Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 893 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31383
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18388)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12995)

Články - Ostatné Články

Zobrazujem články 2791 až 2805 z cekového počtu: 3158.

02.04.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3298 [Novinky - O motoride.sk]

-

Cestopisná kniha a DVD Motoride Expedition Egypt 2006

Viac ako tri týždne na cestách, bivaky v púšti ale aj nocľah v hoteli, stretnutie so sýrskymi Slovákmi aj slovenskými vojakmi, arabský svet a vôňa orientu. Navštívili sme pamiatky z biblických čias, ale aj oveľa staršie, prešli cez štyri kontinenty a navštívili osem krajín. Za ten čas sme toho veľa zažili. Kopa zážitkov nás priviedla k nápadu spísať ich do našej prvej cestopisnej knihy a z video záznamu a fotiek pripraviť DVD.

 

01.04.2007 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6432 [Novinky - Oznam]

-

Prvoaprílový žartík...

Dúfame, že si nenaletel!

 

29.03.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 15955 [Novinky - Oznam]

-

Príď sa pozrieť na výstavu Motocykel 2007

Práve sa to všetko rozbehlo...
Jaro Katriňák nám pokrstil knihu z Egypta!

 

23.03.2007 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9120 [Novinky - Oznam]

-

Motoride.sk bude mať na výstave Motocykel 2007 svoj stánok!

A v ňom zaujímavé novinky, na ktoré sa určite oplatí prísť pozrieť.

 

21.03.2007 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11821 [Novinky - PR článok]

-

Výstava Motocykel 2007 už klope na dvere

Vo štvrtok 29. 3. v bratislavskej Inchebe odštartuje jubilejný 10. ročník výstavy Motocykel 2007.

 

18.03.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 8503 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Vyskúšali sme dakarské špeciály Jara Katriňáka a Ivana Jakeša

To, že Záhorie je plné piesku, vie minimálne každý druhý endurák. Preto sem chodia trénovať aj dakarskí frajeri, ba aj legendy ako Karel Loprais.

 

16.03.2007 - gilbert Čitatelia: 7345 [História]

-

Slepá ulička štvortaktného trialu

Ostrovania sú naozaj zvláštni ľudia a potvrdili to aj svoským chápaním trialu, ktoré ich priviedlo tam, odkiaľ niet návratu. Do kroník, ktoré síce približujú minulosť, no nevedia čo je budúcnosť.

 

13.03.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 7735 [Testy a predstavenia - Test]

-

Testovali sme nového Horneta!

Veru tak, ako prvým na Slovensku sa nám do pazúrov dostal nový voňavučký šestkový Hornet.

 

12.03.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7768 [Novinky - Oznam]

-

Motocykel roka 2007 v znamení šťastnej sedmičky

Odborná anketa Motocykel roka sa už dostala hlboko do povedomia širokej motoristickej verejnosti. Redakcia časopisu Svet motocyklov ju tento rok organizuje už po siedmykrát.

 

12.03.2007 - agressor Čitatelia: 10051 [Novinky - Oznam]

-

Výstava Motocykl 2007, Praha

Hodinová dopravná zápcha a polhodinová prechádzka od najbližšieho parkovacieho miesta predchádzala náš nedeľný príchod na výstavu Motocykl 2007. Fajn ale, že bol krásny jarný deň, tá prechádzka bola cez Stromovku a výstava stála za to.

 

12.03.2007 - Vadim Čitatelia: 32271 [Technika - Dobré Rady]

-

Kategórie motocyklov, 4. časť: Poďme spolu lietať... Motokros

Krosová motorka je po nemotorových dvojkolesových „trenažéroch“ - bicykloch, na začiatok motocyklovej „kariéry“, tou najlepšou voľbou. Jej výhodou je to, že sa jazdec naučí ovládať jednostopový stroj v tých najťažších podmienkach a v relatívne bezpečnom prostredí. Výhodou je aj to, že sa dá zohnať za slušné peniaze.

 

08.03.2007 - derbiTV Čitatelia: 9671 [Novinky - Oznam]

-

Výstava motocyklov v Budapešti

Ešte stále mám mozog zaplavený endorfínmi...

 

07.03.2007 - gilbert Čitatelia: 15501 [História]

-

Royal Enfield a Triumph trial

V dieselových variáciách som poukázal na značku Royal Enfield. Teraz prinášam jej profil. Zároveň sa pozrieme aj na Triumph.

 

06.03.2007 - gilbert Čitatelia: 10714 [História]

-

Matchless a Norton trial

V abecednom zozname nasledujú Matchless a Norton.

 

02.03.2007 - gilbert Čitatelia: 5173 [História]

-

Štvortaktná éra trialu

Trial ako disciplína vznikol v kolíske motocyklov ako takých, teda na Britských ostrovoch. Bol vlastne dôsledkom vzájomných stretnutí skúšobných továrenských jazdcov na motocykloch v teréne, ktoré mali ísť do sériovej výroby. Ako to už býva zvykom, testovali a zároveň sa naháňali medzi sebou.

 

| 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 |

Kawasaki Good Times Tour

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »