ISSN 1336-6491 | Online: 768 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32210
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18782)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13428)

Články - Ostatné Články

Zobrazujem články 2431 až 2445 z cekového počtu: 3166.

14.09.2009 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 4771 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka: Ukončenie moto sezóny 2009 v BCS 19. 09. 2009

Pozývame všetkých moto aj nemoto priaznivcov na ukončenie motosezóny v Bikers Centrum Slovakia.

 

08.09.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 22167 [Testy a predstavenia - Test]

-

BMW F800GS v úprave Touratech

Touratech je celosvetovo známa firma, ktorá sa zaoberá výrobou doplnkov hlavne pre turistické motorky. My sme mali možnosť vyskúšať upravenú BMW F800GS - projekt slovenského predajcu Touratech z Popradu.

 

07.09.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4682 [História]

-

Rally Dakar ročník 1984 - nové krajiny na obzore

Za účelom vystupňovať hodnotu slov „sen pre tých, ktorí ostali za“, Thierry Sabine bol rozhodnutý rozšíriť krajiny, cez ktoré prechádza rally.

 

07.09.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13904 [Novinky - Pozvánka]

-

Príď si vyskúšať nové Husqvarny 2010 do Sverepca

Motosport Púchov, oficiálny dovozca Husky na Slovensko, ťa pozýva na prezentáciu a testovanie off-roadových noviniek.

 

04.09.2009 - agressor Čitatelia: 28581 [Testy a predstavenia - Test]

-

Suzuki GSX 650F - malý veľký turista

Bandita pozná každý. Sám som jedného vlastnil a mal som ho rád aj s tým jeho lenivým motorom, mäkkým podvozkom, krútiacim sa rámom a slabými brzdami. Odvtedy ale Japonci vylovili veľa veľrýb a motorky už nezvyknú trpieť chorobami z minulého storočia. Preto som bol veľmi zvedavý na to, ako tento Bandit obalený do plastu obstojí v konkurencii moderných strojov.

 

02.09.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6291 [História]

-

Rally Dakar ročník 1983 - a púštna búrka

Po prvý krát trasa rally preťala púšť Ténéré. Tento doteraz neznámy oceán pieskových dún spôsobil, že sa súťažiaci aj diváci ešte väčšmi tešili na tento ročník.

 

31.08.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5177 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Motohouse 9/2009

Na pultoch je deviate čislo Motohousu natlačené znovu tým najlepším, čo sa po tejto planéte premáva.

 

29.08.2009 - sidi24 Čitatelia: 16287 [Novinky - In Memoriam]

-

Spomienka na Kentiho

Spomienka na úžasného človeka a do poslednej chvíle motorkára Paľka Kentoša.

 

28.08.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 10000 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Porovnávací test exotov Ducati, Voxan a Buell

Takéto testy sa nerobia na Slovensku každý deň. Zišiel sa nám tu francúzsky extrovert Voxan Café Racer 1000, americký buldog Buell XB9SX Lightning a talianska diva Ducati 1100 Monster.

 

28.08.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9020 [Novinky - Pozvánka]

-

HONDA – Deň otvorených dverí

Motor-Car Bratislava, Honda - Lamač a Honda – Zlaté Piesky, Vás pozývajú na Deň otvorených dverí.

 

27.08.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13146 [Testy a predstavenia - Doplnky]

-

Test helmet kamery TachyonXC

Do našich redakčných pazúrov sa dostáva nová malá a odolná kamera vhodná na upevnenie aj na prilbu, TachyonXC. Poďme sa pozrieť na to, čo dokáže.

 

26.08.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5317 [História]

-

Rally Dakar ročník 1982 - Cyril Neveu do Hondy

Znova sa roztvorili brány štartu na Place de la Concorde a miestom ukončenia rally sa klasicky stali brehy Ružového Jazera pri Dakare v Senegale.

 

21.08.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10239 [Testy a predstavenia - Doplnky]

-

Test komunikačného systému Hello Biker 2.0

Komunikačný systém talianského výrobcu ponúka Bluetooth spojenie s mobilom alebo navigáciou a hromadnú komunikáciu až medzi šiestimi jednotkami na vlastnom komunikačnom kanáli.

 

18.08.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5683 [História]

-

Rally Dakar ročník 1981 - víťazstvo pre BMW

Rally Dakar sa stala bezpochyby veľmi známou a žiadanou. V tomto roku ale nastal problém. Rally sa stala atraktívnou pre mnohých ľudí a nastali tlačenice pri prebierkach.

 

13.08.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13606 [Novinky - Pozvánka]

-

Baba má prvý výcvikový areál pre motorkárov – jediný v SR

Slovensko má od leta 2009 prvý komplexný výukový systém školy bezpečnej jazdy pre najrizikovejších a najzraniteľnejších účastníkov premávky, pre motorkárov.

 

| 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 |

yamaha Tenere

HD-side-06-2025

husqvarna-side-09-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »