Anketa:
Seriál článkov:
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 5341 až 5355 z cekového počtu: 5365.
26.10.2001 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 13538 Strany: 5 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Záver mototuristickej sezóny by MotorideEastSideClub (uzatváranie ciest po vychodňarsky :-)
Prišiel október, s ním aj jeseň a záver motocyklovej sezóny. Ako každý motorkár aj my sme sa rozhodli pre dôstojnú rozlúčku s touto sezónou, ktorá bola pre nás niečím zvláštna. Awia totiž vymenil Simsona za Kawu a ja som si konečne kúpil motorku.
22.10.2001 - feci Čitatelia: 6818 [Šport - GP 250]

Malaysian GP, 250ky - Katoh sa už z trónu kráľa 250iek nenechá zhodiť
Japonský jazdec na Hodne získal svojím výťazstvom na veľkej cene Malajzie titul majstra sveta v 250kách. Katoh porazil svojho večného rivala Haradu v 20 - kolovom závode dľžky 5,54 km v Sepangu za tropickej horúčavy.
17.10.2001 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 7960 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Môj prvý výlet alebo Tenkrát poprvé :-))
Keďže som ešte so svojim Trhačom nebol na žiadnej ďalekej ceste rozhodol som sa pre rázny krok. V strede týždňa som si vzal deň dovolenky a vyrazil som smer Vysoké Tatry.
16.10.2001 - feci Čitatelia: 6215 [Šport - GP 250]

Qantas Australian 250cc Grand Prix - Katoh opäť bližšie k titulu majstra sveta
Zdá sa, že dobre rozbehnutého Katoh-a už nikto nezastaví na ceste k triumfu v 250kách, keď na veľkej cene Austrálie vyhral už svoju 9-tu veľkú cenu.
13.10.2001 - Peter Fischer Čitatelia: 198280 [Technika - Dobré Rady]

Ako uložiť motorku na zimný spánok...
Počasie už naozaj motorkárom nepraje. Chtiac nechtiac je tu koniec sezóny a tak nezabudnite dopriať svojim strojom trochu starostlivosti...
Tak tu je niekoľko rád ako celkom správne uložiť motorku na zimný spánok.
26.09.2001 - Keso Čitatelia: 6376 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]
Redbull Get On Top 2001
Úplne nezávislý pohlad na akciu Redbull Get On Top. Žiadne faktické informácie v tomto príspevku nenájdete, lebo som si nerobil poznámky a vôbec som neplánoval písať z nej reportáž.
23.09.2001 - Dusky Čitatelia: 31702 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kawasaki KLE 500 1996
No takže niečo o mojej mašine!!
Je to Kawasaki KLE 500, r.v. 1994, dvojvalec,cestné endurko vodník.
20.09.2001 - inferno Čitatelia: 4774 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Margitka s Ilonou
7.9.2001: Štartujem z PD pomaly sa prebublávam cez brutálne preplnené cesty na zraz v kempe Margita Ilona. Srdce poskakuje radosťou, starosti odvial vietor...
12.09.2001 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 43098 [Vaše stroje - Moja motorka]

Jawa 350/638 Trhač Silnic
Tak sa mi konečne podarilo urobiť zopár fotiek. Nie su síce nič moc,
ale je tam to čo tam má byť :-))
Takže. Rok výroby môjho "trhača" je 1987 a ja som jeho 3 majiteľ. Inak je
to moja prvá motorka. Aj napriek svojím rokom vyzerá stále dobre.
31.08.2001 - Tibharos Čitatelia: 22643 [Vaše stroje - Moja motorka]

Simson S51
Mého stroja sem koupil pouze před dvěma měsíci. Je to Simson S51 Enduro rok výroby 1983.
27.08.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5557 [Šport - GP 125]

Eliasovo druhé víťaztvo v GP, Brno 26.8.2001
Juniorský jazdec tímu Telefonica Movistar Toni Elias sa stal novým lídrom šampionátu 125-tiek potom čo získal víťaztvo v poslednej zákrute pred Luciom Cecchinellom a Stevom Jenknerom.
23.08.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17509 [Mototuristika - Západné Slovensko - Cestopis]

Dvojdňový sólo výlet na Oravu
Vždy keď sa naskytne nejaká príležitosť niekam vycestovať neváham a hneď osedlám svoju motorku. Tak tomu bolo aj teraz. Nešlo však o nijakú moto akciu, ale len o malú firemnú oslavu. Ako miesto sme zvolili mesto Tvrdošín na Orave.
Najskôr sa mi to zdalo dosť ďaleko (z Košíc) a uvažoval som nad tým, že pôjdem s ostatnými autom (z finančných dôvodov), ale nakoniec som sa rozhodol, že si to nenechám ujsť, však už sa blíži koniec sezóny...
31.07.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 25320 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kawasaki Z400J 1982
Kawasaki to je kus histórie, Niektorí z Vás možno poznáte slávne modely Z tejto značky. Boli to hlavne Z1, Z900, Z1000 a ešte obrovská šesťvalcová Z1300. Z 400 J je zmenšeninou týchto modelov pre začínajúcich jazdcov...
30.07.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 108325 [Vaše stroje - Moja motorka]

Simson S70
Kto by nepoznal tento stroj ??? Vela motorkárov začínalo presne na ňom. Bola to raketa oproti 50-tkovým babetám a nejeden 15-ročný chalan po nej túžil...
21.07.2001 - feci Čitatelia: 10433 [Testy a predstavenia - Test]

Divoká nádhera - MV Agusta F4 Brutale
Rovnaký tím odborníkov z vývojového oddelenla Cagivy, stál aj pri zrode unikátneho stroja, ktorým
chce výrobca osloviť rovnako náročných zákaznikov, ale s trocha iným zameraním.
Predchádzajúce | 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!