ISSN 1336-6491 | Online: 1344 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31781
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18559)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13222)

Seriál článkov:

Zobrazujem články 4756 až 4770 z cekového počtu: 5364.

17.06.2008 - Zeno Čitatelia: 5015 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Kolotoč Czech Endurance Cup odštartoval v Moste

Tak znova to vypuklo! Keďže sme zvládli zimnú klasifikáciu, spočívajúcu v urýchlenej úhrade štartovného, tento rok budeme stabilným tímom štartového poľa. Na tento rok nám organizátori nadelili šesť pretekov, čo znamená, že si dáme 3 x Most, 2 x Brno, 1 x sa odvezieme aj na Hungáči. Aby toho nebolo málo, tak 3x sa pôjde šesťhodinovka.

 

17.06.2008 - JimRH Čitatelia: 7520 [Šport - SuperMoto]

-

Pitbike SUMO v poločase

31. 5. - 1. 6. 2008 se ve slovenské Dunajské Stredě odjel v pořadí druhý závod ze čtyřdílného podniku Euro Supermoto Pitbike Cup 2008.

 

16.06.2008 - agressor Čitatelia: 41601 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test najmenšej Ninje od Kawasaki - 250R

Premýšľam, načo je taká dvestopäťdesiatka dobrá. Bude to veľká stodvadsaťpäťka alebo malé päťkilečko? Ninju 250R preberám s veľkými otáznikmi a teším sa, že si ich zodpoviem.

 

16.06.2008 - Brambo Čitatelia: 4072 [Šport - SuperBike]

-

WSBK 2008 – 7 – Nurburgring

Tentoraz bojovali jazdci po deväťročnej pauze na nemeckom okruhu Nurburgring. Dvojnásobné superbajkové zlato si odniesol Noriyuki Haga a zlato superšportové Andrew Pitt. Veľký dôvod na oslavu mal aj český tím Intermoto.

 

16.06.2008 - clean0750 Čitatelia: 13041 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

-

Víkend reflexnej vesty, 4. - 6. júla 2008

Predpoveď počasia na najbližších pár mesiacov vyzerá podľa Dr. Ilka veľmi priaznivo nielen pre opaľovaniachtivých, ale najmä pre nás, milovníkov motorizovanej jednej stopy, ktorí aspoň z času na čas radi vyvetráme svoje hlavy na motorke.

 

16.06.2008 - Scarp Čitatelia: 3694 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka na Scooter Show 2008

Máte chuť sa zabaviť, zasúťažiť si, užiť si skvelý výjazd a zašprintovať si na uzavretej dráhe? Tak potom je Scooter Show tá správna akcia pre vás.

 

13.06.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6200 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Yamaha deň na okruhu v Moste, 9. – 10. 6. 2008

V pondelkové skoré ráno, či skôr v noci, sme vyrazili na Mostecký autodrom, kde sa konal počas dvoch dní Yamaha deň. K dispozícii na otestovanie sme mali letecký R-kový materiál a (polo)nahotiny FZ.

 

10.06.2008 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 6183 [Novinky - Pozvánka]

-

ASKOF Cassovia Cup v Slanci

Pozývame vás na ďalšie preteky ASKOF Cassovia Cup v Slanci.

 

08.06.2008 - Ridgeback Čitatelia: 22363 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda VFR 800, alebo V2 + R4 = V4

Honda VFR 800. Posledná verzia RC46 jazdí od roku 2002 už nejakú tú sezónu takmer nezmenená a vôbec sa nezdá, že by sa mala odobrať do motocyklového záhrobia. Konkurencia z cudzích i vlastných radov totiž nespí a svoje výtvory pravidelne osviežuje, často už po dvoch rokoch produkcie.

 

08.06.2008 - Brambo Čitatelia: 3819 [Šport - MotoGP]

-

MotoGP 2008 – 7 – Katalánsko

Na domácej veľkej cene zvíťazil v najsilnejšej kubatúre suverénne Dani Pedrosa, v 250ccm Marco Simoncelli a v 125-kách Mike DiMeglio.

 

06.06.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 25297 [Testy a predstavenia - Test]

-

3000 km v sedle Hondy XL 700 V Transalp na Rally Central Europe

Túto novinku na poli cestovných endúr sme si v teste už predstavili. Rozhodol som sa však Transalpa otestovať v podmienkach, na ktoré bol stvorený; viac ako 3000 km za jeden týždeň v Maďarsku a Rumunsku.

 

06.06.2008 - Peter Fischer Čitatelia: 58145 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test ortodoxného endura BMW F 800 GS

Skôr som čakal blesk s jasného neba než to, že sa na novej osemstovke povozím už v apríli. A že bude krásne zabehnutá, s dobrou výbavou a že s ňou pôjdem pozrieť Central Europe Rally, sa mi ani nesnívalo.

 

06.06.2008 - Kwasak Čitatelia: 5638 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Májový víkend v Alpách - BMW Mountain Days 2008

O rakúskych Alpách a Grossglockneri sa tu popísalo veľa riadkov. Možno niekoho zaujme aj náš zážitok z jedného májového víkendu.

 

05.06.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9502 [Novinky - PR článok]

-

Leto s Kawasaki - zľavy až do 80.000 Sk

V rámci akcie Leto s Kawasaki znížila spoločnosť U.M.S., s.r.o. ceny na vybrané modely motocyklov, atv a quad značky Kawasaki.

 

05.06.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4230 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Enduroaktuál motoride 06/2008

Začiatkom budúceho týždňa sa dostane k našim predajcom, do stánkov PNS, na vybrané čerpacie stanice a stabilné predajné miesta nové číslo časopisu Enduro aktuál motoride.

 

| 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 |

Triumph-side-07-2025

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »