Anketa:
Články - Šport
- MotoGP
- SuperBike
- Cestné Motocykle
- Enduro
- Motocross
- SuperMoto
- Trial
- Plochá dráha
- Šesťdňová
- Rally
- Freestyle MX
- Ostatné
- GP 500
- GP 250
- GP 125
- Všetky
Zobrazujem články 1936 až 1950 z cekového počtu: 2299.
04.10.2007 - Brambo Čitatelia: 3183 [Šport - SuperBike]

WSBK 2007 – 12 – Taliansko, Vallelunga, 30.9.2007 ...BBS
V talianskej Vallelunge pokračoval šampionát predposlednou zastávkou, pod skratkou BBS sa ukrývajú víťazi Biaggi, Bayliss a Sofuoglu.
30.09.2007 - Zeno Čitatelia: 6481 [Šport - Cestné Motocykle]

Posledné CEC v Brne znova s Motoride Teamom
Takže od nášho smolného šesťhodinového závodu, ktorý sme nedokončili a ďalšieho v Moste, ktorý sme absolvovali bez zraneného Roba, to tentoraz vyzeralo ozaj dobre.
29.09.2007 - Brambo Čitatelia: 3354 [Šport - MotoGP]

MotoGP 2007 – 15 – Japonsko, Motegi, 23.9.2007 Talianska provokácia v Japonsku
Casey Stoner je majstrom sveta MotoGP 2007! Na veľkej cene Japonska nezvíťazil v žiadnej kubatúre japonský motocykel, tasili sa harakiri nože...
26.09.2007 - Brambo Čitatelia: 3189 [Šport - MotoGP]

MotoGP 2007 – 14 – Portugalsko, Estoril, 16. 9. 2007, Rossi je späť
V Estorile zvíťazil Valentino Rossi, Alvaro Bautista a Hector Faubel.
23.09.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7423 [Šport - Enduro]

Finále ME enduro – medaila pre Slovensko!
Počas tohto víkendu vyvrcholil tohtoročný seriál Majstrovstiev Európy štvrtým podujatím v Poľsku (Sidkówka-Noviny).
20.09.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9165 [Šport - Enduro]

Rozhovor: Ivan Jakeš nielen o Hungarian Baja 2007
Keďže Ivan Jakeš sa momentálne fláka niekde v dunách marockej púšte a do mojej poštovej schránky neprišlo od neho očakávané CD s fotkami z preteku Hungaian Baja, zverejním aspoň rozhovor.
13.09.2007 - Brambo Čitatelia: 2897 [Šport - SuperBike]

WSBK 2007 – 11 – Nemecko, Eurospeedway Lausitz, 9. 9. 2007 Toselandov náskok znížený
Na okruhu Eurospeedway Lausitz sa konalo ďalšie kolo pretekov WSBK. Ako dopadlo?
05.09.2007 - Brambo Čitatelia: 3487 [Šport - MotoGP]

MotoGP 2007 – 13 – San Marino, Misano, 2. 9. 2007 V Misane dve Suzuki na pódiu... a zas Stoner
Po 14-ročnej prestávke sa vrátila Veľká cena do San Marina na zrekonštruovaný okruh Santamonica, ktorý sa jazdí od tohto roku v opačnom smere ako doteraz.
05.09.2007 - Richard Karnok Čitatelia: 2544 [Šport - Cestné Motocykle]

Svitkov úspech na Hungaroringu
Skvelé výsledky dosiahol na maďarskom okruhu Hungaroring v seriáli UEM Alpe Adria Championship tím Gold Fren Team Erinac, v ktorom štartuje náš 17-ročný pretekár Tomáš Svitok.
02.09.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6177 [Šport - Enduro]

Majstrovstvá sveta Enduro Krompachy 2007
Predposledný diel tohtoročného seriálu majstrovstiev sveta enduro sa šiel na Slovensku a na štart sa v sobotu postavilo takmer 90 najlepších jazdcov sveta.
01.09.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4938 [Šport - Enduro]

Prvý deň svetového Endura v Kropachoch je za nami
Náročná trať privítala na východe Slovenska spičku svetového endura. Počasie jazdcom doobedu prialo no do tretieho kola nastupovali za dažďa.
31.08.2007 - tahitan Čitatelia: 5826 [Šport - Trial]

Bardejovský trial 24. - 26. 8. 2007
Tak, máme za sebou posledný trialovy súťažný víkend. Nie, sezóna ešte síce nekončí, ale na Slovensku to bol posledný majstrák.
31.08.2007 - Zeno Čitatelia: 5026 [Šport - Cestné Motocykle]

Motoride Team na pretekoch RACE FOR FUN 25. - 26. 8. 2007 v Trenčíne
Tak na všeobecnú radosť všetkých zúčastnených na prvých pretekoch sa usporiadatelia rozhodli túto akciu zopakovať ešte tento rok. Takže letisko v Trenčíne znova patrilo cez víkend od 25.8. do 26.8. všetkým, ktorí milujú rýchlu jazdu na motorkách.
28.08.2007 - Richard Karnok Čitatelia: 2605 [Šport - Cestné Motocykle]

Trojnásobný triumf Svitka v Trenčíne
Slovenský motocyklový pretekár Tomáš Svitok, štartujúci za tím Gold Fren Team Erinac, ovládol víkendové podujatie Race for Fun na letisku v Trenčíne, keď dokázal zvíťaziť vo všetkých troch pretekoch, ktorých sa zúčastnil.
27.08.2007 - Retro Čitatelia: 8251 [Šport - Cestné Motocykle]

Oldtimer 24 hodín Kunmadarás, 21. - 22. 7. 2007
Preteky oldtimerov naberajú v poslednom čase na obľube, o čom sme sa mohli presvedčiť aj v Novom meste n. Váhom. O tom, že maďarskí nadšenci organizujú aj vytrvalostné 24-hodinové preteky na bývalom letisku v Kunmadarási, u nás vie málokto.
Predchádzajúce | 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 | Nasledujúce

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!