18781)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13428)

Články - Ostatné Články

Zobrazujem články 2386 až 2400 z cekového počtu: 3166.

06.12.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7594 [Novinky - Oznam]

-

Vianočné tipy 2009

Blížia sa nám Vianoce a aj ty rozmýšľaš, čo kúpiť tej svojej motorke (frajerke) alebo aj sebe pod stromček? Prinášame ti niekoľko tipov.

 

04.12.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 30808 [Testy a predstavenia - Test]

-

Záver dlhodobého testu: 15 000 km v sedle Kawasaki KLX 250 a polárne dobrodružstvo

No plán bol 10 000 km za sezónu v sedle KLX 250 a nejaká tá turistika. Nakoniec sme však Kawu vrátili so slušným počtom 15 tisícok dobrodružných kilometrov, potrápili sme ju v teréne, vyvenčili za polárnym kruhom a pozreli sme sa aj do Rumunska... Ako sa jej darilo? Čítaj ďalej.

 

30.11.2009 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 13585 [Testy a predstavenia - Test]

-

Dva krát netvor na taliansky spôsob - Ducati Monster 1100 a S2R1000

Ducati Monster 1100. Ďalší evolučný krok vpred a nový prírastok do rodiny Ducati zrovnávaný so staršou sestrou S2R1000.

 

30.11.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5732 [História]

-

Rally Dakar ročník 1995 - odchod zo Španielska

Po prvý raz v histórii rally Dakar sa pretek neodštartoval z Francúzska ale zo Španielska. Presnejšie z Granady.

 

28.11.2009 - Beal Čitatelia: 5557 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Motohouse 12/2009

Motocyklový svet má novú hviezdu, prišla z Ameriky, volá sa Ben Spies a v tomto čísle Motohousu sa s ním stretneme hneď niekoľkokrát. Ďalej je tu samozrejme riadna nálož testov motoriek, rozhovorov a cestopisy.

 

25.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6346 [Novinky - Súťaž]

-

Yamaha súťaž „Troch šampiónov“

Vyhrajte unikátne repliky SVETOVÝCH ŠAMPIÓNOV!

 

25.11.2009 - Beal Čitatelia: 8700 [Novinky - Pozvánka]

-

I. Medzinárodný festival motorkárskych filmov Ružomberok

Časopis Motohouse, motocyklové portály motoride.sk, countrycross.sk a KDAH v Ružomberku pre vás pripravili na 26. a 27. februára 2010 dni, počas ktorých si budete môcť napriek zime pozrieť zo sediel motoriek celý svet.

 

23.11.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 11502 [História]

-

Rally Dakar ročník 1994 - cesta tam a späť

Krôčik po krôčiku rally Dakar znovu obnovovala svoju povesť. Počet súťažiacich začal znova narastať a rally sa dočkala návratu Reneho Metgeho medzi nákladiaky.

 

20.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5379 [Novinky - Oznam]

-

Petícia za beztrestný pohyb po poľných a lesných cestách

Milý priatelia motošportu, autošportu, quadšportu, offroadšportu a všetci milovníci moto, auto, quad, ski turistiky. Obraciam sa na vás s prosbou o pomoc pri zbieraní podpisov na petíciu ,ktorá sa týka beztrestného pohybu po poľných a lesných cestách.

 

18.11.2009 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 49426 [Testy a predstavenia - Test]

-

Záver dlhodobého testu: Honda CBF 125 najazdila u nás 12000 km

Sezóna sa nám skončila a je načase začať bilancovať. Čože sme to tu mali? Ach áno, naša neúnavná spoločníčka Honda CBF 125. Strávila u nás celú sezónu, bola sa pozrieť do Álp a na Korziku a navyše prinášame názor začínajúcej jazdkyne, ktorej sme ju zapožičali.

 

16.11.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5763 [História]

-

Rally Dakar ročník 1993 - ťažký rok

Rally sa vrátila k svojej pôvodnej trase. Štartovalo sa z Place du Trocadero a cieľ sa nachádzal v meste Dakar pri Ružovom Jazere. Počet účastníkov bol ale veľmi biedny. Iba 153 dobrodruhov, nikdy na štarte nestálo tak málo ľudí.

 

10.11.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14553 Strany: 2 [Novinky - Oznam]

-

Novinky z EICMA 2009 v Miláne naživo!

Tradičná motocyklová výstava EICMA dnes otvorila svoje brány pre novinárov. Aj napriek skromnejšej ponuke ako sme zvyknutí z ostatných rokov sme tu nemohli chýbať.
DOPLNENÉ: ďalšie foto a značky KTM, Aprilia, Moto Guzzi, Suzuki, Can-am, Peugeot, Kymco...

 

09.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 16338 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Nová Ducati Multistrada 1200

Nová Multistrada je na svete!

 

09.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13191 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Ďalšie novinky 2010 od Hondy – CBF1000, PCX a nová farba pre Transalp

Tesne pred milánskou výstavou Honda uvoľnila informácie k dvom novým modelom a o zmenách farebných kombinácií na Transalpe, CBF125 a Innove.

 

08.11.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15164 [Testy a predstavenia - Test]

-

Enduro víkend v Rumunsku na štyroch kolesách „Can-am“

Záver sezóny, posledné teplé lúče slnka, rumunské hory a štvortkolky Can-Am. K tomu Jaro Katriňák ako sprievodca. No povedzte, odolali by ste takémuto pozvaniu?

 

| 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 |

HD-side-06-2025

husqvarna-side-09-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »