Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1291 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31783
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18560)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13223)

Seriál článkov:

Zobrazujem články 5161 až 5175 z cekového počtu: 5364.

22.08.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 17290 [Testy a predstavenia - Doplnky]

-

Test motoalarmu Scorpio SR-i500 SE – montáž a prvé skúsenosti

Práve rozbiehame testy troch alarmov, ktoré nám poskytla spoločnosť Bike Security. Tu je úvodný článok o prvom z nich.

 

04.08.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 10238 [Novinky - Pozvánka]

-

Crazy Moto Show 2006 Honda bike day 6

12. 08. 2006 (sobota v čase 09.00 - 17.30 h), Letisko Žilina - Dolný Hričov, súťaž o kaskadéra roka, preteky MINIBIKE – AMATÉRI

 

02.08.2006 - Mishko Čitatelia: 61930 Strany: 2 [História]

-

Najlepšie motorky všetkých čias

Produkčný team Discovery Channel v roku 2005 natočil jeden diel relácie s názvom „Greatest Ever“ venovaný najlepším motocyklom všetkých čias.

 

31.07.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11965 [Novinky - Pozvánka]

-

Aké bude 5. stretnutie MotoRide-ákov?

Jubilejné piate stretnutie priaznivcov tejto stránky sa uskutoční počas druhého augustového víkendu v jednom z najkrajších kútov Slovenska – v Pieninách.

 

20.07.2006 - FaDe Čitatelia: 31484 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Dobré Rady]

-

Nórsko - Švédsko, Oslo - Štokholm

Tento článok si nekladie za úlohu vymenovať najzaujímavejšie miesta v týchto krajinách, nie je ani zoznamom pamätihodností ani cestopisom. Tento článok som sa rozhodol napísať ako súhrn užitočných informácií pri ceste do Nórska alebo Švédska.

 

19.07.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6420 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Slovenský MP Furtom Racing tím na UEM Alpe Adria Brno 14 - 16. 7. 2006

Slovenský motocyklový tým MP Furtom Racing sa počas uplynulého víkendu zúčastnil štvrtého podujatia európskeho šampionátu UEM Alpe Adria, ktoré sa konalo na Masarykovom okruhu v Brne. V triede 125 SP sa postavilo na štart 33 jazdcov zo 6 krajín.

 

18.07.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 56475 [Novinky - PR článok]

-

Výfuky Viper – slovenský výrobok za dobrú cenu

Šikovní chalani z Viper Design Šaľa robia koncovky takmer na všetky športové a turistické motorky. S dobrým zvukom, v dobrej kvalite a za viac než pohodové ceny...

 

11.07.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 45705 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Dvojtest Honda CBF 600 N a CBF 250

Utiekol nejaký čas a nám sa po CBF 500 a 600 S dostali do pazúrov aj nahé šesťkilo a štvrťlitrík z tohto modelového radu.

 

29.06.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 15374 [Testy a predstavenia - Test]

-

Minitest prídavného brzdového svetla Excelle Ray

Máloktorá motorka má brzdové svetlo riešené samostatne, obrovská väčšina z nich ho má kombinované s koncovým svetlom. To je dosť na škodu, lebo tým klesá naša bezpečnosť na cestách. A to svetlo navyše zvykne byť zahádzané blatom, prachom, batožinou a podobne...

 

22.06.2006 - motofanatic Čitatelia: 12768 [Vaše stroje - Moja úprava]

-

Suzuki GSX-R 750 Vampire red line OMtuning

Zasa nebolo čo v zime robiť, tak som si stvoril svojho Upírika - motorku, ktorá je INÁ ako ostatné a ktorá ma rada len a len mňa.

 

21.06.2006 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 22154 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Test: Motocyklový alarm Sentinel 1100 Moto - montáž a skúsenosti

Preč sú tie časy, keď si pioniera oprel o schody miestnej Jednoty a odbehol si s kamošmi na pár malinoviek za korunu päťdesiat. A keď si sa vrátil, tvoj pionier tam na teba stále poslušne čakal s červenou šatkou uviazanou okolo krku.

 

08.06.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9597 [Novinky - Pozvánka]

-

Motoride stretko Odpadlíci, Bojnice 18. – 20. 8. 2006

Odpadlíci všetkých krajín, spojte sa! Po úspešnom prvom ročníku, prichádza druhé, jedinečné a nenapodobiteľné stretnutie Odpadlíci Motoride 2006.

 

29.05.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 28647 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Ukrajina 2006 Enduro tím - Koločava - Komsomoľsk

Jedno viem teraz. Na Ukrajinu sa budúci rok vyberiem znovu. Tentoraz už mám podrobnejšiu mapu a už aj znalosti o tom, čo sme nevideli. Pôjdeme však spolu s Dadi a nevynecháme ani cestu z Koločavy na Komsomoľsk.

 

22.05.2006 - zajo78 Čitatelia: 14667 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Ukrajina 2006 - sedem statočných motocyklov

Neviem kedy presne to bolo, ale určite niekedy na chate vo Vyšnej Boci som sa po rozhovore s Awiom rozhodol, že na Ukrajinu sa určite raz zveziem. Počas zimných stretnutí sa sformovala malá skupinka, ktorá sa chcela vybrať do doposiaľ nepoznanej krajiny.

 

22.05.2006 - lievik11 Čitatelia: 22682 [Technika - Dobré Rady]

-

Vysielačky pre motorkárov

Určite poznáte ten pocit, keď jazdíte po cestách ako skupinka motorkárov a v duchu obdivujete krásu našej prírody. Neopísateľný pocit, až vás to láka s niekým sa o tom podeliť, „aha vidíš napravo tú krásnu skalu tie vysoké smreky alebo ženu cupkajúcu minisukni?“ Je tu možnosť a o tom by som vám chcel niečo popísať.

 

| 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 |

Motozem

Triumph-side-07-2025

MG-V7-side-07-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »