Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1435 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31738
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18536)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13202)

Seriál článkov:

Zobrazujem články 3766 až 3780 z cekového počtu: 5362.

07.12.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 12690 [Bleskovky - PR bleskovka]

-

PSí HUBÍK - Nitra: Myslite na jar už teraz!

Ak plánujete do novej sezóny vyraziť v novom motooblečení, práve teraz je na výber najlepší čas.
V PSí HUBÍK - Nitra vám nielen že ušijú kombinézu, alebo bundu s nohavicami presne na mieru, ale môžete si tiež zostaviť vlastné farebné prevedenie. V priebehu mesiaca december naviac získate darček.

 

06.12.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 24359 [Novinky - Oznam]

-

Vianočné tipy 2010

Blížia sa nám Vianoce a aj ty rozmýšľaš, čo kúpiť tej svojej motorke (frajerke) alebo aj sebe pod stromček? Ako už tradične aj tento rok ti prinášame nejaké tipy.

 

06.12.2010 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 10329 [Testy a predstavenia - Prilby]

-

Predstavujeme karbónovú dizajnovku UVEX ONYX

Ešte pred koncom roka, sa nám do rúk dostala zaujímavá novinka z dielne UVEX na rok 2011. Celo karbonový model ONYX, ktorý jazdí aj Stefan Bradl.

 

06.12.2010 - tigrik77 Čitatelia: 21726 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Malí zbojníci od Suzuki (Bandit 1995 - 2010)

Som spokojný a šťastný majiteľ Banditu. Tak som sa rozhodol napísať niečo o týchto strojoch. Kedže moje skúsenosti sú prevažne z obsahom šesťsto a šesťstopäťdesiat bude to o nich.

 

03.12.2010 - alle Čitatelia: 10808 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Môj moto príbeh. Od ľadvinky k Aprilii Pegaso

Tak ako to vlastne celé začalo. Ja a motorky cez ľadvinku až k Aprilii Pegaso.

 

02.12.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 17407 [Bleskovky - PR bleskovka]

-

Adventure oblečenie Touratech Compañero

Nemecká spoločnosť Touratech prichádza na trh s novinkou v oblasti výbavy jazdca a to s revolučným oblečením Compañero. Ide o inovatívnu kombináciu ľahkého letného obleku so špeciálnym goretexovým trilaminátom.

 

02.12.2010 - Mitja Čitatelia: 13741 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

DRUM BUN po rumunských kopcoch pre jedenástkovú zmesku

Uno bere - jedno pivo, la revedere – dovidenia; základy ovládam, motocicleta zbalená, divočina čaká, otáznik nad Transalpinou priťahuje.

 

02.12.2010 - misko Čitatelia: 3069 [Šport - Rally]

-

Team Scandinavia pred Dakarom 2011

Jedným z jazdcov ktorí zostávajú verní značke KTM je aj nórsky sympaťák Pål Anders Ullevalseter. Vďaka svojej lojalite, ale hlavne vďaka výkonom, ktorými sa prezentoval v posledných rokoch, bude odmenený možnosťou štartovať na Dakare 2011 s najnovšou zbraňou z dielne rakúskeho výrobcu.

 

01.12.2010 - matoj Čitatelia: 11461 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

MZ - tour Európa 2010

Po minuloročnej motodovolenke v Česku Slnko seno a pár KM som bol pevne rozhodnutý pokračovať v ďalšom spoznávaní nových krajín. Tento krát som mal v hlave niečo väčšie...

 

30.11.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9869 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Rozhovor s Michalom Puškárom o technickom zákulisí jeho tohtoročného triumfu

V roku 2005 získal svoj prvý titul UEM AA šampióna a stal sa tak druhým Slovákom, ktorý dokázal získať tento titul. Od vtedy niekoľko rokov bojoval o jeho opätovné získanie, ale vždy mu unikol o vlások, keď postupne v ďalších sezónach získaval 2,8,3,2 miesto v celkovej klasifikácii.

 

30.11.2010 - misko Čitatelia: 3062 [Šport - Rally]

-

Dakar 2011: KTM opäť s Comom a Despresom

Posledné desaťročie jednoznačne dominujúca značka vstupuje aj do novej éry v plnej sile. Aspoň čo sa jazdeckej zostavy týka.

 

29.11.2010 - RiderHc Čitatelia: 6814 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Ako tulák motorku našiel

Já a nebo někdo z vás je tulák po hvězdách a v ruce svírá osud svůj a ten se musí stát. Ať vystoupí, kdo v řadě nechce stát ten zaslouží být tulák po hvězdách! (tichá dohoda)

 

29.11.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4574 [Šport - Rally]

-

Dakar 2011: Slováci pred nakladaním v Le Havre

Už len niekoľko týždňov zostáva do štartu nového ročníka Rally Dakar 2011, na ktorom bude mať opäť zastúpenie aj Slovensko. Tentoraz trojicou jazdcov!

 

29.11.2010 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 23290 [Testy a predstavenia - Test]

-

Uhýbajte z cesty, rúti sa veľký Zed - Kawasaki Z1000

138 koní , 110Nm a 218 kilo živej váhy. To všetko za necelých jedenásť litros euros. Začal som trochu z konca a dúfam, že to nie je na škodu. Aj tak ste si už čo to mohli prečítať o tom ako sa nám jazdilo na novom veľkom Zedovi, takže sa o ňom veľa nového ani nedozviete. A predsa...

 

28.11.2010 - misko Čitatelia: 2567 [Šport - Rally]

-

Dakar 2011: Luca Manca pripravený, David Frétigné s otáznikom

Taliansky jazdec, ktorý bol po havárii na tohtoročnom Dakare v ohrození života, je na 100% v poriadku a potvrdil že sa zúčastní Dakaru 2011.

 

| 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 |

Kawasaki Good Times Tour

Triumph-side-07-2025

HD-side-06-2025

Najsledovanejšie videá:

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »