Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2896 až 2910 z cekového počtu: 3158.
21.06.2006 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 22116 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Test: Motocyklový alarm Sentinel 1100 Moto - montáž a skúsenosti
Preč sú tie časy, keď si pioniera oprel o schody miestnej Jednoty a odbehol si s kamošmi na pár malinoviek za korunu päťdesiat. A keď si sa vrátil, tvoj pionier tam na teba stále poslušne čakal s červenou šatkou uviazanou okolo krku.
20.06.2006 - trojko Čitatelia: 14087 [Novinky - Súťaž]

Motomiss 2006
Red Devils MC Slovakia v spolupráci s firmou Yuki, časopisom Motomagazín a stránkou motoride.sk pre vás pripravili 2. ročník súťaze Motomiss. Po minulom roku sa zmenili niektoré podmienky súťaže. Čítaj ďalej a dozvieš sa viac.
19.06.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18499 [Novinky - O motoride.sk]

Nová funkcia na motoride.sk – body záujmu a trasy
Všetkým mototuristickým nadšencom s radosťou predstavujeme novú funkciu, pomocou ktorej si môžu v pohode naplánovať poobedný výjazd, víkendový výlet alebo cestu okolo Európy...
15.06.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 11160 [Novinky - Súťaž]

Vyhodnotenie narodeninovej súťaže – motocykel Adams má svojho majiteľa!
Veru tak dámy a páni, skončilo sa hlasovanie v doteraz najväčšej súťaži poriadanej na tejto stránke. Poďme sa teda pozrieť na to, o čo tu vlastne išlo a kto sú šťastní výhercovia.
14.06.2006 - tomxx Čitatelia: 16446 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na coutrycross do Novej Lehoty, 1. júl 2006
V sobotu 1. júla 2006 sa v Novej Lehote uskutoční druhý ročník
bezlicenčných countrycross pretekov.
13.06.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 21765 [Novinky - Oznam]

Bezpečnosť na cestách: Zabíjajú nás plechovkári alebo my sami?
Pred časom som v jednom článku písal, že aj keby sme jazdili na cestách bez plechovkárov, dier, olejových škvŕn a podobných nepríjemností, určite by dochádzalo k vážnym nehodám motoriek. Nasledujúca štatistika ma v tom utvrdila.
11.06.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 9864 [Novinky - Oznam]

W. S. C. Paintball war – Na západe nič nového
Naša západniarska paintballová zábavka mala prebiehať v rovnaký deň ako tá na východe, teda v nedeľu 28. 5. Vtedy však počasie prialo akurát tak pestovateľom ryže, lebo od rána bez prestávky pršalo z jedného obrovského mraku.
09.06.2006 - gilbert Čitatelia: 59755 [História]

Skútrová rikša ČEZETA 175
Toto vozidlo získal môj sused. Objavil ho v stodole jedného dedinského domu, kde stálo posledných 20 rokov a slúžilo ako pohotovostná sýpka.
08.06.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9569 [Novinky - Pozvánka]

Motoride stretko Odpadlíci, Bojnice 18. – 20. 8. 2006
Odpadlíci všetkých krajín, spojte sa! Po úspešnom prvom ročníku, prichádza druhé, jedinečné a nenapodobiteľné stretnutie Odpadlíci Motoride 2006.
07.06.2006 - Beal Čitatelia: 5797 [Novinky]

Náš motorkársky film
Čas beží ako voda. Ani sme sa nenazdali a už ubehli takmer tri roky od doby, kedy som prvýkrát začal dumať nad výrobou filmu.
05.06.2006 - TTom Čitatelia: 18429 [Testy a predstavenia - Test]

Test: Motocyklový alarm MT 7 - montáž a skúsenosti
Platy sa všetkým zdvojnásobili, a tak ceny motocyklov klesli na polovicu... Dovoz motoriek sa zjednodušil, a ako sa uvádzalo pred vstupom do únie, prihlásenie dovezenej motorky je jednoduchý ako prepis z okresu do okresu... Napriek tomu sa však motocykle stále kradnú. Jednou z možností zníženia rizika odcudzenia je montáž motocyklového alarmu. Pozrieme sa na jeden z nich - model SELCA MT 7.
02.06.2006 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 5956 [Novinky - Oznam]

E. S. C. Paintball war – Správa z východného frontu
Je pondelok ráno. Pomaly otváram oči a začínam vnímať svet okolo seba. Sebemenší pohyb mi spôsobuje bolesť. Modrina na stehne mi pomáha rozpamätať sa na nedeľňajšie popoludnie. Dve hodiny pod paľbou a v blate mi dalo zabrať.
01.06.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 5319 [Novinky - Súťaž]

Vilomeninová súťaž
Narodeninová súťaž sa ešte ani neskončila a už začína druhá, ktorá tiež riadne preverí tvoju kreativitu.
29.05.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 9688 [Testy a predstavenia - Test]

Minitest pomôcky Throttle Rocker
Motorkárov život uľahčujú mnohé drobnosti, ktoré sú lacné, malé a veľmi praktické. Jednou z nich je aj minipomôcka s názvom Throttle Rocker.
23.05.2006 - stratovar Čitatelia: 7974 [História]
Dovolenka na motocykli (magazín Stop I/1988)
Trocha recesie a štipka nostalgie nemôže uškodiť, navyše, ak sa k tomu pridá zopár nad zlato cenných rád.
Predchádzajúce | 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!