Anketa:
Seriál článkov:
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 4201 až 4215 z cekového počtu: 5363.
20.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5352 [Novinky - Oznam]

Petícia za beztrestný pohyb po poľných a lesných cestách
Milý priatelia motošportu, autošportu, quadšportu, offroadšportu a všetci milovníci moto, auto, quad, ski turistiky. Obraciam sa na vás s prosbou o pomoc pri zbieraní podpisov na petíciu ,ktorá sa týka beztrestného pohybu po poľných a lesných cestách.
20.11.2009 - RAON Čitatelia: 8137 [Vaše stroje - Moja motorka]

Návrat do minulosti
Keby motorka vedela rozprávať a dokumentovať čo zažila....
19.11.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7669 [Bleskovky - Novinky]

Honda zverejnila cenu novej VFR1200F
Príchod novej VFR-ky je ako sa zdá veľmi očakávaný. Doteraz bola však takmer poslednou neznámou cena.
19.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 14379 [Bleskovky - PR bleskovka]

Stomp Racing na Slovensku
Najväčší výrobca pitbike-ov v Európe Stomp Racing má od septembra tohto roku svoje zastúpenie aj na Slovensku v podobe Stomp Racing Slovakia.
18.11.2009 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 49075 [Testy a predstavenia - Test]

Záver dlhodobého testu: Honda CBF 125 najazdila u nás 12000 km
Sezóna sa nám skončila a je načase začať bilancovať. Čože sme to tu mali? Ach áno, naša neúnavná spoločníčka Honda CBF 125. Strávila u nás celú sezónu, bola sa pozrieť do Álp a na Korziku a navyše prinášame názor začínajúcej jazdkyne, ktorej sme ju zapožičali.
17.11.2009 - pind Čitatelia: 12755 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ako sme šli do Benátok alebo mini moto roadtrip 2009
Koniec septembra stále viac pripomínal leto ako jeseň, bol by preto hriech takéto počasie nevyužiť na menší výlet, ktorý nám dovoľoval čas aj peňaženka. Rozhodli sme sa pre Benátky s dvomi plánovanými zástavkami v Rakúsku, cestou tam v Grazi a cestou spať opäť v Rakúsku, v Stadl an der Mur.
15.11.2009 - MajoKE Čitatelia: 23318 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grécko – splnený sen. Meteora, Olympia, Mykény. 1. časť.
Ťažko nájsť v Európe dospelého človeka, ktorý by nepočul o gréckych bohoch, hrdinoch, bájkach, obdivuhodných stavbách. Prežili mnoho stáročí.
14.11.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5064 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Víkendová poltisícka
Tento víkend improvizácia, odborne povedané, túlanie. Hlava nemá jasno, iba niečo tuší. Načo plánovať výlet, keď sa vždy môže čokoľvek zmeniť?
10.11.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14502 Strany: 2 [Novinky - Oznam]

Novinky z EICMA 2009 v Miláne naživo!
Tradičná motocyklová výstava EICMA dnes otvorila svoje brány pre novinárov. Aj napriek skromnejšej ponuke ako sme zvyknutí z ostatných rokov sme tu nemohli chýbať.
DOPLNENÉ: ďalšie foto a značky KTM, Aprilia, Moto Guzzi, Suzuki, Can-am, Peugeot, Kymco...
09.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 16278 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Nová Ducati Multistrada 1200
Nová Multistrada je na svete!
09.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13156 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Ďalšie novinky 2010 od Hondy – CBF1000, PCX a nová farba pre Transalp
Tesne pred milánskou výstavou Honda uvoľnila informácie k dvom novým modelom a o zmenách farebných kombinácií na Transalpe, CBF125 a Innove.
08.11.2009 - motoracingsk Čitatelia: 6675 [Šport - MotoGP]

MotoGP - Valencia - 17.kolo
Španieli ovládli záverečné tohoročné preteky Majstrovstiev sveta cestných motocyklov: preteky 125 ccm vyhral Julian Simon, štvrťlitrom dominoval Hector Barbera, najrýchlejším jazdcom triedy MotoGP bol Dani Pedrosa. Posledným Majstrom sveta v histórii triedy 250 ccm sa stal Hiroshi Aoyama.
08.11.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15108 [Testy a predstavenia - Test]

Enduro víkend v Rumunsku na štyroch kolesách „Can-am“
Záver sezóny, posledné teplé lúče slnka, rumunské hory a štvortkolky Can-Am. K tomu Jaro Katriňák ako sprievodca. No povedzte, odolali by ste takémuto pozvaniu?
06.11.2009 - Varan Čitatelia: 11742 [Bleskovky - Novinky]

Novinky v BMW na rok 2010
Z mníchovskej dielne prichádzajú informácie o modeloch R1200GS/Adventure a R1200RT na rok 2010. Značnou modernizáciou prešiel motor, odteraz s dvomi vačkovými hriadeľmi DOHC.
06.11.2009 - Paulie Čitatelia: 11976 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grossglockner a Dolomity, alebo ako sme sa stali motorkármi
Hovorí sa, že kto nebol na Grossglockner Hochalpenstrasse, nie je motorkár. Síce jazdím na motorkách už od pätnástich rokov, ale motorkár potom ešte nie som. Tak som sa to rozhodol napraviť.
Predchádzajúce | 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 | Nasledujúce
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!