Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3202 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30978
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18205)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12773)

Články - Šport

Zobrazujem články 2206 až 2220 z cekového počtu: 2299.

20.08.2002 - sita Čitatelia: 5649 [Šport - Motocross]

Bučenec sa nekvalifikoval, Pichon má titul

10. podujatie seriálu majstrovstiev sveta v motokrose - Veľká cena Nemecka

 

12.08.2002 - sita Čitatelia: 6237 [Šport]

Slovenská šestica na "šesťdňovú"

SMF oznámila zloženie slovenského trophy teamu na Medzinárodnú šesťdňovú motocyklovú súťaž v českom Jablonci nad Nisou...

 

14.07.2002 - sita Čitatelia: 5880 [Šport - MotoGP]

-

Na VC Veľkej Británie triumfy Rossiho, Vincenta a Melandriho

Rossi odjazdil v Anglicku svoju jubilejnú 100. Veľkú cenu, v ktorej dosiahol 46. víťazstvo v kariére

 

14.07.2002 - sita Čitatelia: 3957 [Šport - MotoGP]

Obaja jazdci tímu Honda v nemocnici

Po havárii úradujúceho majstra sveta v najvyššej kubatúre cestných motocyklov a vedúceho pretekára priebežného poradia triedy Moto GP Valentina Rossiho havaroval pri voľnom tréningu na anglickom okruhu Donnington Park aj jeho tímový kolega z tímu Honda Japonec Tohuru Ukawa.

 

02.07.2002 - sita Čitatelia: 6941 [Šport - Motocross]

Bučenec bodoval na pretekoch ME v Chorvátsku

5. preteky seriálu ME v motokrose - Jastrebarsko-Mladina (Chorvátsko)

 

30.06.2002 - sita Čitatelia: 6069 [Šport - MotoGP]

-

Na VC Holandska aj triumf 16-ročného Španiela

Triumfami favoritov a jedným veľkým prekvapením sa v sobotu skončilo siedme podujatie MS cestných motocyklov Veľká cena Holandska na okruhu v Assene.

 

25.06.2002 - sita Čitatelia: 12210 [Šport - Enduro]

ME Enduro - Hrehor dvakrát tretí, Katriňák raz druhý

V poľskej Miedzianej Gore sa počas víkendu uskutočnili preteky seriálu majstrovstiev Európy v endure. Zo slovenských jazdcov sa postavila na stupne víťazov len skúsená dvojica Ján Hrehor a Jaroslav Katriňák. Hrehor obsadil v kubatúre do 125 cc počas oboch dní vždy tretiu priečku. Katriňák po sobotňajšom druhom mieste v kategórii 4T preteky v nedeľu nedojazdil, keď ho zradil stroj.

 

17.06.2002 - sita Čitatelia: 5695 [Šport - MotoGP]

-

Rossiho štvrtý triumf v rade

Valentino Rossi získal dalšie víťaztvo v kategórii MotoGP, a túto sezónu má už päť víťaztiev z možných šiestich...

 

17.06.2002 - sita Čitatelia: 6307 [Šport - GP 250]

-

V kubatúre do 250 cc triumfoval Talian Melandri

Talian Marco Melandri na stroji Aprilia sa stal víťazom pretekov v kubatúre do 250 cc na šiestom podujatí MS cestných motocyklov - VC Španielska.

 

17.06.2002 - sita Čitatelia: 7612 [Šport - GP 125]

-

Víťazom VC Katalánska v triede do 125 cc Poggiali

Manuel Poggiali zvíťazil na VC Katalánska v triede do 125 cc rozdielom 19 milisekund po tom ako predbehol Daniho Pedrosu na cielovej rovinke v poslednom kole...

 

10.06.2002 - sita Čitatelia: 6900 [Šport - Trial]

V Rudinej víťazstvo Kothaya - úvodné podujatie seriálu M-SR v triale

Úvodné podujatie tohtoročného štvordielneho seriálu majstrovstiev SR v triale sa uskutočnilo v nedeľu 9. júna v obci Rudiná pri Kysuckom Novom Meste. Športová komisia trialu SMF sa už druhý rok snaží obnoviť aktivitu tejto športovej disciplíny, k čomu má najviac prispieť uvedený seriál. Jeho vrcholným podujatím bude trial v Záriečí 10. a 11. augusta, ktorý je zaradený i do európskeho pohárového kalendára ALPE - ADRIA CUP-u.

 

10.06.2002 - sita Čitatelia: 7015 [Šport - Motocross]

V Šenkviciach víťazstvá Kohúta, Bučenca a Kragelja

Motokrosový areál v Šenkviciach cez víkend hostil motokrosových jazdcov na majstrovstvách SR mládeže v triedach do 50, 60 a 85 cc (sobota) a na medzinárodných majstrovstvách SR v triedach 85, 125 cc a OPEN (nedeľa). Nedeľňajšie podujatie je piatym v poradí z tohtoročného veľmi zaujímavého seriálu slovenského šampionátu.

 

04.06.2002 - sita Čitatelia: 6361 [Šport - GP 125]

-

Veľká cena Talianska-Mugelo: Poggiali tesne vedie

Výsledky GP Talianska cestných motocyklov do 125 cc

 

04.06.2002 - sita Čitatelia: 6502 [Šport - GP 250]

Veľká cena Talianska-Mugelo: Dominancia aprilie

Výsledky VC Talianska seriálu MS cestných motocyklov do 250 cc

 

04.06.2002 - sita Čitatelia: 5810 [Šport - MotoGP]

-

Triumf suveréna Rossiho na domácej pôde

Výsledky VC Talianska seriálu MS cestných motocyklov do 990 cc

 

| 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 |

Kawasaki Good Times Tour

yamaha_tour-side-05-2025

A-day-2025-side

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »