Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1003 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31371
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18383)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12988)

Články - Ostatné Články

Zobrazujem články 2401 až 2415 z cekového počtu: 3158.

19.10.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6473 [História]

-

Rally Dakar ročník 1990 - Top Peugeot

Tento krát bol odjazd z La Défense. Počet pretekárov klesol na 465. Naspäť v Líbyi súťažiaci znovuobjavili majestátnosť púšte, ale aj jej skryté pasce a úskalia.

 

16.10.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 19756 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test jazdenky: Aprilia Tuareg 125 Wind – Minidakar každý deň.

To bude diskusia vo fóre, 2t má rád málokto a ešte k tomu o nej píše jej majiteľ. Sám som zvedavý na ohlasy ohľadom objektivity tohto článku. Ale poďme pekne k podstate a to k malej-veľkej Aprilii Tuareg 125 Wind.

 

15.10.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 17537 [Testy a predstavenia - Test]

-

Veľký alpský porovnávací test - 3. časť - Elitné dvojvalce

V predposlednej časti sa na zúbok pozrieme dvom najdrahším a najvýkonnejším motorkám z našej šestice. Dámy a páni, prichádzajú BMW R1200GS Adventure a KTM 990 SMT.

 

13.10.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9207 [Novinky - PR článok]

-

Dva týždne skvelých cien od Motokombinezy.sk

Motokombinezy.sk pripravili pre vás dva týždne skvelých cien. Príď a nakúp si kvalitné oblečenie za neuveriteľné ceny, napr. textilné nohavice a bundy od 33,- Eur, kožené značkové kombinézy od 250,- Eur, rukavice od 11,40 Eur a mnoho ďalších skvelých cien čaká na teba v predajni Motokombinezy.sk v Seredi.

 

12.10.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5536 [História]

-

Rally Dakar ročník 1989 - objavenie Stephena Peterhansela

Rally Dakar sa zoznámila s novou krajinou, Líbya, ale oveľa zaujímavejšie bolo objavenie nového mladého jazdca Stephena Peterhansela.

 

08.10.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10280 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Nová Honda VFR1200F odhalená

Tááák a je to oficiálne! Po množstve zverejnených fotomontáží, niekoľkých špionážnych fotkách a odhadovaných technických špecifikáciach prichádzajú obrázky a údaje priamo z Hondy. DOPLNENÁ FOTOGALÉRIA!!!

 

08.10.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 23167 [Testy a predstavenia - Test]

-

Veľký alpský porovnávací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

V prvom článku porovnávania šestice strojov v Alpách si sa mohol dozvedieť viac o malých naháčoch. Teraz k nim pridávame dvojicu Honda XL700V Transalp a Suzuki DL650 V-Strom.

 

07.10.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12000 [Novinky - Pozvánka]

-

DUCATI SLOVAKIA a ERES – RACING vás pozývajú na SLOVAKIARING!

Máš chuť si vyskúšať prvý slovenský okruh na vlastnej koži medzi prvými? Tak neváhaj.

 

07.10.2009 - Peter Fischer Čitatelia: 20196 [Testy a predstavenia - Doplnky]

-

Test kamery GoPro Hero Wide

Nejaké testy kamier tu už boli, ale táto vyhráva na plnej čiare. Širokouhlým objektívom, funkciami, kvalitou fotiek, spracovaním a univerzálnosťou.

 

05.10.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 8001 [História]

-

Rally Dakar ročník 1988 - desiate výročie

V tomto ročníku, počet účastníkov prekonal hranicu 600. Presne 603 vozidiel prišlo na štartovaciu rampu vo Versailles: 183 motoriek, 311 áut, 109 nákladiakov.

 

02.10.2009 - Cacao Čitatelia: 13479 [Testy a predstavenia - Test]

-

Každodenný spoločník do času aj nečasu - Kawasaki Versys

Kam zaradiť čudo s názvom Versys? Tento stroj nie je čistokrvný naháč, rovnako však nepatrí k extrémne pohodlným turistom. To, čo tento pracant dokáže, si môžeš prečítať ďalej...

 

01.10.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 28443 [Novinky - Oznam]

-

Slovakiaring dnes slávnostne otvorený!

1. október 2009 sa výrazne zapíše do histórie slovenského motošportu. Dočkali sme sa otvorenia prvého motoristického okruhu na našom území... DOPLNENÉ: Video z otvorenia.

 

01.10.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 21373 [Testy a predstavenia - Test]

-

Veľký alpský porovnavací test - 1. časť - Úvod a naháče

Najmä leto je čas, kedy sa milióny ľudí sťahujú po celej planéte, aby videli tú-ktorú jej krásnu časť a pokochali svoje oči, užili si pár skvelých dní mimo domova a trochu sa zabavili. Na vypadnutie z mesta do rakúskych Álp sme si v redakcii vybrali šesticu rôznych strojov - BMW R1200GS Adventure, Honda XL700V Transalp, Kawasaki ER6-n, KTM 990 SM-T, Suzuki DL650 V-Strom a Yamaha XJ6 Diversion.

 

01.10.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6859 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Svet motocyklov - 10/2009

Čo môžete nájsť v najnovšom Svete motocyklov číslo 10/2009?

 

28.09.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5134 [História]

-

Rally Dakar ročník1987 - Cyril Neveu piaty krát jedničkou

Rally Dakar prežila stratu Thierryho Sabina. Jeho otec Gilbert s pomocou Verdoy-Metge teamu prevzali kontrolu nad organizovaním rally.

 

| 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 |

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »