Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2401 až 2415 z cekového počtu: 3166.
05.11.2009 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 8481 [Testy a predstavenia - Test]

Ducati 848 na SlovakiaRingu
25.10.2009 som sa konečne dočkal. Vyskúšam ešte čerstvučký prvý slovenský okruh. Síce nedokončený, ale spôsobilý na jazdu. Chýbajúce obrubníky, číselné tabule pred zatáčkami, vysoké napätie nad dráhou. Ale ani to mi nepokazilo moju radosť. Tešil som sa o to viac, že ho budem jazdiť na Ducati 848, vďaka pozvaniu od importéra Ducati Slovensko.
04.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7916 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet motocyklov 11/2009
Čo môžete nájsť v najnovšom Svete motocyklov číslo 11/2009?
03.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5337 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motohouse 11/2009
Je tu kopec motoriek, o ktorých sa nám môže akurát tak snívať! Napríkla test úchvatnej Ducati Desmosedici, ktorá sa po prvý raz dostane do priameho súboju s bežnou Yamahou R1. Ďalej tu nájdete testy superšportov, jazdených superbikov, ale i klasiky Norton vs. Enfield. Položili sme si tiež niekoľko zaujímavých otázok, vrátane tej, či zabrzdí skôr auto alebo motorka.
02.11.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7591 [História]

Rally Dakar ročník 1992 - naprieč Afrikou
Tohto roku rally zaznamenala obrovskú zmenu trasy. Miestom odjazdu sa stalo Chateau de Vincennes a Gilbert Sabine, ktorý chcel dať nový dych tomuto preteku, sa rozhodol zmeniť aj miesto cieľa rally.
27.10.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5287 [História]

Rally Dakar ročník 1991 - Stephane víťazí
Citroen začal tam kde Peugeot skončil. Francúzskemu výrobcovi áut sa podarilo vyhrať vďaka utečencovi z Peugeotu.
22.10.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 19745 [Testy a predstavenia - Test]

Veľký alpský porovnávací test - 4. časť - Záver a zhodnotenie
A máme tu rebríčky, čísla a verdikty.
19.10.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7185 [Novinky - Pozvánka]

Zmena termínu: DUCATI SLOVAKIA a ERES–RACING na SLOVAKIARING-u!
Vzhľadom na nepriaznivé počasie, ktoré na Slovensku momentálne panuje, sa plánovaná akcia DUCATI SLOVAKIA v spolupráci s ERES–RACING na SLOVAKIARING-u presúva na nový termín.
19.10.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16121 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Ochutnávka KTM off-road modelov 2010
Čo nové napiekla pre svojich fanúšikov rakúska značka KTM vo sfére offroad modelov pre rok 2010, sme sa boli presvedčiť priamo na trati v Čechách. Privítal nás motokrosový areál Březová nad Svitavou.
19.10.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6647 [História]

Rally Dakar ročník 1990 - Top Peugeot
Tento krát bol odjazd z La Défense. Počet pretekárov klesol na 465. Naspäť v Líbyi súťažiaci znovuobjavili majestátnosť púšte, ale aj jej skryté pasce a úskalia.
16.10.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 19992 [Testy a predstavenia - Test]

Test jazdenky: Aprilia Tuareg 125 Wind – Minidakar každý deň.
To bude diskusia vo fóre, 2t má rád málokto a ešte k tomu o nej píše jej majiteľ. Sám som zvedavý na ohlasy ohľadom objektivity tohto článku. Ale poďme pekne k podstate a to k malej-veľkej Aprilii Tuareg 125 Wind.
15.10.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 17742 [Testy a predstavenia - Test]

Veľký alpský porovnávací test - 3. časť - Elitné dvojvalce
V predposlednej časti sa na zúbok pozrieme dvom najdrahším a najvýkonnejším motorkám z našej šestice. Dámy a páni, prichádzajú BMW R1200GS Adventure a KTM 990 SMT.
13.10.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9285 [Novinky - PR článok]

Dva týždne skvelých cien od Motokombinezy.sk
Motokombinezy.sk pripravili pre vás dva týždne skvelých cien. Príď a nakúp si kvalitné oblečenie za neuveriteľné ceny, napr. textilné nohavice a bundy od 33,- Eur, kožené značkové kombinézy od 250,- Eur, rukavice od 11,40 Eur a mnoho ďalších skvelých cien čaká na teba v predajni Motokombinezy.sk v Seredi.
12.10.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5618 [História]

Rally Dakar ročník 1989 - objavenie Stephena Peterhansela
Rally Dakar sa zoznámila s novou krajinou, Líbya, ale oveľa zaujímavejšie bolo objavenie nového mladého jazdca Stephena Peterhansela.
08.10.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10350 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Nová Honda VFR1200F odhalená
Tááák a je to oficiálne! Po množstve zverejnených fotomontáží, niekoľkých špionážnych fotkách a odhadovaných technických špecifikáciach prichádzajú obrázky a údaje priamo z Hondy. DOPLNENÁ FOTOGALÉRIA!!!
08.10.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 23364 [Testy a predstavenia - Test]

Veľký alpský porovnávací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo
V prvom článku porovnávania šestice strojov v Alpách si sa mohol dozvedieť viac o malých naháčoch. Teraz k nim pridávame dvojicu Honda XL700V Transalp a Suzuki DL650 V-Strom.
Predchádzajúce | 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!