Anketa:
Články - Šport
- MotoGP
- SuperBike
- Cestné Motocykle
- Enduro
- Motocross
- SuperMoto
- Trial
- Plochá dráha
- Šesťdňová
- Rally
- Freestyle MX
- Ostatné
- GP 500
- GP 250
- GP 125
- Všetky
Zobrazujem články 1861 až 1875 z cekového počtu: 2299.
24.05.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6738 [Šport - Enduro]

Erzberg Rodeo 2008 - deň druhý
Jedenásť večer, dnes to bude naozaj len bleskovka s fotkami z dnešného dňa. Pogram tu v Erzbergu sa posúva k večerným hodinám, a len pred chvíľou skončilo odovzdávanie cien najlepším z prologu a Rodeo-X Endurocrossu.
23.05.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8745 [Šport - Enduro]

Erzberg Rodeo 2008 - deň prvý
Tak toto je iný masaker, ako sa vraví. Každopádne vycestovať do Rakúska sa oplatilo. Od skorého rána pozeráme a takmer vkuse jazdíme v obrovskom lome...
21.05.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6525 [Šport - Enduro]

Erzberg Rodeo 2008 predo dvermi
Aj tohto roku sa v obrovskom kameňolome v Rakúsku zídu špičkoví jazdci endura, motokrosu, freestyle motokrosu alebo aj stuntrideri, aby si zmerali sily v tomto kamennom kotli.
19.05.2008 - Brambo Čitatelia: 5001 [Šport - MotoGP]

MotoGP 2008 – 5 – Le Mans
Opäť Valentino Rossi! V poloupršanom Le Mans zvíťazili okrem Valeho aj Alex Debon v kubatúre 250ccm a Mike DiMeglio v kubatúre 125ccm.
12.05.2008 - Richard Karnok Čitatelia: 3571 [Šport - Cestné Motocykle]

Alpe Adria 11. 5. 2008 - Svitok v Rijeke s poruchou na desiatom mieste
Uplynulý víkend patril v chorvátskej Rijeke prvému tohtoročnému podujatiu seriálu Alpe Adria Championship, v rámci ktorého sa už tradične jazdia aj Majstrovstvá Slovenskej republiky cestných motocyklov. Samozrejme, že na mieste nechýbal ani slovenský pretekár Tomáš Svitok z Gold Fren Teamu Erinac.
12.05.2008 - Brambo Čitatelia: 4335 [Šport - SuperBike]

WSBK 2008 – 5 – Monza
La Pista Magica – v talianskom chráme rýchlosti zvíťazili Neukirchner, Haga a Foret.
05.05.2008 - Cacao Čitatelia: 4893 [Šport - Rally]

To najlepšie v obraze z Central Europe Rally 2008
Central Europe Rally skončila tak ako skončila. Mnohým sa to nepáčilo. Každý máme svoje pre a proti, ale skúsme sa na celú rally pozrieť bez nášho komentára prostredníctvom krátkych video šotov a fotiek.
05.05.2008 - Brambo Čitatelia: 4454 [Šport - MotoGP]

MotoGP 2008 – 4 – Čína
V najsilnejšej kubatúre zvíťazil po dlhej dobe Valentino Rossi, v štvrťlitroch Mika Kallio a v „osminkách“ Andrea Iannone.
02.05.2008 - bobakk Čitatelia: 2846 [Šport - Enduro]

Motoprášenie aneb bahnenie bez blata
Séria akcii pri obci Chlmec tentokrát pokračovala za celkom príjemných podmienok. Bolo podstatne teplejšie ako pri prvých dvoch akciách a väčšinu času slnečno. Na trati sa však miesto rozhadzovania blata tentokrát víril prach.
01.05.2008 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 5414 [Šport - Rally]

Žije ešte duch Dakaru?
Začiatkom roka 2008 zostal celý motoristický svet v šoku. Dôvodom bolo zrušenie najťažší motoristických pretekov – Rally Paríž (Lisabon) Dakar kvôli hrozbe teroristických útokov.
26.04.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7260 [Šport - Rally]

Rally Central Europe 2008: 7. etapa - Katroš potvrdzuje svoju dominanciu ďalším víťazstvom, celkovým víťazom Rally je však David Casteu
Dnes bola na pláne posledná etapa Rally. Šla sa rovnaká špeciálka ako včera, ale v opačnom smere. Dominoval Jaroslav Katriňák.
25.04.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5918 [Šport - Rally]

Rally Central Europe 2008: 6. etapa - Nejasnosti pokračujú, Katriňákova penalizácia bola znížená
Dnešná stapa bola úplne rovnaká ako včerajšia, rovnaký terén, rovnaké špeciálky, nejazdili sa ani v protismere. Nejasnosti ohľadom penalizácií jazdcov však pokračujú.
24.04.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6583 [Šport - Rally]

Rally Central Europe 2008: 5. etapa - Smolný deň, Jaro Katriňák penalizovaný!
Dnes bola na pláne najdlhšia špeciálka celej rely - 157 km na čas. Jaro mal však smolu. Okrem technických problémov v prvej špeciálke dostal penalizáciu 1 hod 10 min.
23.04.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7475 [Šport - Rally]

Rally Central Europe 2008: 4. etapa - Na piesku kraľuje Despres, vo Veszpréme Katriňák!
Dva dlhé presuny, dve špeciálky. Zatiaľ najdlhšie na Rally Central Europe. Katroš zapisuje ďalšie víťazstvo v špeciálke a sťahuje náskok na prvého Davida Casteua.
23.04.2008 - JimRH Čitatelia: 3374 [Šport - SuperMoto]

První body "evropy" rozdány - Písek 19. - 20. 4. 2008
Minulý víkend po velkém očekávání konečně odstartoval prvním závodem v Písku letošní seriál Euro Supermoto Pitbike Cup 2008.
Predchádzajúce | 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 | Nasledujúce

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!