Anketa:
MotoGP 2007 – 13 – San Marino, Misano, 2. 9. 2007 V Misane dve Suzuki na pódiu... a zas Stoner
ZdieľaťPridané: 05.09.2007 Autor: Brambo
Čitatelia: 3465 [Šport - MotoGP]
Po 14-ročnej prestávke sa vrátila Veľká cena do San Marina na zrekonštruovaný okruh Santamonica, ktorý sa jazdí od tohto roku v opačnom smere ako doteraz.
![]() |
Prímorský okruh Santamonica |
MotoGP
Z prvého miesta štartoval do preteku opäť Casey Stoner v sedle červenej Ducati a jeho kvalifikačný čas mal hodnotu 1.33.918. Na druhé miesto štartového roštu sa postavil Valentino Rossi na Yamahe a na tretie Nicky Hayden na Honde.
Výborne sa podarilo odštartovať Johnovi Hopkinsovi, z piateho miesta sa dostal až na druhé za Stonera, ktorý opäť vďaka svojej chirurgicko-strojovej jazde zvíťazil systémom štart-cieľ. Valentino Rossi v úvode jazdil na tretej priečke. Po pár zákrutách po štarte došlo ku kolízii, vďaka ktorej skončili Randy DePuniet a Dani Perdosa a vďaka ktorej klesol Nicky Hayden až na koniec jazdeckého poľa. V treťom kole nepotešil svojich domácich Valentino, keď musel pre technické problémy odstúpiť. No ešte predtým sa dostal na tretiu pozíciu Chris Vermeulen, ktorý bol zjavne pri chuti, nestačilo mu to a o chvíľu bol už pred kolegom Hopperom. Až do konca sa poradie na týchto troch miestach nezmenilo, víťazom najsilnejšej kubatúry sa stal teda Casey Stoner, strieborný kov získal Chris Vermeulen a bronzový John Hopkins. Na štvrtom mieste dokončil pretek Marco Melandri, ktorý absolvoval v tréningu pád vo vysokej rýchlosti.
![]() |
Stabilná dvojica – Casey Stoner a Ducati |
Prvá päťka po trinástych pretekoch bodovo:
- 1. Stoner 271 b
- 2. Rossi 186 b
- 3. Pedrosa 168 b
- 4. Vermeulen 144 b
- 5. Hopkins 140 b
250ccm
V kubatúre 250 kubíkov získal časom 1.38.395 poleposition Jorge Lorenzo. Ďalšími v prvej rade boli Andrea Dovizioso, Hector Barbera a Hiroshi Aoyama. Karel Abrahám štartoval z 20. miesta.
Po štarte sa dostal do vedenia Dovizioso, za ním sa držal Lorenzo a Barbera. Dobre odštartoval Abája, keď sa posunul na 16. priečku. Preteky dvestopäťdesiatok sprevádzali tvrdé súboje, Lorenzo klesol na tretie miesto, no po chvíli bol už opäť druhý. Pri súboji o tretiu priečku havaroval v desiatom kole Bautista, no v preteku pokračoval ďalej. Ostré súboje predvádzali v boji o vedenie Dovizioso a Lorenzo, ktovie ako by skončil tento súboj, nebyť Doviziosovej poruchy motocykla, kôli ktorej musel boj vzdať. Do vedenia sa teda dostal Lorenzo, za ním jazdilo duo KTM, Mika Kallio druhý a Hiroshi Aoyama tretí. Pár kôl pred cieľom však okúsil Mika, ako sa padá z výšky dvoch metrov na síce nový, no pekne hrbolatý asfalt. Po páde však svoj motocykel zodvihol a zašiel na ňom do boxov. V preteku zvíťazil Jorge Lorenzo, druhý skončil Hiroshi Aoyama a tretí Hector Barbera. Karel Abrahám získal dva body za 14. miesto.
Prvá päťka po trinástych pretekoch bodovo:
- 1. Lorenzo 241 b
- 2. DeAngelis 187 b
- 3. Dovizioso 186 b
- 4. Bautista 135 b
- 5. Barbera 119 b
125ccm
Lukáš Pešek potešil svojich fanúšikov ziskom najlepšej štartovej pozície a to vďaka času 1.43.370. Prvú radu doplnili Faubel, Pasini a Talmácsi.
Raketový štart predviedol Pasini, ktorý sa dostal do vedenia. Lukáš sa po štarte pohyboval na štvrtom až piatom mieste. V štvrtom kole Pasini náhle spomalil a prepadol sa na štvrtú pozíciu. Už sa zdalo, že jeho Aprilia opäť štrajkuje a budeme vidieť kopance, no v siedmom kole bol späť vo vedení a začal si vytvárať náskok pred druhým Corsim, tretím Faubelom a štvrtým Peškom. V štrnástom kole sa dostal Lukáš na tretiu pozíciu, dotiahol sa na Corsiho a v snahe o jeho predbehnutie došlo medzi nimi ku kontaktu. Vtedy stratil Lukáš dve pozície a aj dobrý rytmus, ktorý je pre jazdca veľmi potrebný. V snahe o dohnanie straty sa Lukáš ocitol na zemi, svoj stroj však zodvihol, no chvíľu trvalo, kým ho prebudil opäť k životu. To však ešte nebolo všetko, v divokom súboji išli k zemi pár kôl na to aj Corsi s Faubelom. Na druhé miesto za Pasiniho sa tak dostal Talmácsi a tretí bol Koyama. V takomto poradí prešli jazdci aj cieľom, Lukáš Pešek skončil nakoniec na 20. pozícii.
Prvá päťka po trinástych pretekoch bodovo:
- 1. Talmácsi 189 b
- 2. Faubel 179 b
- 3. Koyama 145 b
- 4. Pešek 129 b
- 5. Corsi 119 b
16.septembra na nás čaká portugalský Estoril.
Pridané: 05.09.2007 Autor: Brambo Zdieľať
Súvisiace články:
- WSBK 2007 – 8 – San Marino, Misano, 17.6.2007 Baylissove „dabl“ - Brambo
- MotoGP 2007 – 3 – Turecko - Istanbul, 22. 4. 2007 - Stoner, Dovizioso a Corsi - Brambo
- MotoGP 2007 – 4 – Čína - Shanghai, 6.5.2007   Lukáš Pešek prvé víťazstvo, John Hopkins prvé pódium - Brambo
- MotoGP – 1 – Katar, 10. 3. 2007 - Stoner prekvapil, oslavy bez šampanského - Brambo
- MotoGP 2007 – 12 – Česká republika – Brno, 19. 8. 2007 Brno pod vedením Stonera - Brambo
Ďalšie články tohto autora:
- Supermoto Honda deň 2008, ochutnávka noviek Honda v Brne
- MotoGP 2008 – 8 – Donington
- WSBK 2008 – 7 – Nurburgring
- MotoGP 2008 – 7 – Katalánsko
- MotoGP 2008 – 6 – Mugello
- MotoGP 2008 – 5 – Le Mans
- Pancierové brzdové hadice HEL Performance
- WSBK 2008 – 5 – Monza
- MotoGP 2008 – 4 – Čína
- MotoGP 2008 – 3 – Estoril
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!