Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2746 až 2760 z cekového počtu: 3158.
13.07.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 68932 [Testy a predstavenia - Test]

Test Yamaha FZ6 Fazer S2 - športovec, turista a partner na každý deň
A hneď tu máme ďalšiu porciu troch ladičiek, tentoraz malého polokapotovaného športového turistu menom Fazer.
07.07.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 79778 [Testy a predstavenia - Test]

Test Yamaha XT660X - motard na každý deň
Stádo 47 koníkov dupotajúcich v jednom rytme, štíhla stavba, vysoké zdvihy a cestné obutie. To je supermotard z dielne Yamahy - XT660X.
04.07.2007 - gilbert Čitatelia: 18800 [História]

Japonské vidlicové motory V - Africa Twin
Ako som už naznačil v predošlých článkoch venovaných nekapotovaným a okapotovaným cestným endurám Honda s vidlicovými motormi, vrcholom cestnoterénnej ponuky turistických motocyklov do nedávna bola civilná verzia púštneho špeciálu Africa Twin.
02.07.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 67796 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]

Porovnávací test Honda XL 1000 Varadero 2007 a BMW R 1200 GS 2007
Mňam mňam, ochutnávame stroje, ktorých staršie ročníky nám stoja v garážach. Musíme sa dostatočne odosobniť, aby sme na ne vedeli pozrieť očami človeka neznalého, ale práve kvôli tým niekoľkým rokom a desiatkam tisícok kilometrov byť prísni, aby sme vedeli vytknúť aj najmenšiu chybičku.
28.06.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 17760 [Testy a predstavenia - Test]

Test Honda SH 300i
Aj pri ďalšej honďáckej novinke sa dostávame z teoretickej roviny do tej praktickej...
26.06.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 29945 [Testy a predstavenia - Test]

Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R
"Ty vole, toho by som nechcel čistiť od múch!" Asi také vety sa hovorili, keď sa ukázali prvé fotky tohto stroja. Prešiel nejaký čas a ja som dostal možnosť vyskúšať si to umývanie naživo...
22.06.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 33985 [Testy a predstavenia - Test]

Test Yamaha YZF-R1 - Nová hračka pre veľkých chlapcov
Tak a máme tu novinku z Yamahy. Na okruhu v Brne nám počasie neprialo, a tak sme mali možnosť vyskúšať si ju na bežných cestách...
21.06.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 46593 [Testy a predstavenia - Test]

Test Honda XL 125 Varadero - takmer veľký turista
Tak tak, aj malé Varaderko dostalo v rámci udržania mladého ducha a splnenia emisných noriem do vienka zopár inovácií.
19.06.2007 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 12812 [Novinky - Oznam]

Výherkyňa súťaže si prevzala skúter Adamoto
Konkrétnejšie Adamoto JL 125 T 10 Retro, ktorý vyhrala 11. 5. 2007.
19.06.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 73645 [Testy a predstavenia - Test]

Test malého športovca Honda CBR 125 R
Osminková cébeerka je jednou z honďáckych noviniek pre tento rok. Po troch rokoch sa jej dostalo zopár zmien, ktoré jej pomohli dobehnúť dobu.
18.06.2007 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6580 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motoride info 06/2007
Pozri sa, čo prináša aktuálne číslo mesačníka Motoride info.
12.06.2007 - campa Čitatelia: 16865 [História]

História Harley Davidson, 2. časť (1930 – 1959)
„Americká spoločnosť je schopná sa navždy zbaviť chudoby“, povedal začiatkom roka 1929 prezident Hoover, následne koncom roka krach na newyorskej burze zničil ekonomiku Spojených štátov. Bill Harley a bratia Davidsonovci ťažko prežívajú obdobie, kde viac ako 200 spoločnosti podobných Harleyu sa potápa ku dnu, a na indiánskom kontinente zostáva fungovať len Indian a HD.
12.06.2007 - roentgen Čitatelia: 9282 [Novinky - Pozvánka]

Príď na jubilejnú 10. motodarovačku krvi!
Ani neprešlo tak veľa času odvtedy, čo sa motorkári na motoride.sk dohodli, že pôjdu spoločne darovať krv. A zrazu na dvere klope už desiate pokračovanie tejto akcie.
12.06.2007 - Vadim Čitatelia: 12683 [Novinky - Oznam]

Skúsenosti s náhradami škôd z povinného zmluvného poistenia, 3. časť
V prvej a druhej časti nášho smutného miniseriálu som sa pokúsil vysvetliť, aký jednoduchý a bezrizikový biznis je inkasovanie platieb Povinného zmluvného poistenia (PZP) a uviedol som zopár príkladov toho, ako poisťovne odmietajú preplácať vzniknuté škody
08.06.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 9804 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Jazda za zosnulých bude v sobotu 16. 6. 2007
Už čoskoro sa po tretíkrát stretneme vo Zvolene, aby sme si uctili našich kamarátov. Príď aj ty!
Predchádzajúce | 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 | Nasledujúce

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!