Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2926 až 2940 z cekového počtu: 3158.
03.04.2006 - sliver Čitatelia: 12645 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Toreádor Mulhacén z Derbi
Nebo bolo modré. Z arény sa niesol šum. Sviatočné šaty. Letná horúčava. Býk sa v ohrade vzpína. Do arény vstúpil toreádor. Obecenstvo utíchlo. Z tejto rodiny už dlho žiaden toreádor nevzišiel.
30.03.2006 - sliver Čitatelia: 16980 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Na kapučíno s Moto Guzzi Griso
Na začiatku bolo slovo... V tomto prípade je to iba tradovaný omyl, pretože na začiatku bola investícia 5,5 milióna eur do vývoja tohto motocykla.
29.03.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 10479 [Testy a predstavenia - Test]

Systém mazania reťaze CLS 200µ na Varadere
Pozorný čitateľ tejto stránky si určite pamätá, že v marci minulého roka začal Awia testovať tento systém na Honde CBR 1000 F. Keďže sme sa CLS rozhodli otestovať aj v náročnejších podmienkach, stal som sa pokračovateľom testu ja - na svoje Varadero som CLS namontoval koncom augusta.
28.03.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6486 [Novinky]

Enduro aktuál hľadá predajcov časopisu!
Vážení priatelia, koncom apríla po prvom tohtoročnom cross country v Gajaroch vyjde po menšej odmlke, vyvolanej zmenou vydavateľa, opäť časopis Enduro aktuál, ktorý ako jediný na Slovensku mapoval motocyklový šport v SR i ČR.
28.03.2006 - gilbert Čitatelia: 26651 [História]

Hrušky a jablká - Enduro vs. Supermoto
Niektorí z čitateľov mojich článkov ste naznačili, že v nich miešam hrušky s jablkami a podobne. Beriem to, veď čo človek, to názor. Musím to ale priblížiť. Povedzme, že hrušky je segment motocyklov enduro a jablká segment supermotard.
27.03.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 198632 [Novinky - In Memoriam]

Goldy nás navždy opustil...
V nedeľu 26. 3. nás v skorých ranných hodinách navždy opustil náš motorkársky brat Laco "Goldy" - prezident motorkárskeho klubu Predators. Chalani, cítime s vami... Ahoj, Goldy!
24.03.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 12790 [Novinky - In Memoriam]

Maj sa, Noro...
V noci 19. 3. pri tragickej autonehode vyhasol život jedného z nás...
23.03.2006 - sliver Čitatelia: 13267 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

HP2 podľa Schnitzera, alebo HP2 Supermoto
Nemci tento rok vstúpili na trh s terénnou motorkou. A iný Nemci si povedali nie nie nie spravíme z toho supermoto. Je jasné o koho ide v prvom prípade, no a v tom druhom ide o nemeckého úpravcu motocyklov a automobilov (oboch značky BMW) AC Schnitzer.
22.03.2006 - Vadim Čitatelia: 29182 [Technika - Dobré Rady]

Poradíme, pomôžeme: 19. časť: Repasovanie drobných poškodení
Často čítame otázky smutných majiteľov motoriek, ktorí sa pýtajú, ako sa dajú opraviť drobné poškodenia ich miláčikov, vzniknuté bežnou prevádzkou, nešetrným zaobchádzaním alebo pádom.
21.03.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 17131 [Novinky - Pozvánka]

Výstava Motocykel 2006 sa začína
V stredu 22. 3. sa otvoria brány výstavy Motocykel 2006 pre širokú verejnosť. Výstava sa koná tradične v bratislavskej Inchebe spolu s expozíciou Autosalón/Autoservis.
21.03.2006 - sliver Čitatelia: 7463 [Novinky]

Milostné držadlá tentokrát bez latexu
Pri listovaní katalógom anglického predaju motocyklových doplnkov Motrax ma vážne pobavil doplnok, ktorý Vám chcem teraz predstaviť.
20.03.2006 - Andre Čitatelia: 24821 [Testy a predstavenia - Test]

Test systému automatického mazania reťaze Scottoiler Universal Kit
Sezóna sa nám pomaly ale isto približuje a každý z vás už určite rozmýšľa, čo vylepšiť a čo zdokonaliť na svojej motorke. Možno máme pre vás vhodný tip - firma Styx Vráble nám zapožičala na dlhodobý test systém mazania reťaze Scottoiler Universal Kit. Na motocykli SUZUKI DR BIG 800S bude systém celú sezónu 2006, a tak bude čas ho kvalitne preveriť.
17.03.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12877 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Šesťvalcová Hayabusa
Nová Suzuki Hayabusa by mala dostať úplne nový šesťvalcový motor s cieľom vytvoriť superrýchly žrút kilometrov. Zdá sa, že výrobcovia nepoznajú zábrany a honba za výkonom a maximálnou rýchlosťou sa nekončí.
16.03.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 21226 [Novinky]

Valentino Rossi – autobiografia
Nejnovější motoristický bestseller vyšel po anglickém a italském vydání i v Čechách!
15.03.2006 - marekxxx Čitatelia: 26121 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Kamera na prilbu - HELMET CAMERA
Je veľa motorkárov, ktorí majú záujem si zaznamenať svoju jazdu na motorke na kameru a keďže na Slovensku som sa nestretol s firmou, ktorá by predávala produkt, ktorý by toto umožňoval, rozhodol som sa napísať krátky test kamery na prilbu, ktorú som si nechal poslať z USA.
Predchádzajúce | 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 | Nasledujúce
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!