Anketa:
Články - Šport
- MotoGP
- SuperBike
- Cestné Motocykle
- Enduro
- Motocross
- SuperMoto
- Trial
- Plochá dráha
- Šesťdňová
- Rally
- Freestyle MX
- Ostatné
- GP 500
- GP 250
- GP 125
- Všetky
Zobrazujem články 1756 až 1770 z cekového počtu: 2304.
01.05.2009 - motogpsk Čitatelia: 3233 [Šport - MotoGP]
MotoGP bez Rossiho??? Možná už za rok!
Valentino Rossi naznačuje odchod do šampionátu WRC již po sezóně 2010. Kariéra ve Formule 1 už fenomenálního doktora nečeká.
29.04.2009 - motogpsk Čitatelia: 2808 [Šport - MotoGP]
Nicky Hayden: Takhashi mě prostě sundal
Nicky Hayden i Yuki Takahashi vyjádřili velké zklamání po pádu v prvním kole nedělního závodu japonské VC v Motegi.
28.04.2009 - Cacao Čitatelia: 1978 [Šport - Cestné Motocykle]
Aj Tomáš Svitok tesne za pódiom
V rámci UEM Alpe Adria Championship sa už tradične vypisujú aj Majstrovstvá Slovenska. V Maďarsku samozrejme nechýbal ani 18-ročný Tomáš Svitok, ktorý s podporou tímu K+L Intermoto Czech štartuje v triede Supersport.
28.04.2009 - Cacao Čitatelia: 1854 [Šport - Cestné Motocykle]
Michal Puškár tesne za pódiom
Počas uplynulého víkendu sa na maďarskom Hungaroringu konalo úvodné podujatie UEM Alpe Adria Championship v cestných pretekoch motocyklov.
27.04.2009 - Cacao Čitatelia: 3099 [Šport - SuperBike]
Smržák prvýkrát na bedni! WSBK - 4 - Assen
Tento víkend bol pekne nabitý športom a tým motoristickým úplne. Všetko sa začalo už ráno, keď odštartovala GP Japonska, plechovkári mohli sledovať aj F1tku a my čo sme sa chceli pozerať na fajné preteky sme prepli na svetové Superbajky.
26.04.2009 - motogpsk Čitatelia: 3558 [Šport - MotoGP]
Jorge Lorenzo víťazom GP Japonska triedy MotoGP v Motegi
Víťazom japonskej GP v Motegi sa v triede MotoGP stal Jorge Lorenzo na Yamahe pred tímovým kolegom Valentinom Rossim. Úspech japonských značiek na domácom okruhu spečatil tretím miestom Dani Pedrosa na Honde.
26.04.2009 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 5962 [Šport - Enduro]
MM SR Countrycross Budimír 2009 – po prvom dni
Druhé podujatie sezóny odštartovalo v nádhernom počasí dnes o 10:00. Prihlásených bolo niečo cez 250 jazdcov, čakala ich vyše 10 kilometrová, prevažne lesná trať.
23.04.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7158 [Šport - Rally]
Paríž Dakar stále žije – Heroes Legend 2009
Kto niekedy nesníval o účasti na legendárnej rally Paríž – Dakar, ktorá štartuje pod Eifellovkou a končí o 15 dní neskôr pri známom ružovom jazere Lac Rose v Dakare?
16.04.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10504 [Šport - Enduro]
Pozvánka: 25. - 26. 4. 209 - Cross Country Budimír
Už niekoľko rokov neboli na východe v okolí Košíc Slovenské a medzinárodné majstrovstvá v country cross. Druhé podujatie sezóny MM SR enduro a country cross to ale 25. a 26. apríla zmení.
08.04.2009 - hajdukm Čitatelia: 5874 [Šport - Enduro]
ASKOF Cassovia Cup v roku 2009
Prvý pretek ASKOF Cassovia Cup-u sa neúprosne blíži a už teraz sa množstvo jazdcov pripravuje na dátum 19.4.2009 kedy sa v Šarišských Bohdanovciach rozozvučí rev motorov.
05.04.2009 - Cacao Čitatelia: 3076 [Šport - SuperBike]
Double v podaní Hagu, to je víkendová Valencia. WSBK 2009 - 3 - Valencia
Po kratšej pauze boli cez víkend zas na pláne svetové superbajky. Haga "válí"...
29.03.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5225 [Šport - Enduro]
Na piesku v Borskom Mikuláši dominoval Štefan Svitko
Aj v tomto roku sezóna odštartovala v Borskom Mikuláši. Hneď prvý štart v tejto sezóne sa omeškal o jednu hodinu, vďaka veľkému záujmu zo strany jazdcov, ktorí predĺžili preberanie motocyklov. 278 nadšencov sa zišlo pomerať si svoje sily po zimnej prestávke.
25.03.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4734 [Šport - Enduro]
Enduro sezóna 2009 začína v Borskom Mikuláši
Len pozvoľna sa zima lúči so svojou vládou, avšak čoraz hlasnejšie sa hlásia o slovo motorky. Tento rok čaká vyznávačov enduro a cross country v období od marca do októbra jedenásť podujatí, pričom na Slovensku sa uskutočnia aj preteky majstrovstiev sveta a Európy.
17.03.2009 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 13113 [Šport - Ostatné]
Pionier cup 15.3.2009 – koniec zimnej sezóny + kalendár na leto!
Jar sa našťastie neúprosne blíži, konečne začne sezóna. Sú ale veci, ktoré potešia a zahrejú aj v zime.
15.03.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 3539 [Šport - SuperBike]
WSBK 2009 - 2 - Losail
Už druhé kolo majú za sebou svetové superbajky. V horúcom Qatare si s podmienkami najlepšie poradila Yamaha s nováčikom v sedle.
Predchádzajúce | 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 | Nasledujúce
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!


















