Anketa:
Seriál článkov:
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3481 až 3495 z cekového počtu: 5361.
23.08.2011 - Kamo7 Čitatelia: 10774 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha R1 superbike - konečne hotová
Po dlhých rokoch.
22.08.2011 - pesiak Čitatelia: 11800 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Poľsko 2011
Poľsko ma lákalo už dlho, ešte kým som bol bez motorky - predsa len je to náš slovanský sused. Po mojej prvej motoceste minulý rok do Chorvátska som preto obrátil pozornosť na sever.
20.08.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6144 [Šport - Cestné Motocykle]

Pozvánka: Evropský pohár na Těrlickém okruhu
Tradiční motocyklový závod na Těrlickém okruhu se při 28. ročníku Havířovského zlatého kahance zapíše do své historie pořádáním Evropského poháru silničních závodních motocyklů na přírodních okruzích.
19.08.2011 - motomaniakova Čitatelia: 6502 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Na R6-ke z Anglicka
Aj na superšporte sa dá turistikovať.
18.08.2011 - mgilan Čitatelia: 5952 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Suzuki XF 650 Freewind motozraz - Pastviny 2011 ČR
Už po tretí krát som sa zúčastnil zrazu Freewinďákov ktorý sa konal tento rok (10.6-12.6.) pri priehrade Pastviny pri obci Nekoř.
Po tretí krát píšem preto lebo zakaždým sa my páčilo či už to bolo rok predtým v Netoliciach pri Šumave alebo môj prví freewind zraz vo Vrbne nad Pradedem.
17.08.2011 - felika Čitatelia: 9518 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Motodovolenka 2011 - Pobaltie + kúsok Balkánu
Odmala som chcel uvidieť Rigu – nádherné mesto s krásnou architektúrou ležiace na rieke Daugave, majestátne Čudské jazero, cez ktoré nedovidieť na druhý breh, hraničnú rieku Narvu, ktorá z neho tečie do Fínskeho zálivu pri rovnomennom meste, rovinatú pobaltskú krajinu plnú nekonečných lesov a s množstvom jazier... Diaľavy, kam máloktorý našinec cestuje.
15.08.2011 - chinaski Čitatelia: 5113 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Sólokapr tour - Panónia, Chorvátsko 2011
Ten strom povedal: Nepáči sa mi tá čierna motorka podo mnou, smrdí benzínom... Ten druhý strom vedľa nato: Ale no, ty sa vždy len sťažuješ si neurotik, vidno to z toho ako si ohnutý... A.G.
11.08.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4760 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet Motocyklov 8-9/2011
Nové číslo Sveta motocyklov je na pultoch novinových stánkov. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?
11.08.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 27220 [Testy a predstavenia - Test]

Niečo medzi malým a velkým Zedom - Kawasaki Z 750 R
Kawasaki na rok 2011 predstavila v Milane nového malého Zeda. Dostal označenie Z750R a čo sa skrýva pod týmto názvom ste si mohli v teoretickej rovine prečítať tu. Ale ako je to aj v praktickom svete? Dúfam, že sa mi to podarí priblížiť v tomto článku.
11.08.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4292 [Šport - Cestné Motocykle]

Michal Puškár získal ôsmy titul Slovenského šampióna, na medzinárodnej scéne mu patrí druhá priečka
Okruh pri Poľskej Poznani bol cez víkend dejiskom boja o titul slovenského šampióna v triede 125 SP a súčasne aj o titul UEM šampióna 2011
10.08.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2280 [Šport - Cestné Motocykle]

Jantulík získal ďalší bod v nemeckom šampionáte a už sa pripravuje na Grand Prix ČR v Brne
Na nemeckom okruhu Schleizer Dreieck pokračoval seriál Medzinárodných majstrovstiev Nemecka cestných motocyklov. V triede 125 ccm na štarte nechýbal ani pretekár AMK Brno Circuit Junior Teamu, Slovák Jakub Jantulík.
09.08.2011 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 3488 [Šport - Trial]

Pozvánka na Kysacký Trial 2011
Budúci víkend 13.-14.8.2011 vyvrcholí slovenská trialová sezóna posledným finálovým podujatím Medzinárodných Majstrovstiev Slovenska v triale, ktoré budú zároveň aj finálovým podujatím pohára stredoeurópskych krajín MACEC cup-u.
08.08.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2752 [Šport - Cestné Motocykle]

Jasenský Alpsko-Jadranským šampiónom, Puškár a Kamenický majstrami Slovenska
V poľskej Poznani sa uskutočnilo predposledné podujatie šampionátu UEM Alpe Adria, ktoré bolo zároveň záverečným dielom slovenského šampionátu cestných motocyklov.
05.08.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3952 [Šport - Cestné Motocykle]

V Poznani sa rozhodne o slovenskych šampiónoch cestných motocyklov 2011
Okruh pri poľskej Poznani bude cez víkend dejiskom predposledného dielu šampionátu Alpe Adria a zároveň posledným podujatím Majstrovstiev Slovenska.
04.08.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 14495 [Bleskovky - Novinky]

Nový skúter Honda Vision 110 od polovice augusta v predaji
Vision, novinka vo svete skútrov, ktorá bola nedávno predstavená verejnosti, sa od polovice augusta 2011 dostáva do predaja. Cena modelu je mimoriadne atraktívna a je stanovená na 1 790 EUR vrátane DPH.
Predchádzajúce | 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 | Nasledujúce

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!