Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2641 až 2655 z cekového počtu: 3166.
23.04.2008 - Diger Čitatelia: 13779 [Technika - Úpravy motocyklov]

Nový laďák? Tak potom Sharon
Pred časom som tu zazrel diskusiu k jednému staršiemu článku o nemenovaných ladených výfukoch za výhodnú cenu.
22.04.2008 - Peter Fischer Čitatelia: 17728 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Skúsenosti s ukazovateľom zaradeného stupňa Starlane Engear
Malá vecička s veľkým prínosom - asi tak sa dá v jednoduchosti opísať tento pomocník, vhodný najmä pre športovcov a turistov.
16.04.2008 - Peter Fischer Čitatelia: 6398 [Novinky - Oznam]

Video: Styx vo veľkom - otvorenie novej predajne
V sobotu 12. 4. prebehlo oficiálne otvorenie novej predajne Styx vo Vrábľoch. Nechýbali sme tam, na novú predajňu sme sa pozreli objektívmi fotoaparátu aj kamery.
14.04.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5588 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na testovací deň KTM 2008
Vyskúšajte si cestné motocykle KTM na vlastnej koži! KTM Test Day na Pezinskej Babe, 26. 4. 2008!
13.04.2008 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 7694 [Novinky - Oznam]

Video: Bikers Centrum Slovakia otvorené!
Motorkári všetkých značiek, spojte sa! Aj takýto slogan by mohlo niesť novootvorené Bikers Centrum Slovakia v Trnave.
11.04.2008 - vlkomoto Čitatelia: 24675 [Novinky - PR článok]

Hliníkové nájazdové rampy, s ktorými sa všetci dostanú dolu...
Ale vyjdú všetci aj hore? Tejto otázky sa ujala spoločnosť Vlkomoto s.r.o. s prevádzkou v Trnave. Firma ponúkajúca celý sortiment motoriek, motorových kolobežiek, skútrov, snežných i vodných skútrov, bugín, minimotoriek a štvorkoliek ponúka zaujímavé riešenie, ktoré uľahčí prepravu na automobiloch typu pick up, nákladných automobiloch alebo na prívesných vozíkoch.
08.04.2008 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 19374 [Technika - Dobré Rady]

Opatrnosti nie je nikdy dosť
Tento článok nemá veľa spoločné s motocyklami. Ak, tak len okrajovo. Nemá to byť kritika nášho zdravotníctva, aj keby mohla a mala byť. Nemá to byť opis toho čo sa mi stalo, aj keby vlastne mohol byť a bude.
08.04.2008 - Steinar Čitatelia: 7826 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na 8. Letný zraz 2008 & 1.Bikeweek KRAKEN
Motoklub Kraken CCC 999 usporadúva v roku 2008 svoj 8. letný zraz na Záhorí. Tento rok sa však miesto konania presúva z Tomkov do areálu Motorestu u Janíčkov pri obci Kúty. V tomto roku bude zraz Krakenov trvať celý týždeň a pôjde o vlastne prvý Bikeweek na Slovensku.
07.04.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3187 [Novinky - Čo nového v tlači]

Vychádza Enduro aktuál motoride 4/2008
Koncom tohto týždňa vychádza ďalšie číslo slovensko – českého časopisu pre priaznivcov motocyklového športu – Enduro aktuál motoride.
07.04.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 20056 [Testy a predstavenia - Test]

Vyskúšali sme Yamasaki Black Hawk 400 - pracant, s ktorým sa nudiť nebudeš
S testami štvorkoliek si sa na našom webe doteraz nemohol stretnúť. Prinášame však prvú lastovičku, keď sme mali možnosť vyskúšať pracovnú štvorkolku Yamasaki Black Hawk 400 4x4.
03.04.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3032 [Novinky - Oznam]

Podpor MACR – Motocyklovú asociáciu ČR
Naši českí kolegovia obhajujú svoje práva oficiálnou formou - neziskovou organizáciou, ktorá má efektívnejšie bojovať s paragrafmi. Podporme ich, podobné problémy totiž trápia aj nás...
02.04.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 30614 [Testy a predstavenia - Test]

Motokrosová KTM SX 144 – taká malá raketa!
Firma KTM ako jedna z prvých zareagovala na nový predpis UEM, ktorý upravil hornú objemovú hranicu dvojtaktných motorov pre motokros v triede MX2 a v modelovom rade pre rok 2008 uviedla model SX 144.
01.04.2008 - superflanker Čitatelia: 9401 [Novinky - Pozvánka]

2. moto-stretnutie Hriňovských holopupkárov
Hore v horách na podpoľanských lazoch, kde kopce vyliezajú jeden druhému na plecia, aby dovideli čo najďalej, pasú holopupkári ovce. I začalo im byť troška clivo.
31.03.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 21888 [Novinky - PR článok]

Navštív predajňu TD Moto v Senci - osobne alebo cez internet
Už dva roky funguje v Senci nenápadná malá predajňa TD Moto. Zaoberá sa predajom náhradných dielov na japonské motocykle.
27.03.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6887 [Novinky - Pozvánka]

Harley Davidson v Shopping Palace
Deň plný adrenalínu - 13. apríla sa v Shopping Palace budú diať veľké veci!
Predchádzajúce | 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 | Nasledujúce
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!